Metafyzický, symbolický a mnohem ambicióznější. Sam Lake si řádně nastudoval Twin Peaks: The Return a napsal a odvyprávěl výborný příběh, který není jen poctou mému oblíbenému seriálu a Lynchovi. Je to král videoherních příběhů.
Hodnotit jen příběh a to jak je odvyprávěný je to 9,9/10 hra. AW 2 se soustředí se na naprosto unikátní videoherní příběh v artové formě,. Wake je stále uvězněný v Black Lodge, tedy na Dark Place. Saga má parťáka Caseyho, který nosí tvář Sama Lakea a dabuje ho Max Payne a nějak mi to nešlo dohromady a mělo to rušící element. V Bright Fallsu je mnoho bizarních a zajímavých postav, ale nic vám neřeknou, v lepším případě dvě věty, a pak už mlčí. To Alan zažívá surrelistické dobrodružství, kdy jednou mění svým slovem celé scény a podruhé je hlavní hvězdou rockové videoklipu.
Já bych tomu tu devítku chtěl dát, ale prostě nemůžu, kvůli samotnému gameplayi. Ta samotná hratelnost uměle natahuje celou hru a natahuje ji ve velice průměrném kabátku. Velkou inspiraci to bere z těch méně akčnějších Resident Evil dílů a také Silent Hillu. Takže oproti prvnímu AW nebo Controlu musíte přistupovat, že to není akční střílečka, ale spíše velmi pomalá, utahaná akční adventura, kde se sice hra bude tvářit, že stále máte nouzi o náboje a lékárny, ale když se to stane, tak se náhle změní logika hry a z mrtvol začnou potřebné zdroje vypadávat. Hra jako taková je těžká i na normální obtížnost, zejména pokud na Alana naběhnou tři stíny, a povalí ho, tak je game over. Požitek ze střelby moc není.
Není to jen velmi průměrná survival střílečka, je to také nudný walking simulátor. Grafika a sound design jsou na vysoké úrovní a mapa je fakt krásná, ale k čemu to, když ta obrovská otevřená mapa, po které běháte hlemýždí rychlostí a kromě hlavní dějové linky nic dalšího nenabízí? Kéž bych mohl svému o měsíc mladšímu já říct, aby se vykašlal na pročesávání na každé mapě. Při prvním hraní hry to nestojí za to a dokud jsem tuhle strategie hraní nevzdal, tak jsem hru i nesnášel. Hráč si totiž může nabýt dojmu, že v té chatce na kraji mapy najde Saga něco unikátního, něco co změní pohled na příběh. Ale to se nestane, najde tam maximálně krabičku nábojů, zajímavý byť velmi krátký text, nebo v lepším případě puzzly s figurkami, které jsem stejně většinou nedokázal dát dohromady (možný nedostatek v jinak velmi kvalitním neoficiálním CZ překladu?) a řešení musel googlit. NPC vám nic neřeknou, nedají vám žádný vedlejší úkol. A když už se tedy hecnete, že budete pročesávat každý metr čtvereční, tak vám garantuji, že i tak můžete kvůli mizernému HUDu něco přehlédnout.
Každá hra od Remedy v něčem bezkonkurenčně vyniká, aby v ostatních elementech byla ryze průměrná, nebo ještě hůře. Stejně tak tomu je i v případě AW2, skvělý příběh, kterého jsem se nemohl nabažit zabalený ve zdlouhavém bloudění a běhání po mapě a nezáživný soubojový systém. Tohle je nejdelší hororová hra, kterou jsem kdy hrál. A k tak super příběhu, kdy samotné hraní bylo spíše rušícím nudným elementem mezi další výbornou cutscénou, by určitě slušelo rychlejší tempo přestřelek a méně plazení se po otevřených mapách. Chápu ale vývojáře i EPIC, že vydat singleplayerovou hru v koridoru dohranou do deseti hodin a účtovat si za to 60 euro by ale asi v dnešní době neprošlo.
