Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Karel Musil • 38 let • Supporter/QA • Wien (Zahraničí)

Komentář

Přejít na komentáře

Discworld II: Missing Presumed...!?

  • PC 85
Discworld II byl mým velkým dluhem vůči adventurnímu žánru. Obtížnost se oproti prvnímu dílu lehce snížila, naopak se lehce zvýšila obehranost zápletky, ale to asi byl záměr a satira na adventurní principy - akt první: přines to, to, to a to. Akt druhý - dtto. Akt třetí - dtto (Ale to je jak nadávat na Bioware, že ve svých ve vesmíru se odehrávajících hrách vždy mají čtyři planety). Rozčiluje se nad tím i samotný Mrakoplaš, který se v jednom momentě vztekne a zadaný úkol odmítne - už žádný další trénink laterálního myšlení, nastupuje čirá logika a svého partnera v dialogu prostě ukecá. A odpověď na otázku Proč je zcela logicky - proto.

Stejně jako první hra, ani druhý díl nezpracovává konkrétní Pratchettovu knihu, pouze si vypůjčuje některé typické prvky a postavy - Smrť na prázdninách je například středobodem několika příběhů, ať už Sekáče, Těžkého melodična nebo Morta, naopak "clickies" zůstaly omezeny na jedinou knihu (Pohyblivé obrázky), ale první i druhý herní Discworld je obsahuje. Svou roli zde hrají i tradiční postavy jako Kolík Aťsepicnu (který byl už v prvním díle), Bábi Zlopočasná (která střídá Stařenku Oggovou), Smrťův sluha Albert, Krysí smrť spolu se svým havraním průvodcem a dokonce se tu mihne i nedospělá verze mé oblíbené Zuzany. Cameo a zároveň deus ex machina si tu střihne i sám lord Vetinari.

Kromě toho se tu nepokrytě cituje a paroduje (ať už je to scéna kamenování až na drobnosti opsaná ze Života Briana, což je snímek z dílny Monty Pythonů, mezi které patřil i Eric Idle - nebo závěrečný pastiš Queen Kong). Obzvláště jsem si užil scénu v maskérně, kdy Smrť vystřihne nejprve Humphrey Bogarta, pak Groucho Marxe a nakonec i Terminátora.

Rád bych pochválil technickou stránku věci, zde se dvojce podařilo překonat jedničku, se kterou jsem měl v závěrečných fázích určité problémy, pravděpodobně skriptového rázu. Dvojka mi šlapala na SCUMM naprosto perfektně.

O grafice a ozvučení se tu rozepsal už Drolin, k tomu není co dodat (a zde musím podotknout, že úkol s duchem a kamenem vychází z jedné ze zápletek knihy Čarodějky na cestách).

Závěrečný verdikt - pokud máte rádi Zeměplochu, adventury, humorné adventury, barevné orgie a navíc umíte anglicky, tohle je jasná volba.

Edit: mezi druhým a třetím aktem je poměrně dlouhá neinteraktivní sekvence (premiéra filmu), přišlo mi to jako určitý pozdrav interaktivním filmům. Ale možná je to jen můj dojem.

Určité věci prováděné v adventurách... občas... Použít spodničku jako roušku proti včelám je jedna věc. Použít ke stejnému účelu pyžamo malé holčičky... Zuzana si tě najde, Mrakoplaši!
+15