Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Tomáš Sedlák • 37 let • analytik, ux • Mladá Boleslav (ČR - kraj Středočeský)

Komentář

Přejít na komentáře

Torchlight

  • PC 75
Solidních Diablovek vychází minimum a Torchlight z toho těží. Zdaleka není tak propracovaný jako samotné Diablo, ale abych se tu věnoval balancování všeho možného, na to nejsem dost pošuk na mulťáky. Takže co se mi líbilo a co ne.

Už na začátku mě zklamalo, že ve hře jsou jen tři classy, navíc v roce 2009 jsem čekal nějakou alespoň základní upravitelnost vzhledu postavy. Ale ve hře by to pod vší tou zbrojí stejně asi nevyniklo - každopádně alchymista vypadal děsně cool, takže i když běžně mágovské postavy nehraju, sáhnul jsem po něm. Další zklamání se dostavilo po stránce grafické - neříkám, že by Torchlight nevypadal blbě - všechno je hezky barevné a tak, ale přijde mi, že od Fate se toho moc nezměnilo.

Po zorinetování ve hře mě naštvaly další věci, a to hlavně grafika interface, která imho zbytečně žere místo. K tomu připočítejme ne zrovna ideálně zvolený font, a malé obrázky předmětů. (Btw komu vadí WoWkoidní pojetí některých věcí - však v D3 to všecko bude taky.) Taky jsem po chvíli zjistil, že se moc neorientuju ve statikách - co která jak moc ovlivňuje, zda se do toho či onoho čísla započítává jiné číslo, nebo ještě ne...

Hlavní quest se odvíjí pomalu, vedlejších questů je víc, ale v zásadě jsou to jen tři zoufale se opakující druhy. Některé prostředí mi stejně jako v Diablu přijdou nepřehledná - nemám u těhle her rád, když musím moc řešit, jestli jít teď vlevo nebo vpravo. Lokace s džunglí a lávou jsou v tomhle obzvlášť nepřehledné.

Obtížnost, je jak už tu bylo mnohokrát zmíněno, naprosto primitivní. A protože jsem zvyklý hrát hry na to, čemu autor říká normální obtížnost, jediné problémy jsem měl v různých vedlejších dungeonech, které jsou o nšco těžší - každopadně teď jsem na podlaží 26 a úrovni 29 a ještě jsem ani jednou neexnul. Na druhou stranu bezstarostné kosení všeho co se dostane moc blízko má taky něco do sebe :)

Mimochodem taky mě štvalo, že v obchodech nejsou předměty nějak slušně seřazené, třeba podle ceny, a pohybující se informační okénko taky přehlednosti nepřidá. Nebo že na krystalech není na první pohled patrná jejich kvalita.

Co se mi líbilo je čokl, protože se díky němu nemusím zdaleka tolik vracet do města - prakticky to dělám jen při dokončování questů, nebo když mám moc krámů a nechce se mi čekat až se čokl vrátí. A taky classy a jejich skilly - třeba že se nezdá že by byly bůhvíjak vypilované - vypadájí, že vytvářejí zábavnou kombinaci a mám v plánu si pokud bude čas rozjet hru ještě za pistolnici.

Každopádně mě Torchlight při čekání na Diablo 3 příjemně potěšil, protože to nejdůležitější (návyková radost z rubání) tu prostě je. A i když se nejedná o do detailu vypiplané dílo, tak za prvé je vypiplané dost na to, aby fungovalo a za druhé prakticky nemá v současnosti žánrovou konkurenci.

Pro: festovní rubačka. zajímavé classy. jinak asi není co vyloženě chválit, je dobré že nic podstatného nepodělali

Proti: nepřehlednost některých lokací, mechanismů hry, různých menu, interfaců a nabídek, jednoduché po stránce komplexnosti i obtížnosti, v závěru tomu nějak dochází dech

+12