Musím nesouhlasit s hodnocením Caelose. 2001 byla podle mě rozhodně nejhorší.
Ano, jednoznačně hra šla graficky opravdu dopředu. Jenže zároveň také zavedla po několik dalších let se opakující komicky velký stehna a navoskovanost hráčů. Další velice nepříjemnou změnou bylo výrazné rozšíření šipky u rozehrávání standartek.
Jestliže byly předcházející díly o rychlých kombinacích, tady jste si úplně vystačili s jedním hráčem. Jednoduše jste rozehráli a potom už drželi jenom směr k brance a mačkali sprint a alt. Hráč potom dělal pořád zidanovky a dostal se úplně vždy úplně bez problému až sám před brankáře. V jakékoliv obtížnosti.
2001 tak byla hratelná opravdu jen, když jste si výrazně sami přidělávali překážky. A to nejen v absenci používání altu, ale také brzy v zákazu používání volejů, centrů, atd.... I tak však přišel velmi záhy stereotyp, takže mnoho hráčů se vrátila k předchozím, už zastaralým, dílům.
Soundtrack byl výrazně víc "techno" než předcházející a následující díly, ale udržel si tradiční úroveň.
Jediné, co lze jednoznačně pochválit, je ingame editor. Velmi jednoduchý a efektivní. Je ostudou, že v mnoha dalších dílech nebyl ani v této jednoduché podobě samozřejmostí a bylo mnohdy potřeba nesmyslných nahrávání a upravování databází externími programy.
Ano, jednoznačně hra šla graficky opravdu dopředu. Jenže zároveň také zavedla po několik dalších let se opakující komicky velký stehna a navoskovanost hráčů. Další velice nepříjemnou změnou bylo výrazné rozšíření šipky u rozehrávání standartek.
Jestliže byly předcházející díly o rychlých kombinacích, tady jste si úplně vystačili s jedním hráčem. Jednoduše jste rozehráli a potom už drželi jenom směr k brance a mačkali sprint a alt. Hráč potom dělal pořád zidanovky a dostal se úplně vždy úplně bez problému až sám před brankáře. V jakékoliv obtížnosti.
2001 tak byla hratelná opravdu jen, když jste si výrazně sami přidělávali překážky. A to nejen v absenci používání altu, ale také brzy v zákazu používání volejů, centrů, atd.... I tak však přišel velmi záhy stereotyp, takže mnoho hráčů se vrátila k předchozím, už zastaralým, dílům.
Soundtrack byl výrazně víc "techno" než předcházející a následující díly, ale udržel si tradiční úroveň.
Jediné, co lze jednoznačně pochválit, je ingame editor. Velmi jednoduchý a efektivní. Je ostudou, že v mnoha dalších dílech nebyl ani v této jednoduché podobě samozřejmostí a bylo mnohdy potřeba nesmyslných nahrávání a upravování databází externími programy.
Pro: editor, soundtrack (jak pro koho)
Proti: primitivní obtížnost