Filozofická otázka, kterou si lidé pokládají od nepaměti: "Jak hodnotit remaster? Jen nový audiovizuál? Či i původní obsah?".
Nejprve k remasteru. Je to klasický 1:1 remaster výtečné hry aka cash grab. Ale upřímně, kdyby Activison dovolilo nějaké větší změny, tak by to někteří hráči nepřekousli. Grafiku většinou nehodnotím a nezajímá mě, ale smysl remasteru je přeci přinést hráčům původní pecku v novém kabátku. Animace jsou ale krásné, plynulé. Výbuchy a celkově efekty jsou výborné, strhující. Hra běží bez záseků a v pohybu je kouzelná. Horší je to, když se člověk zastaví a začne sledovat jednotlivé textury a efekty. Já to udělal a musím říct, že ta grafika na rok 2016 je vlastně jen OK. Rozhodně MWR nepatří k té nejhezčí hře do té doby. Audio je super, ale... Některé zvuky zbraní byly z nějakého důvodu zachovány. Pamatujete na už v té době ošklivý laciný zvuk D.Eaglu, M14, M21, či další automatické odstřelovačky Barrety? Tak ty jsou tady původní. V kontextu nových zvuků u ostatních zbraní je tohle velmi negativní element. Nejsem si jistý, zda hodnotit AI je v těchto hrách fér, protože hra se stále musí prezentovat, tak že vy jste hlavní hrdina ve virtuální střelnici. Kdyby ty davy nepřátel flankovali, snažili by se vás přechytračit a překvapit, už by to nebylo CoD a muselo by nepřátel být mnohem méně. Takhle si vystačím s tím, že se nepřítel na svém místě kryje, střílí a hází granáty do té doby, než ho nezastřelíte, nebo dokud se nepřiblížíte k jeho pažbě.
A samotná hra? Tu jsem nejspíše poprvé hrál na strejdově notebooku pár měsíců po vydání. Následně jsem si jí v roce 2009/2010, když jsem neměl 60 éček na originálku MW2 na steamu, s kamarádem koupil, abychom mohli smažit dnes již legendární a revoluční multiplayer. Ale stejně si myslím, že hlavní tahákem byla kampaň, která v kontextu všech těch stříleček z druhé světově (MoH, CoD) či sci fi/hororových (HL2, FEAR) byla svým zasazením do realisticky pojatých moderních konfliktů jako zjevením. Nehledě na to, že příběh je velmi dobře napsán a odvyprávěn. Hra je moderní realismus a nabídla filmový příběh a střih plný emocí (kde jinde se střídají perspektivy a dokonce vaše postavy umírají?). Od mise Black Hawk Down vás hra nepustí. Atomový výbuch, výborná sniper mise v Černobylu, boj s časem a zastavení třetí světové války a ten konec! V Black ops jsem psal, že Treyarch neumí zamaskovat skripty. Infinity Ward (původní vývojáři) rozhodně umí. Jistě, občas v nějaké misi, když chvátáte, tak vám to hra jasně dá najevo a nepřítel vás sundá během vteřiny. Ale není to nic tak hrozného jako v Black Opsech, či v World at War.
Skvělá hra v novém kabátku, ze kterého ale vývojáři mohli vymáčknout mnohem víc a rozhodně to není must play remaster. Pokud nemáte 20 euro, tak si vystačíte s původní hrou.
Nejprve k remasteru. Je to klasický 1:1 remaster výtečné hry aka cash grab. Ale upřímně, kdyby Activison dovolilo nějaké větší změny, tak by to někteří hráči nepřekousli. Grafiku většinou nehodnotím a nezajímá mě, ale smysl remasteru je přeci přinést hráčům původní pecku v novém kabátku. Animace jsou ale krásné, plynulé. Výbuchy a celkově efekty jsou výborné, strhující. Hra běží bez záseků a v pohybu je kouzelná. Horší je to, když se člověk zastaví a začne sledovat jednotlivé textury a efekty. Já to udělal a musím říct, že ta grafika na rok 2016 je vlastně jen OK. Rozhodně MWR nepatří k té nejhezčí hře do té doby. Audio je super, ale... Některé zvuky zbraní byly z nějakého důvodu zachovány. Pamatujete na už v té době ošklivý laciný zvuk D.Eaglu, M14, M21, či další automatické odstřelovačky Barrety? Tak ty jsou tady původní. V kontextu nových zvuků u ostatních zbraní je tohle velmi negativní element. Nejsem si jistý, zda hodnotit AI je v těchto hrách fér, protože hra se stále musí prezentovat, tak že vy jste hlavní hrdina ve virtuální střelnici. Kdyby ty davy nepřátel flankovali, snažili by se vás přechytračit a překvapit, už by to nebylo CoD a muselo by nepřátel být mnohem méně. Takhle si vystačím s tím, že se nepřítel na svém místě kryje, střílí a hází granáty do té doby, než ho nezastřelíte, nebo dokud se nepřiblížíte k jeho pažbě.
A samotná hra? Tu jsem nejspíše poprvé hrál na strejdově notebooku pár měsíců po vydání. Následně jsem si jí v roce 2009/2010, když jsem neměl 60 éček na originálku MW2 na steamu, s kamarádem koupil, abychom mohli smažit dnes již legendární a revoluční multiplayer. Ale stejně si myslím, že hlavní tahákem byla kampaň, která v kontextu všech těch stříleček z druhé světově (MoH, CoD) či sci fi/hororových (HL2, FEAR) byla svým zasazením do realisticky pojatých moderních konfliktů jako zjevením. Nehledě na to, že příběh je velmi dobře napsán a odvyprávěn. Hra je moderní realismus a nabídla filmový příběh a střih plný emocí (kde jinde se střídají perspektivy a dokonce vaše postavy umírají?). Od mise Black Hawk Down vás hra nepustí. Atomový výbuch, výborná sniper mise v Černobylu, boj s časem a zastavení třetí světové války a ten konec! V Black ops jsem psal, že Treyarch neumí zamaskovat skripty. Infinity Ward (původní vývojáři) rozhodně umí. Jistě, občas v nějaké misi, když chvátáte, tak vám to hra jasně dá najevo a nepřítel vás sundá během vteřiny. Ale není to nic tak hrozného jako v Black Opsech, či v World at War.
Skvělá hra v novém kabátku, ze kterého ale vývojáři mohli vymáčknout mnohem víc a rozhodně to není must play remaster. Pokud nemáte 20 euro, tak si vystačíte s původní hrou.
Pro: Klasická výtečná kampaň v plynulém kabátku.
Proti: Mohlo to vypadat a znít lépe.