Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Mafia II

  • PC 55
Hodnotím hru jako Čech, jako fanda jedničky a jako odpůrce autohealu.

Mafii 2 jsem přestal sledovat od prvního gameplay videa. Bezedná garáž a arkádoidní styl jízdy mě natolik otrávily, že jsem se dostal až k demu. Zatímco jsem u hlavního menu seděl jak pěna a s mravenčením po celém těle poslouchal líbivou melodii, zbytek hry bylo utrpení.

Nakonec to ale nebylo tak hrozné. Ba naopak. Hra mě bavila.

Vito je sympatický pouliční rošťák, který se za války naučil střílet a zabíjet lidi. Rovněž tam získal některé nadpřirozené schopnosti (nesmrtelnost) a kouzelné artefakty (kabát, pod který se vejde výzbroj celého pluku a bezedná garáž, která sama dokáže opravovat vozidla). Začíná se odvíjet nepřehledný příběh o třech rodinách, které vládnou městu a pro které je Vito taková děvka pro všechno. Takže Vito mění co pár misí zaměstnavatele, aby nakonec skončila hra dříve, než se hráč stačí rozkoukat.

Náplně misí jsou skvělé. Díky nim ani nevnímáte děj o ničem, ale jen si užíváte přestřelky a cut scény. Horší je to s gameplayem jako takovým. Nesmrtelnost hru poměrně kazí. Na nejtěžší obtížnost jsem zemřel 30x (z toho jsem 2x naboural a 3x mě sejmul civil při obraně prodavačky) a jediný problém byly sledovací mise na zapnutou simulaci jízdy. O napínavých momentech nemůže být ani řeč, hrou projdete jako nůž máslem, ani se nezapotíte.

Hra si bohužel neodpustila nejrůznější zbytečné obchody. Ani jeden z nich jsem nevyužil ani jednou, pokud mě do toho hra nenutila. Zbraní je všude dost, oblečení máte doma a jídlo nepotřebujete, protože autoheal se vám vždy doplní téměř do maxima. O speciálních krámech ani nemluvím a nechat si vytunit auto? K čemu?
K tomu se pne další veličina - peníze. Absolutně zbytečná věc, která nepřidává hře vůbec, ale vůbec nic. Co dvě mise se stejně vaše situace změní buď k lepšímu či hrošímu, jak se to hře hodí, takže je to úplně fuk.

Město samotné je ovšem brilantní. Krásná grafika, změna ročního období (konečně! to mělo být v městských akcích už dávno!), dokonalé animace postav, paráda. V misích je to ještě lepší, skvělé cutscény, "herecké" výkony, moc hezky se na to kouká.

Hůř se to poslouchá. Chápu to. Chápu, že je potřeba dělat primárně anglický dabing, ale DOPRDELE, jak je možný, že je překlad tak odfláknutý, když je to naše hra? Hlasy jsou skvělé, ale ten text? "Kurva" za každým slovem, páčidlo místo paklíče, věty vytržené z kontextu... tak např. Vito sahá do ledničky a ptá se Joa "nezajdem na pivo" a pak jedno vytáhne z ledničky apod. A to ani nemluvím o naprosto podělané scéně s Tomem Angelem, která je namluvená ÚPLNĚ jinak než v jedničce. Měla fandy asi potěšit, ale mě spíš nasrala. Chápu, že si nepozvali Marka Vašuta kvůli jednomu slovu, ale aspoň ten překlad mohl být stejný.

Druhá Mafie by mě bavila, ale po celou dobu mě otravovalo příliš věcí. Přístup k českému trhu, autoheal, nemožnost vyhodit prázdné zbraně zpod kouzelného kabátu, nedotaženost vedlejších příběhových linek, nedovykreslených vedlejších postav atd. Kdyby se hra omezila jen na čisté ježdění a plnění misí, udělali by lépe. Ale je pravda, že se všechna pozlátka dají vynechat a zbyde poměrně kvalitní akce pro předškolní děti.

Vysoké hodnocení dávám za několik věcí - vychytané cut scény, originální náplně misí, přestřelky a Joeovu košili. A potěšily narážky na první díl, jako nošení beden apod. A překvapilo jméno Michala Rybky v creditech.

Nakonec musím poděkovat Indianovi, kvůli kterému jsem si hru určitě užil víc ;)

No ale klobouk dolů - dva dny po dohrání a ze závěru mi běhá mráz po zádech. Joea je mi líto a Vita považuju za svini a takové emoce ve mně hra dlouho nevyvovala.

Pro: malé město, grafika, náplň misí, město, muzika, narážky na první díl, snaha o osobnější děj, jízdní model (na simulaci)

Proti: nesmrtelnost, bezedná garáž, nafukovací kabát, nemožnost vyhodit prázdné zbraně, nemožnost trefit spolubojovníka/civila při misích, nijaký děj, žádné vyšší poslání, nemožnost vytvoření profilu

+20 +23 −3