Hned úvodní scéna mi připomněla Subnauticu. Vesmír, zachycení signálu, výbuch na lodi a pád dolů k planetě s oceánem písku. Bum. Mladík BIOS má dost velkou smůlu, ale taky štěstí v neštěstí. Dostane hoverboard (funguje i jako jetpack), keytaru na obranu a může začít nejen s průzkumem planety, ale taky s pátráním po ztracené lásce NOUS, která tu uvízla dlouho před ním.
Zbytek hry mi svou hratelností dokola evokoval Zeldu na Switch. Pár odemykatelných schopností, řešení terénních puzzlů v místních dolech (trialy) i na povrchu, sem tam nějaká potvora, překonávání výškových překážek, sbírání materiálů na craftění a hlavně ono ikonické surfování na písečných dunách.
Skutečně příhodná hra pro Dunemastera.
Hra je znázorněna velmi stylizovaně, barvy hrají značně sytými odstíny a místy vypadá jako pastelový obraz. Moc se mi nelíbí samotný design postav, který má částečný příklon k manze, ale skončil někde na půl cesty a zejména obličeje působí v aktuálním hybridním stavu poněkud nepřirozeně. V bonusových materiálech se také nachází několik kapitol stejnojmenné evropské mangy, nicméně jsou v ní zobrazeny jen některé ukázkové situace ze hry a autorovi se příliš nedaří střídat různé pózy, rozhodně se však dá ocenit snaha a píle.
Takže BIOS naskakuje na svůj hoverboard a levituje s ním nad zemí. Když vyjede nad horní okraj duny, může se od ní odrazit větší silou a doletět dál a rychleji. Když u toho provádí ve vzduchu různé kejkle, odraz opět zesiluje. Zprvu je mobilita omezená, ale postupem času a s lepším craftěním různých částí hoverboardu se dokáže dostat do úctyhodných výšek a dálav; a je to opravdu úžasný pocit z rychlého pohybu, zejména když se pomocí jiného typu povrchu odrazí a vyletí až nad vrchol nejvyšší věže.
Planeta totiž není zcela neobydlená. Probíhala tu těžařská činnost a my se pomocí vedlejších úkolů a uložených zpráv dozvídáme, že s planetou je cosi špatně. To potvrzují i nálezy rozesetých kazet od NOUS. Je potřeba aktivovat všechny místní věže, odkrýt jimi území na mapě a nějak se dostat pryč z planety. K tomu je vhodné odemknout různé schopnosti jako třeba ovládnutí mysli monstra nebo spojení dvou objektů vzájemnou gravitační silou. Mimo to se dají sbírat všelijaké písně, graffiti designy, styly, fotky, materiály, body do rozvoje skillů (jedním z nich je užitečný fast travel k věžím) a úkolové předměty. Je třeba se připravit na tři různé problematické povrchy – na infikovaném povrchu hapruje ovládání, kovový automaticky přitáhne hoverboard i na kolmé stěně a při jízdě na vodě se BIOS neutopí (jistý záznam prozradí, proč se ve vodě nedá normálně plavat).
Kromě toho existuje celá řada aktivit, jimž je možno se věnovat. Dost mě bavilo lovení písečných červů a věnoval jsem se i závodům skrz portály. Naopak jsem vynechal všechny časované trialy s hledáním zářivých koulí. Bylo zábavné hledat způsoby k odemykání truhliček, aktivaci vrtných plošin a vůbec ty rébusy v dolech (zvláště mě potrápilo dálkové posouvání zelené kostky pomocí manuálně řízených posuvníků někde na vzdálené protější stěně). A nejlepší je asi vystřelování z věží do dálek.
Ale přiznávám, že k mnoha úspěchům mě dovedl wall bounce glitch, bez něhož by se mi hra asi dost protáhla.
No, prostě planeta Cebete je takové hřiště a je jen na hráčovi, jestli si tu prodlouží pobyt dobrovolnými aktivitami, nebo zda si to co nejrychleji střihne do finále (do pár hodin). Já jsem si vyzkoušel všechno možné a bavil jsem se, i když v druhé půlce se mi planeta okoukala a začala působit stereotypně. Taky ovládání hoverboardu není vždy úplně nejlepší. Líbila se mi lehce stísněná, opuštěná atmosféra prostředí, vysloužil jsem si všechny vymaxované díly pro hoverboard a pořád jsem někde něco hledal a zkoušel způsoby překonávání překážek (třeba gravitační prak je sranda).
Příběh mě zas tak moc nechytl, ale taky jej nepovažuji za nezajímavý.
Hrál jsem to na Switchi 2 a nevšiml jsem si žádných technických problémů. Jen jednou mi hra spadla a jednou se nějak divně zasekla, ale díky čilému autosavu se stav hry udržuje v aktuálním režimu, což je fajn. Myslím, že fanoušky Zeldy a Subnauticy by hra mohla zaujmout.
