Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Medieval II: Total War

  • PC 90
Ještě jednu bitvu a končím. Tak teď už jenom přesunu tuhle armádu. No tak ještě pošlu vrahy na tohohle generála a už opravdu půjdu spát. Jé papež vyhlásil křížovou výpravu, no dobře připojím se. Asi takhle by se dala popsat moje zkušenost s druhým dílem Medievala. Pokud hra chytne stává se velmi návykovou.

Mapa zahrnuje celou Evropu, kousek Afriky a Blízkého východu (později se objeví i Amerika). Ve hře se neustále něco děje. Na taktické mapě přesunujete armády kam je potřeba. Vylepšujete města. Disponovat můžete diplomaty, vrahy, špióny, knězi a obchodníky. V bitvě se hra přepne do real-time modu. Bitvy zde jsou naprosto skvělé a tvoří nedílnou součást hry. Jednotky jsou detailně zpracované a hezky rozpohybované.

Největším mínusem hry je podle mě špatná AI nepřátel. Nezřídka se mi stalo, že nepřítel prostě zůstane stát na místě zatímco mu lučištníky ustřílím polovinu armády. Stává se mi také, že nepřítel při dobývání mého města rozstřílí hradby, ale pak zůstane stát a čeká než já jako obránce se rozhoupu na něj zaútočit, což se většinou rovná sebevraždě. Možností je nastavit si na bitvu časový limit a když nepřítel nereaguje, počkat na jeho uplynutí a bitva skončí alespoň remízou.

Trochu nevyvážení mi pak příjdou agenti. Vrahy, špióny a kněze jsem využíval prakticky hojně po celou hru, obchodník mi přišel naprosto zbytečný a diplomatů jsem měl jen pár. Ono vůbec diplomatické vztahy jsou tu asi jen na parádu, protože i když s někým uzavřete spojenectví, klidně na vás v dalších pár kolech zaútočí.

I přes to je Medieval II: Total War kvalitním mixem real-time a tahové strategie u které se fanoušci žánru rozhodně nudit nebudou.

Pro: skvělý mix real-time a tahové strategie, bitvy, grafika

Proti: umělá inteligence

+10