The Absence of Miriam Lane je třetí hra od Abigail Corfman, kterou jsem hrál - kromě Open Sorcery ještě 16 Ways to Kill a Vampire at McDonalds. Osobně mi nejvíce sedl právě příběh točící se kolem zmizení paní Laneové. Hra to není nikterak dlouhá a řadí se do skupiny twineových her, které posilují herní prvky, a to dokonce tak, že se svým způsobem blíží klasické adventuře. Hra má v zásadě tři části: Jako vyšetřovatelka paranormálních jevů se nejprve pohybujete po domě a na místa a předměty můžete aplikovat určité myšlenky. Pokud je aplikujete správně, zviditelňujete postavu Miriam. Ve chvíli, kdy se zhmotní, ji ještě musíte zpřítomnit hledáním předmětů, které jí byly nějakým způsobem drahé. V poslední části pak musíte rekonstruovat její příběh na základě všech informací, které jste o ní zjistili. Pokud jste dostatečně pečliví, lze dosáhnout i dobrého konce (hra jich má však více). Zmizení Miriam je pak ve skutečnosti metaforou vyprázdněného života. A v tomto ohledu je hra nejpůsobivější. Postava Miriam je uchopena citlivě a v její obyčejnosti přesvědčivě. Tento aspekt hry pak kompenzuje samotnou herní část, která je ve své podstatě poněkud jednotvárná. Hledání předmětů a aplikace myšlenek často sklouzává k mechanickému zkoušení všech možností a k této až únavné důkladnosti vás navíc nutí i nejistota, zda jste pro dosažení dobrého konce shromáždil všechny potřebné informace.
Pro: citlivé uchopení herních postav - Miriam a jejího manžela
Proti: poněkud úmorné herní mechaniky