Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
ViRus

ViRus

R. J. • Games Collector • ČR - kraj Jihomoravský

Komentář

Přejít na komentáře

Command & Conquer 4: Tiberian Twilight

  • PC 70
Čtvrtý díl slavné série skrývá v sobě nejedno překvapení. Jednak je zde překopaný herní systém, který úplně vyřadil těžbu (a nejednomu C&C srdcaři tak přivodil zástavu tohoto tepajícího svalu), také se ale dočkáváme změny v systému výstavby jednotek a staveb (ty představují pouze obranné mechanizmy typu bunkrů a ozbrojených věží), který je pokrýván jen a pouze z přidělených operačních bodů (ten je hodně blbě nastaven, protože se mi nestalo, že by se mi ho podařilo vybrat do povoleného maxima).

Překonáte-li ale počáteční šok, s průběhem hry zjistíte, že hra jako taková není úplně špatná a že dokáže být i hodně zábavná. Základní jednotkou hry je tzv Crawler, ten je k mání ve třech variantách: ofenzivní nabízí množství těžké i lehké bojové techniky, defenzivní představuje pěchotu a obranné stavby, podpůrný zase letectvo. Hra je bohužel nastavena tak, že hráč nemá důvod mezi jednotlivými Crawlery volit (můžete operovat vždy jen s jedním), protože taktika to jednoduše nevyžaduje a všechno vyrubat s ofenzivními stroji se vždy zdá jako nejlepší cesta - tento konkrétní prvek vývojářům opravdu nevyšel. Špatně jsou na tom i C&C filmečky, které působí hodně lacině a kromě tradičního Kanea nenabízí žádnou zajímavou tvář (všechno ksichty třetí cenové).

Pokud vám úplná absence potřeby cizelované taktiky nijak nevadí a pokud dokážete pominout zmíněné nedostatky, není důvod se hře vyhýbat. Grafická stránka je v úplném pořádku, efekty solidní a příběh... ten pokračuje.

Pro: pořád je to C&C, pokus o inovaci v rámci série oceňuji

Proti: s ofenzivním Crawlerem a přilepeným prstem na Q klávese jsem prošel obě kampaně, mezi NOD a GDI volíte až po třetím kole, instrukce v prvních kolech nejdou odklikat

+21