Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Rage

  • PC 75
Do nejnovějšího počinu zakladatelů a bývalých králů FPS her jsem vkládal hodně nadějí. Zdálo se, že se studio kolem Johna Carmacka po mnoha oldschoolových střílečkách odhodlalo založením nové značky vydat novým směrem a pokusí se osvěžit žánr akčních her novými nápady.

Nemohl jsem se ale více mýlit. Rage je v podstatě moderněji udělaná doomovka, okořeněná o možnost řídit buginu. Devízou hry je tedy rychlá akce, ve které si procvičíte reflexy, zatímco mozek necháte odpočinout. Akční složka je velmi dobře zpracovaná a je vidět, že mají tvůrci s tímto žánrem již hromadu zkušeností. Přestřelky jsou zábavné. Střídavě bojujete proti mutantům a lidským nepřátelům - banditům a vojákům Authority. Umělá inteligence není nijak úchvatná, ale pro adrenalinovou akci tohoto typu je dostačující. Zbraně mají pěkný design a "feel" a jsou dobře ozvučeny. Arsenal zbraní je docela pestrý. Vedle klasických kousků (brokovnice, samopal, raketomet,..) dostanete do ruky i několik netradičních, včetně dálkově ovládaného výbušného autíčka a mého oblíbeného bumerangu.

Čas mezi jednotlivými misemi budete trávit na čtyřech kolech v postnukleární pustině. Při projížďkách světem se o zábavu postarají boje s bandity v buginách nebo sbírání padajících meteoritů. Krajina mohla být navržena mnohem lépe. Pustinu v podstatě tvoří jen hromada cest, spojujících jednotlivé lokace. Pochválit naopak musím design několika městeček, která během svého putování navštívíte. Všechna jsou detailně vymodelovaná a živá a pomohou hráči nasát trochu té postapokalyptické atmosféry. Městečka fungují jako oázy klidu, ve kterých si hráč odpočine od akce, nabere nové úkoly a nakoupí vybavení.

Bohužel má hra několik nedostatků, kterými trpěl i poslední Doom. Příběh není zajímavý ani originální a o nějakém dramatickém vyústění nemůže být ani řeč. Nejvíc mi však vadil nedostatek kreativity tvůrců při tvorbě levelů. Nejčastěji bojujete v nudných, opakujících se interiérech. V hlavě mi utkvěl jediný povedený level (Jackal Canyon.), ostatní mi tak nějak splívají.

Hru jsem dohrál za necelých devět hodin, což je na poměry současných akčních her lehký nadprůměr. Snaha tvůrců o natažení herní doby přišla tak trochu vniveč. Vedlejších úkolů není mnoho a nejčastěji spočívají v procházení lokací navštívených už v rámci hlavní kampaně. Minihry, kterými se můžete zabavit ve městech, jsou nudné a udrží vaši pozornost jen pár minut a závody bugin také za mnoho nestojí.

Rage tedy není revoluční hrou, která by mohla konkurovat nejpopulárnějším střílečkám současnosti, ale pouze špičkově zpracovanou akcí v pěkné grafice a se spoustou zbytečné omáčky k tomu.

Pro: grafika, zbraně, adrenalinová akce

Proti: příběh, level design

+13