Vlastním tolik kvalitní her, které jsem nedohrál a přesto jdu a koupím si hru od City Interactive, která má na metacriticu 55 %. Proč? Vlastně ani já sám nevím, proč dávám přednost tomuto dortu od pejska a kočičky před Red Dead Redemption 2.
Náplň hry je opravdu jak kdyby pejsek a kočička dohráli Far Cry a chtěli si upéct vlastní open world střílečku a přidali do toho mnohem víc surovin. Vše z FC zůstává (nechybí ani luk!), přidali ale drony, hackování kamer, výslech nepřátel, parkour, safehouse, kde můžete vyrábět munici - to ale nevyužijete, protože si vybavení můžete koupit a peněz je dost, a další a další mechaniky, které dávají hráči možnost vybrat si jak hru hrát - sniper, ghost nebo warrior. SGW 3 je ve svém jádru ale zábavná hra, protože odstřelování a vlastně všechny zbraně působí dobrým dojmem. Hrál jsem hru na nejlehčí obtížnost, protože jen zde byla možnost vidět červené kolečko, kam přesně dopadne kulka a já tedy nemusel řešit gravitaci a vítr. Možná jsem se o dost ochudil, ale takhle hra byla rychlejší, akčnější a bavilo mě to znatelně více. Navíc hra byla těžká i takto, hrdina přežije jen pár výstřelů. Mapa jako taková nabízí mnoho otazníčků, které ale povětšinou znamenají jen zásoby na crafting (který stejně nevyužijete). Avšak občas najdete něco zajímavého, například strašidelný dům se zvukem motorovky, kde psychopatický gruzínský separatista řezal na kusy nebohé civilisty, nebo ožralý lovec, který vás poprosil, abyste zastřelili jelena, který nasytí jeho rodinu na celý týden! Po mapě jezdíte svým autíčkem (cizí prostředky až na výjimky nelze řídit), můžete si pustit v rádiu místní hudbu. Dále pak můžete hledat historické pušky a také máte seznam osob, které můžete lovit. Herní náplně stejně jako herních mechanik je tu mnoho, ne vše je ale provedena dobře. Za zmínku stojí například lokace městeček, kde je mnoho NPC, které sice "žijí" svůj život, ale i tak to působí uměle a mrtvě a kromě lootu (který stejně nevyužijete) nenabízí nic. Autoři v této hře chtěli mít všechno a jak se říká: devatero řemesel, desátá bída.
Nedávno jsem dohrál Homefront 2, který je taky levným substitutem Far Cry, a je zajímavé, že obě běží na CryEnginu a ani jedna není dobře optimalizovaná. Homefront měl neustálé příšerné propady fps, byla nutnost to hrát na nižší detaily a i tak to nebyl plynulý zážitek. Zde jsem také musel v nastavení trošku experimentovat, na střední detaily běžela hra plynule, ale v místech, kde se objevilo více objektů byly znát záseky. Jinak grafika vypadá různorodě, některé textury jsou opravdu krásné, ale střídá se to s objekty, které jakoby vypadly ze hry o deset let starší. Sem tam se objevilo problikávání a další grafické glitche a pár bugů v animacích. Podle všeho byla hra v době vydání mnohem horší. Já tu naštěstí nenašel nic nervy ničícího. Hra nikdy nespadla. Zamrzí jen delší doba spouštění hry a přechod na jednu ze tří map, které jsou ale opravdu pěkné, různorodé a je vidět, že autoři si zde dali na vykreslení Gruzie záležet.
Je vidět, že CI investovali celou svou energii do gameplaye a příběh napsal nějaký školák, co ujížděl na levných akčňácích. Je to otřesně napsané i odvyprávěné, plné klišé a špatných dialogů s nic moc dabingem. Jakoby to nestačilo, tak hra mezi misemi nenavazuje plynule, ale musíte vždy jet (naštěstí je tu fast travel) do svého safehouse a tam přes počítač spustí novu misi.
Hra jako taková mě bavila, protože toho nabízí dost a a každá mise jde hrát na x možných způsobů. Dohrál jsem i všechny vedlejší mise, které překvapivě nebyly úplně generické. Ale zejména kvůli špatnému příběhu a občasným technickým problémům jsem byl rád, že to mám za sebou a po dohrání DLC se ke hře už vracet nebudu, byť jsem za sebou nechal ještě mnoho neprozkoumaných míst na mapě a ještě mnoho živých cílů z kontraktů.
