Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

1213: Episode 3

  • PC 30
Po dohrání adventur ze série Chzo Mythos jsem zkusil i přibalenou 1213, dělenou na tři epizody. Jedná se plošinovku s velmi podobnými mechanismy jako legendární Flashback: The Quest for Identity. A podobně jako tam utíkáte ze zajetí. Hlavní výzvou tak není skákání, ve hře hlavně střílíte a odemykáte si cestu dál hledáním a použitím potřebného předmětu. Obtížnost je nízká, o to víc překvapí drsný bossfight na konci každé epizody. Epizody jsou příjemně krátké, celé to jde dohrát do cca dvou hodin.

Největším plusem je jednoznačně příběh, který je dobře podán. Součástí SE je i komentář autora, kterým vysvětluje svoje designerská a příběhová rozhodnutí, no je plný spoilerů. Je však škoda si ho nepřečíst. Ideálním řešením je asi dohrát hru dvakrát, drobnou motivací k druhému hraní je skrytý konec.

Z herního pohledu mi nejvíc vadila intolerance k okrajům. Zachytit se o okraj a vytáhnout se do horního patra, pokud není okraj u zdi nebo pod dalším okrajem, je problém. Začne to opravdu vadit až ve třetí epizodě, kdy taková chyba často stojí vaši postavu zdraví. Vadil by mi backtracking a respawn nenápaditých nepřátel, no těch obrazovek a nepřátel je opravdu málo. Hra je vytvořená v AGS, nepovedlo se mi ji rozchodit na celé obrazovce.

Pro: příběh

Proti: ovládání, technický stav

+8