Hodnotit jen příběh a to jak je odvyprávěný je to 9,9/10 hra. AW 2 se soustředí se na naprosto unikátní videoherní příběh v artové formě,. Wake je stále uvězněný v Black Lodge, tedy na Dark Place. Saga má parťáka Caseyho, který nosí tvář Sama Lakea a dabuje ho Max Payne a nějak mi to nešlo dohromady a mělo to rušící element. V Bright Fallsu je mnoho bizarních a zajímavých postav, ale nic vám neřeknou, v lepším případě dvě věty, a pak už mlčí. To Alan zažívá surrelistické dobrodružství, kdy jednou mění svým slovem celé scény a podruhé je hlavní hvězdou rockové videoklipu.
Já bych tomu tu devítku chtěl dát, ale prostě nemůžu, kvůli samotnému gameplayi. Ta samotná hratelnost uměle natahuje celou hru a natahuje ji ve velice průměrném kabátku. Velkou inspiraci to bere z těch méně akčnějších Resident Evil dílů a také Silent Hillu. Takže oproti prvnímu AW nebo Controlu musíte přistupovat, že to není akční střílečka, ale spíše velmi pomalá, utahaná akční adventura, kde se sice hra bude tvářit, že stále máte nouzi o náboje a lékárny, ale když se to stane, tak se náhle změní logika hry a z mrtvol začnou potřebné zdroje vypadávat. Hra jako taková je těžká i na normální obtížnost, zejména pokud na Alana naběhnou tři stíny, a povalí ho, tak je game over. Požitek ze střelby moc není.
Není to jen velmi průměrná survival střílečka, je to také nudný walking simulátor. Grafika a sound design jsou na vysoké úrovní a mapa je fakt krásná, ale k čemu to, když ta obrovská otevřená mapa, po které běháte hlemýždí rychlostí a kromě hlavní dějové linky nic dalšího nenabízí? Kéž bych mohl svému o měsíc mladšímu já říct, aby se vykašlal na pročesávání na každé mapě. Při prvním hraní hry to nestojí za to a dokud jsem tuhle strategie hraní nevzdal, tak jsem hru i nesnášel. Hráč si totiž může nabýt dojmu, že v té chatce na kraji mapy najde Saga něco unikátního, něco co změní pohled na příběh. Ale to se nestane, najde tam maximálně krabičku nábojů, zajímavý byť velmi krátký text, nebo v lepším případě puzzly s figurkami, které jsem stejně většinou nedokázal dát dohromady (možný nedostatek v jinak velmi kvalitním neoficiálním CZ překladu?) a řešení musel googlit. NPC vám nic neřeknou, nedají vám žádný vedlejší úkol. A když už se tedy hecnete, že budete pročesávat každý metr čtvereční, tak vám garantuji, že i tak můžete kvůli mizernému HUDu něco přehlédnout.
Každá hra od Remedy v něčem bezkonkurenčně vyniká, aby v ostatních elementech byla ryze průměrná, nebo ještě hůře. Stejně tak tomu je i v případě AW2, skvělý příběh, kterého jsem se nemohl nabažit zabalený ve zdlouhavém bloudění a běhání po mapě a nezáživný soubojový systém. Tohle je nejdelší hororová hra, kterou jsem kdy hrál. A k tak super příběhu, kdy samotné hraní bylo spíše rušícím nudným elementem mezi další výbornou cutscénou, by určitě slušelo rychlejší tempo přestřelek a méně plazení se po otevřených mapách. Chápu ale vývojáře i EPIC, že vydat singleplayerovou hru v koridoru dohranou do deseti hodin a účtovat si za to 60 euro by ale asi v dnešní době neprošlo.
Pro: Geniální artový příběh, detailní audiovizuál, originální nápady
Proti: Celý gameplay brzdí výborný příběh, soubojový systém, walking simulator po pusté otevřené mapě