Náplň hry je opravdu jak kdyby pejsek a kočička dohráli Far Cry a chtěli si upéct vlastní open world střílečku a přidali do toho mnohem víc surovin. Vše z FC zůstává (nechybí ani luk!), přidali ale drony, hackování kamer, výslech nepřátel, parkour, safehouse, kde můžete vyrábět munici - to ale nevyužijete, protože si vybavení můžete koupit a peněz je dost, a další a další mechaniky, které dávají hráči možnost vybrat si jak hru hrát - sniper, ghost nebo warrior. SGW 3 je ve svém jádru ale zábavná hra, protože odstřelování a vlastně všechny zbraně působí dobrým dojmem. Hrál jsem hru na nejlehčí obtížnost, protože jen zde byla možnost vidět červené kolečko, kam přesně dopadne kulka a já tedy nemusel řešit gravitaci a vítr. Možná jsem se o dost ochudil, ale takhle hra byla rychlejší, akčnější a bavilo mě to znatelně více. Navíc hra byla těžká i takto, hrdina přežije jen pár výstřelů. Mapa jako taková nabízí mnoho otazníčků, které ale povětšinou znamenají jen zásoby na crafting (který stejně nevyužijete). Avšak občas najdete něco zajímavého, například strašidelný dům se zvukem motorovky, kde psychopatický gruzínský separatista řezal na kusy nebohé civilisty, nebo ožralý lovec, který vás poprosil, abyste zastřelili jelena, který nasytí jeho rodinu na celý týden! Po mapě jezdíte svým autíčkem (cizí prostředky až na výjimky nelze řídit), můžete si pustit v rádiu místní hudbu. Dále pak můžete hledat historické pušky a také máte seznam osob, které můžete lovit. Herní náplně stejně jako herních mechanik je tu mnoho, ne vše je ale provedena dobře. Za zmínku stojí například lokace městeček, kde je mnoho NPC, které sice "žijí" svůj život, ale i tak to působí uměle a mrtvě a kromě lootu (který stejně nevyužijete) nenabízí nic. Autoři v této hře chtěli mít všechno a jak se říká: devatero řemesel, desátá bída.
Nedávno jsem dohrál Homefront 2, který je taky levným substitutem Far Cry, a je zajímavé, že obě běží na CryEnginu a ani jedna není dobře optimalizovaná. Homefront měl neustálé příšerné propady fps, byla nutnost to hrát na nižší detaily a i tak to nebyl plynulý zážitek. Zde jsem také musel v nastavení trošku experimentovat, na střední detaily běžela hra plynule, ale v místech, kde se objevilo více objektů byly znát záseky. Jinak grafika vypadá různorodě, některé textury jsou opravdu krásné, ale střídá se to s objekty, které jakoby vypadly ze hry o deset let starší. Sem tam se objevilo problikávání a další grafické glitche a pár bugů v animacích. Podle všeho byla hra v době vydání mnohem horší. Já tu naštěstí nenašel nic nervy ničícího. Hra nikdy nespadla. Zamrzí jen delší doba spouštění hry a přechod na jednu ze tří map, které jsou ale opravdu pěkné, různorodé a je vidět, že autoři si zde dali na vykreslení Gruzie záležet.
Je vidět, že CI investovali celou svou energii do gameplaye a příběh napsal nějaký školák, co ujížděl na levných akčňácích. Je to otřesně napsané i odvyprávěné, plné klišé a špatných dialogů s nic moc dabingem. Jakoby to nestačilo, tak hra mezi misemi nenavazuje plynule, ale musíte vždy jet (naštěstí je tu fast travel) do svého safehouse a tam přes počítač spustí novu misi.
Hra jako taková mě bavila, protože toho nabízí dost a a každá mise jde hrát na x možných způsobů. Dohrál jsem i všechny vedlejší mise, které překvapivě nebyly úplně generické. Ale zejména kvůli špatnému příběhu a občasným technickým problémům jsem byl rád, že to mám za sebou a po dohrání DLC se ke hře už vracet nebudu, byť jsem za sebou nechal ještě mnoho neprozkoumaných míst na mapě a ještě mnoho živých cílů z kontraktů.
Pro: Mnoho různorodých herních mechanik a herní náplně na pěkně zpracované mapě Gruzie
Proti: Příšerně napsané, technické problémy, laciné pozlátko