Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Petr • 44 let • IT • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

Prey

  • PC 85
Po dlouhém čase od doby, kdy mě poprvé zaujaly recenze na Prey, spatřilo mé bystré oko v Kauflandu nenápadnou krabičku kolekce klasiky za bratru tři dolary. Inu snesl jsem se na kořist, odtáhl ji domů, rozpáral a nedočkavě založil placičku do mechaniky. Ze začátku se mi z té automatické pračky mozků mírně zvedal žaludek a chtě nechtě jsem musel první herní seanci ukončit, ale navnadila.

Graficky Prey padá kamsi do zapomenutých vod Doom 3 a Quake 4 s několika vylepšeními, ale nenechte se zmýlit, rozhodně to není obyčejná střílečka, spíš jakoby se potkal Portal s Halo 1. Ozvláštňujících prvků je opravdu mnoho: atypické zbraně, variabilita nepřátel (nevelké množství, ale každý je jiný), level design, hrátky s gravitací, portály, přechody do světa duchů, pet obtěžující nepřátele, fantasticky předávané útržky příběhu, příběh a obsazení hlavních rolí, smrt-nesmrt (Moorhohn hadr). Podobnou míru invence oproti předchůdcům jsem naposledy viděl v Duke Nukem 3D.

K příběhu: klasická americká slátanina ve stylu filmů Mars útočí či Válka světů, popcornová záležitost, kterou nemůže člověk přestat hltat, dokud není pytlík prázdný. Není to vyloženě komedie, ale nejednou vám zvedne použitá nadsázka, či spravedlivé rozhořčení hlavního hrdiny Tommyho koutek úst. Jak tu někdo poznamenal, násilí je v příběhu podáváno velmi sympatickým způsobem.

AI není příliš co vytknout, ale ani pochválit, nábojů je dostatek, avšak s jednou nebo dvěma zbraněmi nevystačíte a hra vás donutí zbraně střídat. Hudba je nadprůměrná. Hra obsahuje autoheal, ale jen asi do 20ti procent plného stavu a autodobíjení jedné zbraně, taky do 20ti procent zásobníku. Šikovné řešení. Ukládání probíhá automaticky a je k dispozici i klasický save.

Ke slabším bodům patří indiánská tematika, poletování v... no, říkají tomu exoskeleton a takové ty poletující skleněné tabule co přenesou exoskeleton někam dál. U ostatních biozařízení jsem si byl ochotný představit, že k něčemu slouží, ale toto bylo prostě samoúčelné. Taky si myslím, že svět duchů mohl být ještě o něco lépe využit v boji. Kolem zábradlí bývá nepříjemná neviditelná bariera, kterou nelze prostřelit.

Herní doba je asi 10 hodin a přišla mi naprosto akorát, replayabilita je spíše nízká, vzhledem k vysokému podílu originality na herním zážitku (a mém konečném hodnocení).

Pro: velká porce originality, příjemně snadné a na FPS nezvyklé puzzly, prostředí Biolodě

Proti: neprůstřelné zábradlí, pár hluchých momentů

+21