Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

SiN

  • PC 60
Takřka přesně rok po Quake 2 přišla na jeho enginu další akční řezanice... ale víc než k němu samotnému odkazovala svým stylem spíš ke staršímu Duke Nukem 3D.
Sin se stejně jako on odehrává ve většinou celkem civilním prostředí, které jen sem tam zpestří výletem pod vodu nebo do sci-fi továrny na mutanty. Stejným způsobem je v něm zpracovaná i na svou dobu celkem slušná interaktivita prostředí, byť jde většinou jen o zesložitění klasického konceptu "najdi červený klíč a můžeš do dalšího levelu" (ovšem používání počítačů potěší). A nakonec, hlavní hrdina Blade chce být, stejně jako nesmrtelný Duke, hustodémonský drsňák, který příručním raketometem vykydlí všechny a všechno, cedí při tom přes zuby vydrslé macho hlášky a ještě si stíhá dělat srandu z parťáka na telefonu i z hlavní záporačky Alexis (chce ovládnout svět a ve výstřihu by mohla schovat i Laru Croft, klasika).

Problém je ovšem v tom, že mu tahle snaha moc nevychází - a to ne kvůli tomu že by neuměl kydlit a že Duke je jenom jeden, ale hlavně proto že je Blade ošklivá nesypatická guma, a jeho hlášky a obdivné komentování rozstřílených krvavých flaks jsou všechno, jen ne vtipné. A kromě nich se tu pak o nějaké odlehčení nesnaží vůbec nic - ani nějaká originální zbraň, ani parodické shazování retardovaného příběhu (Blade hodný, Alexis zlá, Blade zabít Alexis a happily ever after), ani nepřátelé kteří by svou zajímavostí stáli za zmínku (když dojdou lidé, nastoupí mutanti, když dojdou mutanti, nastoupí větší mutanti).

Takže je to v důsledku tupá střílečka, které se o náznacích nelinearity ani nesnilo a jejíž level design se sice dá označit za snesitelný, ale ani náhodou ne za výrazněji zdařilý. Potěší snad jen zmíněné používání počítačů a sem tam dokonce i vozidel (ovšem s příšernou ovladatelností)... a jeden menší herní zvrat v poslední části hry, který mi trochu evokoval novější Far Cry... který ale velice rychle vyšumí zpět do šedého normálu střelby na živé terče.

Jde ovšem také, vzhledem k dynamičnosti, délce a celkové... ehm... myšlenkové nenáročnosti, o střílečku docela vhodnou na odreagování a vyblbnutí se za doprovodu šplíchanců krve.

Pár méně podstatných detailů už jen telegraficky:
- Graficky samozřejmě odporné, bez stylu a bez čehokoli vizuálně zapamatování hodného.
- AI na svou dobu standartní, leč vzhledem k životnosti nepřátel před hlavní neurážející.
- Výzbroj nudná, stokrát viděná.
- Herní doba velmi krátká, což vlastně i celkem potěší.
- Zásahový model nepřátel slušný, headshoty fungují, brutalita vysoká - nejen tímto hra připomíná novější (a výrazně lepší) Soldier of Fortune
- Respawn nepřátel ve hře je, ale většinou ve vcelku snesitelných mezích, při rychlosti s jakou hra ubíhá otravný příliš není.
- Kompatibilita s novějším hardware - na notebooku s Win 7 bez nejmenších problémů.

Pro: Rychlá, nenáročná řežba na odreagování, která potěší slušnou dynamikou a brutalitou... a rychle skončí a odebere se do zapomnění.

Proti: Vcelku průměr a šeď, i na poli mindles rubanic je mnoho lepších kousků. SiN nemá styl.

+7 +8 −1