Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Cereálos • 39 let • bůh • Český Těšín (ČR - kraj Moravskoslezský)

Komentář

Přejít na komentáře

Vivisector: Beast Inside

  • PC 90
Vivisector je dle mého názoru dosti podceňovanou hrou. Já jsem se bavil od začátku až do konce, imponovalo mne okolí, monumentální futuristické stavby a provedení zvířecích nepřátel, u nichž jsem byl zvědavý na každého nového tvora, kterého jsem si vždy pořádně prohlédl. A to dělá dobrou hru hrou výbornou, ten pocit průzkuníka/objevitele, kdy si po kouscích ukrajujete ze své cesty a pořád objevujete něco nového. Opravdu, Vivisector překvapuje až do konce. Toliko na úvod a teď to tak nějak shrnu v bodech.

1)AUDIOVIZUÉLNÍ ZPRACOVÁNÍ: No jo, pro budgety, alias "béčkové" hry mám slabost. Vivisector se dle mého názoru graficky povedl, krajina je místy úchvatná, totéž se samozřejmě dá říct i o enemies. Možná slabší modely zbraní a vozidel kazí celkový dojem, ale jinak jsem byl nadmíru spokojen. Vyložím zde nyní tři faktory grafického zpracování a sice: krajina, nepřátelé, zbytek.
KRAJINA, neboli také okolí se nadmíru povedla, byť někdo může namítat, že textury jsou občas vybarveny pastelkami. No a? Jakožto laický přívrženec architektury mám opravdu rád, pokud mi hra předvede futuristické stavby a komplexy, čehož jsem se zde dočkal vrchovatě. Podzemní komplexy, obří stavby se zajisté ospravedlnitelným účelem, který mi občas nicméně unikal:) Teď mne napadlo, že pod pojmem krajina si člověk vybaví spíše okolní flóru. U Vivisectoru mi připadá nasnadě tak trochu přirovnání k Far Cry. Jistě že ostrov není po technické stránce tak zdařile proveden, nicméně s přimhouřením oka jsem občas ve Far Crybyl.

NEPŘÁTELÉ, zajisté největší premisa hry, poněvadž byli jedním z hlavních motorů k dohrání hry. Jaké překvapení mi hra uchystá? Byly zde hyeny, vlci, berani, tygři, jen ta žirafa chybí:) Opravdu, nepřátelé jsou jedno z velkých lákadel hry, přičemž nejvíce překvapí ti, kteří se objeví párkrát za hru, nebo i jednou. Pokud vám to nevadí, zde jsou obrázky některých nepřátel (pokud se na hru chystáte, tak si nekažte překvapení a nedívejte se!) obrázek, obrázek, obrázek, obrázek.

OSTATNÍ. Třeba zbraně. Jejich modely se mi moc nelíbily, byly více "laciné" než zbytek hry. To samé se dá říci o vozidlech, se kterými jsem se sice setkal párkrát za hru a jednou se svezl, nicméně jsou škaredé a ve filmečcích naprosto nerealistické. Musím také zminit hezky zpracované menu hry.

Na hudbu si tak nějak nevzpomínám, takže zřejmě s klidným svědomím mohu říci, že nijak převratná není, což se týká i zvuků. Ty byly dobré, nicméně já bych spíše použil slovo adekvátní.

2)PŘÍBĚH: Příběh je vycucaný z Ostrova dr. Moreau a ze všech FPS typu FarCry a podobně, nicméně slušně odsýpá a člověk ho ani nemusí vnímat. Tady se musím zmínit o celkem překvapivě spektakulárním konci, který mi k tak trochu mdlému příběhu neseděl, až moc velký obrat řekl bych. Na druhou stranu, když nad tím tak zpětně uvažuji, pár překvapivých zvratů tam bylo. Ale tak, pořád je to lepší než drátem do oka.

3)HRATELNOST: Ta je dle mého opinionu na celkem vysoké úrovni, střílí se dobře a celkově, jakmile si člověk zvykne na herní principy, všechno pochopí, je to výborná akce se vším všudy. Ze začátku je to sice trochu ubíjející, nastávají téměř podobné situace, kdy se z ničeho nic objeví nepřátel a vy je musíte všechny zabít, poté můžete pokračovat dál. Říkal jsem si, na co mi je do prdele odstřelovačka, když na mně nepřátelé nabíhají jak na běžícím páse a nikdy se nemůže stát, že bych je překvapil. To se ale postupně změní, hra vlastně balencuje na všech možných typech FPS.

Líbilo se mi, že nemusíte prostě a jednoduše jít přímo na další checkpoint, ale můžete zkoumat okolí, jelikož lokace jsou celkem rozsáhlé. Za tento průzkum (jakmile projdete určitým bodem) získáte zkušenostní body, či zbraně a střelivo, někdy obojí. Zkušenostní body dostanete také za různé typy zabití, nebo za "rozseknutí" mrtvoly nepřítele (vivisekce). Tady mne pobavila jedna věc, pokud již najdete mrtvého nepřítele (kterého jste nezabili vy), můžete mu usekávat kusy masa až z něj zůstane jen krvavá kostra:)

Zkušenostní body navíc lze také získat za netradiční postup, ale to se stane jen na pár místech. Zkušenostní body můžete udělit do čtyřech vlastností, nejlepší je prvně vylepšovat zdraví, pak rychlost, odolnost a nakonec stabilitu, přičemž stabilita je dost podivná vlastnost, tak nějak ji nepostřehnete.

Vivisector je prostě výborná hra, kterou jsem si pomaličku dohrál a celou dobu si užíval. Prošmejdil jsem každý kout, dělal screenshoty budov, prostě i přesto že je to budget a navíc z Ruska, je to hra výborná.

Pro: nepřátelé, ze začátku svižná akce, která později přejde do více taktické i stealth. Zajímavé prostředí, architrektura, originalita

Proti: Je to budget, sem tam to jde vidět. Někomu nemusí sedět dost podivná hratelnost.

+17 +18 −1