Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Dead Man's Hand

  • PC 45
Člověk by skoro nevěřil, že je tohle hra od Human Head Studios, ano, od TĚCH Human Head, co nám přinesli Prey, zábavné, inovativní akční béčko, které se skvěle hraje a ještě lépe vypadá. Dead Man´s Hand je totiž po všech stránkách průměrná hra a docela slabá kovbojka. Jak už je řečeno v popisu, jste El Tejon, indiánský mestic a pistolník, který prahne po pomstě.
Protože jednou odmítl poslušnost vůdci bandy, byl "kamarády" zrazen a jako jediný z loupěživo-vražedné devítky trčí v mexikánském vězení, zatímco ostatní si žijí různě po státech v blahobytu a na jejich zločiny už bylo zapomenuto. Tolik bych chtěl říct k příběhu, víc totiž není co, s Tejonem se prostě bez jakéhokoli zvratu ke každému z bandy prostřílíte, abyste si s ním posléze dali nefér duel. Nefér pro vás, neboť vaši bývalí parťáci vydrží minimálně 10x tolik, co běžní padouši a mají kapsy plné dynamitu, který se nebojí použít. Naštěstí jsou stejně jako jejich noshledi blbí jak tága, takže hra od vás vyžaduje naučit se určitý "taneček" ve stylu střel-uteč-uhni se, až je prostě udoláte ať už je jejich řeč v cutscénovém videu sebedrsnější. Když už jsme u těch videí tak ty jsou svojí kvalitou i na svoji dobu (2004) otřes.

Krom nahnědlé stylizace starých filmů na způsob "Příjezd vlaku" se vyznačují tím, že jsou ve velmi nízkém rozlišení a proto vypadají hnusně, nic se v nich také krom kecání neděje, a tak si myslím, že s animacemi přímo v enginu by byl konečný dojem nejméně o dvě třídy lepší. Co je snad ještě horší než kvalita cutscén je již zmíněná umělá inteligence, obzvlášť, když si uvědomíte, že v tom samém roce vyšlo Far Cry, Half-life 2 a do vydání jinak průměrného F.E.A.R., který mnozí vynášejí do nebes právě díky UI oponentů a přestřelkám, nezbývalo moc.
Jistě, tohle všechno byly vyjímečné hry, můžete namítnout, ale DMH nedosahuje v UI ani tehdejšího průměru. Nabíhání protivníků pod hlaveň, zasekávání se o překážky, zabití se vlastním dynamitem/molotovem, nebo naopak to, že vás kovbojíci vidí a střílí po vás skrz křoví a přes celou mapu, to vše je v DMH na denním pořádku.

Doteďka jsem hru jenom strhával, ono bylo skutečně za co, ale teď ještě nějaká slova pochvaly, než ji dám do laciné prkené rakve a zakopu v písku arizonské pouště. Co se mi líbilo a přesvědčilo mne nakonec ke koupi, byly krátké úrovně kde projíždíte mapu na kobyle, která si hledá cestu sama a vy se jen otáčíte a kosíte, jak v nějaké automatové arkádě, akorát plně ve 3d :D. Špatný není ani závěrečný level na jedoucím vlaku, je jen o trochu horší, než ten velmi dobrý z Rogue Trooper.
I vylepšovaní zbraní, byť zjednodušenné na nejvyšší míru, hudebí motiv hry a mapa kam se zakreslují šerifské hvězdičky, podle toho kde jste byli, má něco do sebe. Leveldesignéři odvedli narozdíl od ostatních velmi solidní práci a jednotlivá prostředí, stylizovaná podle toho, čemu se vaši bývalí parťáci po opuštění zločinné dráhy věnovali jsou zajímavá. Od dřevěných měst se saloony, po důl na rudu, až po les, kde jeden z devítky podniká v těžbě dřeva. Co říct závěrem? Dneska je hrát DMH už skoro ztráta času. Možná si někteří z vás vybavují westernový mod do Half-lifu 1, který obsahoval i SP kampáň, jmenoval se Wanted.

V době, kdy bylo Dead Man´s Hand za tisícovku, už byl mod Wanted k mání zdarma. A nabízel stejně jako DMH podobnou porci průměrné kovbojské akce v jen o něco horší grafice. A ještě jste si oproti DMH mohli zabojovat navíc s indiány, poprat se s medvědem, zabít pumu, zdrhat před štíry a chřestýši a navrch se projet kánoí po řece.

Pro: Kovbojek mezi hrami není právě mnoho...

Proti: ...ale těch opravdu kvalitních je ještě méně.

+22