Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Torchlight

  • PC 70
Dohráno za 13 hodin na hard s necro buildem, level 34 (fame acclaimed), specializace na golema a electric magic + 3 impové + zombíci ze svitku + pejsek se svitky pro vyvolávání skeletonů a heal.

Zklamání. Hra ze začátku vypadá sympaticky, vše vypadá hezky domyšleně a uhlazeně, i hratelnostně se to přibližuje diablu. Byl jsem ale nemile překvapen, kolik si toho hra vzala z Wowka- styl grafiky, který moc nemusím, lokace (občas jsem si připadal jako když se procházím po Blackrocku), modely zbraní, ability, rybaření, dokonce i některé potvory jako kdyby wowku z oka vypadly. Krátce bych hru popsal (berte s rezervou) jako "slabší Diablo smíchané s Wowkem".

Záporů je celá řada, tak to radši vezmu zkrátka.

Obtížnost. Přijde mi, že názvy obtížností jsou posunuté - normal by mělo být easy, hard by mělo být normal. Na normal jsem hrál pár minut a hned mi bylo jasné, že tohle ne, hra byla jak pro malé děti. Začal jsem tedy hru znovu na hard a stejně bylo prvních 25 poschodí nudných, procházel jsem jako nůž máslem bez jediné smrti. I když... tady trochu kecám, párkrát jsem chcípnul, ale jen v těch nepovinných dungeonech, do kterých se dostanete portem na jihu městečka. V nich jsou potvory na stejném levelu jako má vaše postava a to už je jiné kafe než ti chudáčci v "hlavním dungu".

Hra v podstatě začíná (na hard) někde po 25. poschodí, kdy už je i možné, že vás něco zabije. Právě levely 25-30 mě bavily nejvíce, 30-35 už byla trochu nuda, protože jediné, co se měnilo, byl počet nepřátel, který rostl geometrickou řadou. Takže první velká výtka je za absolutně nezvládnuté vybalancování obtížnosti.

Příběh je tragický, ale to se dalo čekat. Vypadá, jako kdyby ho autoři vymysleli za minutu při čekání na autobus. Ve hře narazíte i na questy, ale ty jsou také absolutní propadák. Zadávají je tři NPC a zadání je - 1) zabij minibosse na xtém podlaží, 2) dones mi předmět a 3) vymlat nepovinný dungeon a dones mi předmět. Navíc se nemusíte snažit je nějak cíleně plnit, prostě postupujete hrou a oni se tak nějak splní samy. Tady jsem se slzou v oku vzpomínal na questy v Diablu 2.

Stereotypnost prostředí. Nesedlo mi, že hra se odehrává v jednom velkém dungeonu, kde jen sestupujete pořád dolu a dolu a dolu... Prostředí se sice asi 5x změní, ale stejně je to docela nuda. V prvním Diablu jsem to ještě překousl, ale od hry z roku 2009 bych čekal i nějaké venkovní a zajímavější lokace. Líbilo se mi snad jen prostředí s lávou, které, jak už jsem psal, vypadá jak Blackrock z Wowka. Jinak ale hře schází pořádná atmosféra, je to takové nemastné neslané, v tomhle Torchlight s Diablem prohrává na celé čáře.

Pathfinding. Pro necra je tahle věc zásadní, bohužel pathfinding je příšerný, vaši minioni se zasekávají pod schodama a často na ně musíte čekat, nebo se pro ně vracet. Ve hře je několik druhů shrinů, kromě enchant shrinu jsou ale zbytečné, nepoužil jsem je ani jednou. To samé rybaření, které jsem vyzkoušel jednou, chytil si rybu, dal jí petovi, kterej se proměnil v žábu. Hmm, hezký. Ale k ničemu. Pet může odnýst itemy do města a prodat je? Zní to pěkně, ale osobně jsem preferoval town portal a osobní prodej. Jsou tu i různé gemy, jež můžete vložit do socketu v předmětu. Přišlo mi ale, že jsou hrozně slabé, hlavně ty do armoru.

Generování úrovní. Nevim proč, ale první 3 poschodí jsem měl úplně stejné, v pozdějších fázích hry jsem také narážel na 2 po sobě jdoucí stejné mapy. Možná náhoda, ale je to nějaké pofidérní :)

HW náročnost. Podle velmi nízkých minimálních systémových požadavků jsem očekával, že hra nebude náročná. Navíc vývojáři "prý" hru hráli na netboocích... Mě se teda hra místy sekala a to mám komp daleko přesahující požadavky. Problém bude asi v efektech kouzel, musel jsem některé detaily snížit na normal, při souboji s final bossem jsem musel jít dokonce na low, bo ze hry se stávalo slideshow.

Když už jsem nakousl souboj s hlavním bossem, ten je také tragický. Je to asi nejhorší zakončení RPG, co jsem kdy zažil. Boss má doslova milion HP a budete ho mlátit půl hodiny. A bude to hodně nudná půlhodina, protože na bosse není žádná finta, prostě ho musíte umlátit. Navíc pokud hrajete za nějaký kouzelnický build, tak budete asi také hodně umírat.

Pozitiva. I přes všechno špatné, co jsem napsal, mě hra vesměs bavila, protože se hratelností dosti přiblížila diablu. Skilltree mi přišel docela povedený, možností jak postavit svůj build je celá řada. Ability jsou rozmanité, mají hezké efekty. Dokonce i pet mi přirostl k srdci, i když jsem ho zpočátku považoval za zbytečného. Sice považuji za kravinu, aby pes mohl nosit prsteny a kouzlit, ale jako tank byl dobrý (sic umíral až příliš). Hudba je výtečná.

No, nakonec jsem to moc zkrátka nevzal, holt poslední dobou neumím napsat krátký komentář. Abych to nějak shrnul, z hack & slash RPGček co jsem hrál se Torchlight řadí na třetí místo za Diablo a Titan Quest. Není to špatná hra, ale k dokonalosti má daleko. Hezká jednohubka, která zpestří čekání na Diablo III.

Screen: občas to byl docela masakr :)

Pro: hratelnost, hudba, ability, pet, nekonečný dungeon

Proti: nevyvážená obtížnost, styl grafiky, mdlá atmosféra, tragické questy a příběh, final boss, pathfinding, pofidérní generování úrovní, silně inspirováno Wowkem

+24 +26 −2