Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Mass Effect

  • PC 75
"Vy jste Jack Shephard z LOST?"
"Nene, já jsem John Sheppard, aby se to nepletlo."

Podobnost je až komická, ale to nechme stranou.

Baví mě tenhle druh rpg. Ty z izometrického pohledu jsou na mě moc dlouhé a stereotypní, ale takový Gothic jsem například hrozně žral. Ovšem nemám rád scifi (nerozumím mu), tak jsem se Mass Effectu trochu bál - ale kdo by si ho z LEVELu nekoupil?

Hra mě neuvěřitelně vtáhla - chtěl jsem se jen podívat, jak to vypadá a už jsem se těšil skvěle odsýpajícím úvodem. Nenudí vás žádný tutorial, prostě začnete hrát a pokud se něco chcete naučit, můžete si přečíst KODEX. KODEX se hodí, při hře jsem se do něj několikrát podíval, abych si osvěžil informace, které se ve hře dozvíte.

Příjemně překvapila smrt postav, se kterými se na začátku setkáte (desátník žhavý do akce a turian).

Samotný příběh je podle mě velmi dobrý = srozumitelný, jasný, odvíjí se postupně a logicky, nejedná se o žádné "deus ex machina", kdybyste se všechno dozvěděli až na konci hry z úst hlavního záporáka. Jen toho patosu mohli tvůrci ubrat - jako sorry, ale kolikrát musím slyšet vlasteneckou muziku, která by se hodila stejně dobře do filmu Michaela Baye?
Jen nechápu, proč si scénáristé myslí, že hráči chtějí zachraňovat celé lidstvo - proč se děj neomezí jen na nějaké intriky, které se týkají jen Citadely? Proč vždycky musíme být světoznámý hrdina? Zvlášť když se jedná o první díl trilogie...

Rozhovory jsou dobré - konečně postavy jen proti sobě nestojí a nečumí... ale nečinnost NPC mi lezla krkem - všichni stojí jako sochy nebo tančí nebo sedí. Proboha, od dob Deux Ex se nic nezměnilo (i tam se některé postavy jen tak procházeli po hospodě), stále žádná NPC nemá na práci nic jiného než stát a čekat na to, až na ně promluvíte.
Mimiku obličejů jsem teda nezaznamenal - Sheppard se usměje jen jednou na konci, jinak jsem úsměv neviděl u žádné z postav. Ano, obličeje jsou hezké, ale mimiku nemají! Podívejte na Alyx, jak ta se kroutí!

Čert vem technickou stránku hry. Na rpg je velmi slušná. Mrkněme na obsah. Váš tým je vám úplně k ničemu. Slouží spíše na odlákání pozornosti od vás. Nějakého taktizování si neužijete, vaši parťáci si vystačí sami, sami používají schopnosti, netřeba je nějak komandovat. A když to zkusíte občas nereagují nebo se někde zaseknou o bednu (!!!). Stejně tak mě dostalo, že si nemohou sami otevřít dveře.

Možnost volby ve hře je, ale nemá důsledek (alespoň zatím). - pokud mi do třetího dílu nepomůže nijak královna rachnai, budu fakt nasranej :) - Jistě, když zachráníte Ashley, vyspí se s váma, ale tak nechápu, jak někdo mohl nezachránit Ashley :)... i když teda není moc hezká, opět vede Alyx. A hlavně je každá oceněna body, která vám přibudou buď k Ochránci nebo k Odpadlíkovi, takže hned víte, na čem jste... což je jen další důsledek zjednodušení ve hrách.

Hlavní linka je bezchybná, vedlejší úkoly mě přestaly bavit až na úplný konec (když jsem podesáté vešel do té samé základny) a rozhodně nebyly takový vopruz jako v Assassins Creed. Hra mě neskutečně bavila po celou dobu, ale mohla být lepší. O dost. Méně postav, více prohloubit charaktery, příběh rozdělit na tři části a né, že hned v první se z hlavního hrdiny stane součást historie a vůdce lidstva. Ubrat některé stupidní momenty (jako když Sheppard poradí neznámé ženě ať jde na vyšetření a ona "tak oukej"), trošku poštelovat cut scény a HLAVNĚ přestat dělat ze Shepparda Mirka Dušína - nemohl jsem se zbavit pocitu, že i když jsem dělal všechny křivárny, které mi hra dovolila, pořád mi Sheppard připadal jak Hawkey "za každou cenu správňák" Pierc. Lidé nemají rádi kladné "bílé" hrdiny, už by to měli zjistit i tvůrci her.

Na konec musím pochválit češtinu - všiml jsem si jen jedné chyby a zdála se mi naprosto brilantní. Krom "smrťáků" mě nic netahalo za oči...

Pro: príběh, emotivní sekvence; bez záseků; tak akorát dlouhé; dostačující technická stránka hry; některé charaktery

Proti: nehybné NPC; občas děsný patos; zbytečně moc postav; nedostatečně prohloubené charaktery vašich nejbližších; prakticky to nepřináší nic nového

+14 +21 −7