Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Stray

  • PC 80
Herní výzva 2025 - #3 

Jakožto hrdý spolumajitel čtyřnohého démona nemohu víc, než tento titul doporučit všem milovníkům koček, “ často se jedná o love / hate relationship ”. Alespoň já se skvěle bavil a mohl jsem tak být svědkem akční podívané, která dokazuje, že vaši chlupáči svedou i víc, než se pouze převalovat na gauči.  

Vývojáři z řad Annapurna se opět vytasili s jedinečným audiovizuálním zpracováním, dost mnohdy až přesahující umělecké dílo. Věřte, že si budete každou druhou scenérii chtít hodit jako tapetu na pozadí monitoru. Ať už se jedná o neonem prozářené město ve stylu cyberpunku, či polorozpadlý venkovní komplex, na kterém se příroda už stihla vyřádit, anebo si prostě budete chtít jen zdokumentovat cestu vašeho kočičího spasitele.

V zásadě se jedná o to, že se po odloučení od své kočičí smečky ocitáte pod ochranou elektro-mechanických humanoidů, říkejme jim prostě roboti. Pro tyto obyvatele plníte úkoly, a tak se posouváte dále v dějové lince. Příběh se může na první pohled zdát nepodstatný, ale stále tu je, jen si ho budete muset často najít na pozadí. Vyvstávali mi tak dost často otázky, co se stalo s lidským pokolením, za jakým účelem byli tito roboti, z nichž někteří vypadají jak esence 90. let (chodící CRT monitor, tiskárny, nebo HIFI věže) postaveni, nebo kolik let už zde přežívají.

Hraní za kočičího dobrodruha mě bavilo, jak po stránce hratelnosti, tak i komunikace, ono vrnění a mňoukání de ruku v ruce s pípáním a cvakáním vašich hostitelů, naštěstí zde máte také překladač, který zvládá lidskou řeč lépe než řada webových prohlížečů. Tento kapesní kamarád bude také vaším inventářem, baterkou, i deníkem, dá-li se to tak nazvat. Sbíráte totiž střípky minulosti zdejšího světa, o kterých vám vždycky rád poví trochu více. Taky pohyb hlavního hrdiny stojí za zmínku, svižné hopsání a šplhání, jako by jedné nejmenované hře s asasíny z oka vypadlo, zdolávání překážek tak byla záležitost několika ťuknutí. Většinou jsem tyto pasáže prosvištěl bez sebevětších zádrhelů. Horší už jsou však únikové pasáže, musím přiznat, že se mi je nikdy nepodařilo dát na první dobrou. A to jich bylo požehnaně, proto si pište, že vždy budete mít před čím utíkat. Oproti tomu jsem například v částech, kde bylo potřeba vyřešit hádanky za pomocí prostředí, žádné zádrhely nezažíval.  

Ale nač spěchat, zdejší svět vás láká svými neonem posetými ulicemi a atmosférou, vybízející právě k prozkoumávání, jste přeci kočka, můžete se vlézt všude, dokonce i do bytů a pokojů místních, mezitím co zrovna podřimují a kdo ví, třeba opravdu sní o elektrických kočičkách.

Pro: level-design světa, stealth pasáže, inventář, postavy, originální příběh, hudební doprovod, interakce s prostředím

Proti: zdrhací pasáže

+11