Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Tomáš Sedlák • 37 let • analytik, ux • Mladá Boleslav (ČR - kraj Středočeský)

Komentář

Přejít na komentáře

Dead Space 2

  • PC 80
Už u prvního dílu bylo označení horor trochu přehnané, ale tentokrát už z hororu zbyla opravdu jen ta audiovizuální stylizace. Situace, ve kterých postupuju dál polomrtvý, bez lékárniček a s posledním zásobníkem, které se v prvním díle alespoň ze začátku objevovaly, tady nejsou už vůbec. Nedostatek munice/lékárniček a dokonce i smrt je v Dead Space 2 něčím, s čím jsem se začal setkávat až vyloženě v závěru hry. (Kde to ovšem není důsledek ničeho jiného, než toho, že na vás hra chrlí spousty silných nepřátel.)

I když po audioizuální stránce dělá hra všechno pro to, aby vypadala jako horor, je opravdu jen docela slušnou third-person střílečkou. Bát se u toho snad nedá a nějaké extra lekačky jsem taky nezaznamenal. Hororové prvky dál zazdívá přítomnost živé příčetné přátelské ženské postavy a občasné vtípky v dialozích. Ovládání a interface doznali lehčích vylepšení a ustřelování končetin je pořád sranda, takže jako akce proč ne.

Co mě docela štvalo je design lokací v první polovině hry, protože krom toho, že vás hra párkrát vrací stejnýma chodbama, tak i ty nové relativně často vypadají, že je někdo nakopíroval z dřívějšího kusu hry. O nějaké atraktivnosti lokací se každopádně mluvit nedá a engine taky dává znát, že na ždímání dnešních (potažmo 4 roky starých) PC dělaný není.

Přemýšlím, co bych řekl pozitivního, ale pravda je, že i když s DS2 není nic zásadně špatně, taky v zásadě není co chválit. Hm... postavy i dialogy jsou docela pěkně vyvedené. Příběh ani tak moc ne, vzato v potaz jak často jsem neměl tušení kam jdu a proč. Nový typ nepřátel, kterým Fg nelichotivě přezdívá kuřata, mě taky docela potěšil, protože se nepamatuji, že bych v nějaké hře viděl podobný vzorec chování.

Problémem DS2 je taky velká podobnost s prvním dílem. Zásadních inovací je tu v podstatě nula, největší rozdíl proti jedničce je právě přítomnost příčetných postav a s tím spojených dialogů a to je prostě docela málo.

No, to je asi v kostce Dead Space 2: Solidní 3rd person střílečka, která nijak neinovuje, ale ani nic nedělá blbě. Až na jednu věc - od jedničky DS2 pomalu nelze rozpoznat. Na hraně mezi 80 a 75.

(hráno na normal, projeto za cca 8,5 hodiny)

Pro: postavy a dialogy ...dejme tomu

Proti: příliš podobné prvnímu dílu, ke konci už příliš akční

+17