Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

The Saboteur

  • PC 70
Co říci nového po tolika komentářích. Takže především hra není geograficky ani historicky věrná, takže ti co hledají turistický simulátor nebo interaktivní pomůcku ve výuce historie nechť stáhnou ocas, zalezou a nestěžujou si.

Hra překvapí tím že nenásleduje oblíbené ničení vlastní hry cenzurou. Znamená to že ve hře uvidíte tři věci které nejsou ve hrách tak obvyklé. Zaprvé to jsou kozy, v bordelu nebudetě koukat na nějaký trapný napodobeniny sexu (Zaklínač) a vzdychání(GTA), ale uvidíte neurážející pěkné virtuální kozy. Kouření škodí zdraví, ale hrdinovi to vůbec nevadí. Kouří o sto šest a ve hře není zmínka že by mu to bránilo v únicích nebo že by to dělal z frustrace z války. No a hákové kříže jsou všude, tu a tam dokonce uvidíte nácka jak někoho zbije nebo popravčí četu. Oproti trapné a zbytečné samoúčelnosti střílení civilistů v Modern Warfare toto vysoce prohlubuje atmosféru nácky okupované Paříže.

Zasazení do Paříže vůbec klade vyšší nároky. Nestačí už brutální akce, ale každý už očekává jistou stylizaci a elegantnost. To se z velké části povedlo, grafika není úplně na výši ale pomáhá si právě svou stylizovaností a efekty. Okupovaná černobilá Paříž i barevná se mi obě líbily, nejhezčí jak už to bývá je ale venkov. Není to grafika srovnatelná s druhým dílem Mafie, ale bloomem a filtrováním se toho hodně zakryje.

Někdo v komentáři vytknul hře že nemá rád francouzskou hudbu. No problém je že žádná francouzská hudba ve hře není. Soundtrack nejsou špatné písně, tematicky proč ne...ale francouzština mi tam chyběla. Na druhou stranu jak to znám zase by tam strkali jenom Piaf... Příběh neurazí ale ani nepotěší. Postavy jsou většinou ploše nezajímavé, naopak hlavní hrdina se povedl na jedničku. Ty náznaky z jeho minulosti mohly být rozvedeny.

Co do náplni a hratelnosti mi hra vyhovovala, mise lze totiž řešit několika způsoby. Při stealthu se vyhnula trapnému konceptu "jsem ve stínu teď mě jako nikdo nevidí" známé především z rpgéček. Stealth je zdlouhavější ale uspokojivější. Pomalu likvidujte soupeře zezadu ručně nebo ještě lépe zapojte své sabotérské schopnosti - po pěti minutách plížení, lezení a kladení dynamitu na různá místa můžete elegantně opustit tábor a několika stisknutíma tlačítka ho proměnit v ruiny. Střelecký model je takový jak má být, ještě by možná mohly kulomety více kopat. Jizdní model hře sedne, při představě krutého realismu bych nechtěl vidět následky dlažebních kostek na závodní auto 40.let. Destrukční model je však hodně, hodně zastaralý. Pokud chcete udělat spoušť přímo, můžete vzít naklaďák, prorazit všechny brány a všechno vystřílet. Kombinacím se meze nekladou.

Obecně mě tak ve volné hře likvidování náckovských pozic a získávání perků bavilo nesrovnatelně více než sbírání nějakých plagátů, vlaječek a podobných blbosti z jiných her. Doteď jsem ve hře strávil tak 40 hodin a ještě toho dost zbejvá...uměle mi to prodlužuje systém savu, který jsem dosud nepochopil...moje hypotéza je taková že můžu savovat jak chci, pokud umřu tak se můj postup od posledního odchodu ze hry vynuluje...fuj. Někdy se ve hře objeví nepříjemná featura, například se mi několikrát stalo že mě po nastražení dynamitu radar pomstichtivě chytil a nepustil dokud jsme neumřeli společně:D

Pro: krásný svět a atmosféra, mnoho způsobů jak se vydovádět, absolutní hratelnost

Proti: podivný systém savování, zastaralý destrukční model, absence francouzských šlágrů, pomstichtivost radaru

+21