Poznámky k mým osobním achievementům:
Herní doba: 50+ hodin
Skilly komplet
Věže: 15/15
Doly: 31/31
Závody: 14/14
Loviště: 12/12
Záznamy (vedlejší úkoly): 6/6
Poznámky: 11/11
Aktivity: 50/50
Časované trialy: 1/86
Kazety: 50/50
Fotografie: 15/15
Styly: 74/100
Designy: 32/34
Zbytek hry mi svou hratelností dokola evokoval Zeldu na Switch. Pár odemykatelných schopností, řešení terénních puzzlů v místních dolech (trialy) i na povrchu, sem tam nějaká potvora, překonávání výškových překážek, sbírání materiálů na craftění a hlavně ono ikonické surfování na písečných dunách.
Skutečně příhodná hra pro Dunemastera.
Hra je znázorněna velmi stylizovaně, barvy hrají značně sytými odstíny a místy vypadá jako pastelový obraz. Moc se mi nelíbí samotný design postav, který má částečný příklon k manze, ale skončil někde na půl cesty a zejména obličeje působí v aktuálním hybridním stavu poněkud nepřirozeně. V bonusových materiálech se také nachází několik kapitol stejnojmenné evropské mangy, nicméně jsou v ní zobrazeny jen některé ukázkové situace ze hry a autorovi se příliš nedaří střídat různé pózy, rozhodně se však dá ocenit snaha a píle.
Takže BIOS naskakuje na svůj hoverboard a levituje s ním nad zemí. Když vyjede nad horní okraj duny, může se od ní odrazit větší silou a doletět dál a rychleji. Když u toho provádí ve vzduchu různé kejkle, odraz opět zesiluje. Zprvu je mobilita omezená, ale postupem času a s lepším craftěním různých částí hoverboardu se dokáže dostat do úctyhodných výšek a dálav; a je to opravdu úžasný pocit z rychlého pohybu, zejména když se pomocí jiného typu povrchu odrazí a vyletí až nad vrchol nejvyšší věže.
Planeta totiž není zcela neobydlená. Probíhala tu těžařská činnost a my se pomocí vedlejších úkolů a uložených zpráv dozvídáme, že s planetou je cosi špatně. To potvrzují i nálezy rozesetých kazet od NOUS. Je potřeba aktivovat všechny místní věže, odkrýt jimi území na mapě a nějak se dostat pryč z planety. K tomu je vhodné odemknout různé schopnosti jako třeba ovládnutí mysli monstra nebo spojení dvou objektů vzájemnou gravitační silou. Mimo to se dají sbírat všelijaké písně, graffiti designy, styly, fotky, materiály, body do rozvoje skillů (jedním z nich je užitečný fast travel k věžím) a úkolové předměty. Je třeba se připravit na tři různé problematické povrchy – na infikovaném povrchu hapruje ovládání, kovový automaticky přitáhne hoverboard i na kolmé stěně a při jízdě na vodě se BIOS neutopí (jistý záznam prozradí, proč se ve vodě nedá normálně plavat).
Kromě toho existuje celá řada aktivit, jimž je možno se věnovat. Dost mě bavilo lovení písečných červů a věnoval jsem se i závodům skrz portály. Naopak jsem vynechal všechny časované trialy s hledáním zářivých koulí. Bylo zábavné hledat způsoby k odemykání truhliček, aktivaci vrtných plošin a vůbec ty rébusy v dolech (zvláště mě potrápilo dálkové posouvání zelené kostky pomocí manuálně řízených posuvníků někde na vzdálené protější stěně). A nejlepší je asi vystřelování z věží do dálek.
Ale přiznávám, že k mnoha úspěchům mě dovedl wall bounce glitch, bez něhož by se mi hra asi dost protáhla.
No, prostě planeta Cebete je takové hřiště a je jen na hráčovi, jestli si tu prodlouží pobyt dobrovolnými aktivitami, nebo zda si to co nejrychleji střihne do finále (do pár hodin). Já jsem si vyzkoušel všechno možné a bavil jsem se, i když v druhé půlce se mi planeta okoukala a začala působit stereotypně. Taky ovládání hoverboardu není vždy úplně nejlepší. Líbila se mi lehce stísněná, opuštěná atmosféra prostředí, vysloužil jsem si všechny vymaxované díly pro hoverboard a pořád jsem někde něco hledal a zkoušel způsoby překonávání překážek (třeba gravitační prak je sranda).
Příběh mě zas tak moc nechytl, ale taky jej nepovažuji za nezajímavý.
Hrál jsem to na Switchi 2 a nevšiml jsem si žádných technických problémů. Jen jednou mi hra spadla a jednou se nějak divně zasekla, ale díky čilému autosavu se stav hry udržuje v aktuálním režimu, což je fajn. Myslím, že fanoušky Zeldy a Subnauticy by hra mohla zaujmout.
Poznámky k mým osobním achievementům:
Herní doba: 50+ hodin
Skilly komplet
Věže: 15/15
Doly: 31/31
Závody: 14/14
Loviště: 12/12
Záznamy (vedlejší úkoly): 6/6
Poznámky: 11/11
Aktivity: 50/50
Časované trialy: 1/86
Kazety: 50/50
Fotografie: 15/15
Styly: 74/100
Designy: 32/34
Pro: Atmosféra; hoverboard; hádanky; aktivity
Proti: Lehký stereotyp; občas ovládání; nic moc design postav