Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Intergalactic Fishing

  • PC 75
Trpíte nespavostí? Je vaším koníčkem objevování nových druhů? Jste proti zlým korporacím? Díváte se někdy zasněně na hvězdy, jestli se tam někde nenachází planeta, kde byste si mohli zarybařit? Pokud ano, Intergalactic Fishing je hra pro vás. Díky zvláštnímu prvku teleportiu je totiž možné se teleportovat na desítky jezer po celé galaxii. Prim však hraje samozřejmě rybaření, ve kterém, abyste byli úspěšní, budete muset pochopit jednotlivá specifika jezerních ryb, které mají několik charakteristik. Jednak obývají vždy určitou specifickou oblast (vegetační pásmo, mělčinu, hlubinu nebo je jim dobře pod hladinou), potom na ně zabírá určitá rychlost navíjení, dále berou v určitých hodinách více, než v jiných a potom mají rády návnadu určenou čtyřmi hodnotami. Tyto charakteristiky jsou vám na začátku neznámé a teprve chytáním ryb a jejich pitvou se o nich dozvíte více, a budete pak svoji strategii lovu schopni lépe přizpůsobit jednotlivým druhům. 

Protože každá ryba zabírá na jinou návnadu, je nutné si návnady vytvářet. Jedná se o jakousi logickou minihru, kdy z dílků podobných dílkům Tetrisu sestavujete dle určitých pravidel danou návnadu. Po jezeře se pohybujete na vaší lodi a lovíte na klasický prut. Pruty i lodi mají navíc také svoje charakteristiky a později si budete moci koupit za peníze vydělané rybolovem lepší vybavení a to včetně přídavných modulů (velmi užitečný je mj. modul, který si zapamatuje místo na jezeře, a vy se na toto místo můžete z jiné části jezera teleportovat). Aby rybaření bylo zábavnější, tak vás hrou provází i příběhová linka, ve které budete plnit různé questy. Případně můžete plnit i sidequesty obyvatel jednotlivých jezer či vašich kolegů rybářů. Hlavní příběh zabere pár hodin, ale po jeho dokončení je možné pokračovat v hraní dál a objevovat nová jezera, nové druhy ryb, plnit nejrůznější výzvy či kontrakty a také se účastnit turnajů. A je to právě neustále přítomný prvek tajemství, který odlišuje Intergalactic Fishing od jiných her tohoto žánru. Přestože je hra extrémně minimalistická, působí na vaši fantazii, protože jak jezera, tak ryby jsou v pozdějších fázích hry procedurálně generované.

Co se týče výtek, tak jich pár je. Jednak by mohla být o něco lepší grafika. Např. lodička by nemusela být jen kroužek. Stejně tak doky působí příliš stroze. Uvítal bych také pár ilustrativních obrázků a třeba i mapku galaxie, abyste viděli, kde se právě nacházíte. Naproti tomu ryby jsou nakreslené hezky. Stejně tak některá vygenerovaná jezera vypadají někdy vysloveně magicky. Také by se mi líbilo, kdyby si šlo s postavami více povídat a aby každé neprocedurální jezero (kterých je zbytečně moc) bylo něčím zajímavé a bylo zalidněné několika NPC. Literární styl stávajících dialogů je přitom dobrý a hra má svůj milý humor. Velkou výtku mám k fázi hry po skončení příběhu, kdy plněním úkolů v určitých kategoriích můžete postoupit na vyšší rybářský level. Těch je celkem pět, ale abyste se dostali na ten pátý, tak se jedná o nižší stovky herních hodin. Což je zkrátka extrémně přestřelené. Stejně tak splnění některých výzev vám zabere obrovské množství času. Ve hře zkrátka není dost obsahu, aby byla ospravedlněna takováto časová investice. Ze zábavného relaxačního rybaření (ideálního právě v noci, kdy nemůžete usnout) a přemýšlením nad vytvářením návnad se postupně stane nezáživný grind a to je nejvyšší čas přestat. U mě se tak stalo na úrovni 3 (expert angler) s fame 23.233 po padesáti odehraných hodinách (pro představu: pro postup na úroveň 4 je třeba fame 26.000, což je více jak dvojnásobek mého herního času), více jak 1500 chycených rybách, splěnění všech sidequestů a maximálním úlovku 19.43lb. Jen mě mrzí ten neulovený dvaceti librový "macek"...

PRO TIPY
1. Nezapomeňte na to, že ve hře je možné posouvat čas. Pokud víte, kdy daná ryba bere (to jsou ty dva proužky pod hodnotami návnady - horní reprezentuje den (světle modrá) a noc (tmavě modrá) a dolní vyznačuje zelenými kousky, kdy ryba během dne zabírá, pak si čas posuňte tak, abyste se trefili do zeleného proužku.
2. Hrajte v první řadě hlavní příběh a objevování si nechte až na potom. Dostanete se tak totiž k lepšímu vybavení. Za sebe doporučuji prut "Conservationist", který po prolomení dává o 100% více informací o rybě při jejím chycení a navíc má citlivost 10, takže máte jistotu, že budete "vnímat" i malé ryby.
3. Velmi užitečné moduly jsou teleport na krátkou vzdálenost a modul, který uchová 4 pozice na jezeře, na které se pak můžete teleportovat. Ušetří vám spousty času.
4. Vytvořte si těžkou návnadu se všemi hodnotami na 50 a chytejte ryby na kraji jezera se střední rychlostí navíjení. Tam se totiž sdružují ryby ze třech pásem. Když chytíte nějakou rybu a odhalíte přesnou hodnotu pro návnadu, zkopírujte si výchozí návnadu a novou si upravte o nově zjištěnou hodnotu. Trvá to sice dlouho, ale je to jistější, než střílet od boku různé varianty návnad.
5. Nadefinujte si shortcuty pro zaseknutí, navíjení a změnu rychlosti navíjení. Užitečná je také klávesová zkratka, která při stisku přebije aktuální rychlost navíjení na maximální.
6. Pokud potřebujete chytit rybu, která plave těsně pod hladinou a rychlost navíjení je stationary, vytvořte návnadu, která bude mít stejnou hodnotu buoyancy i weight. Návnada se maličko potopí, ale bude ve stavu still. Nechytejte také v topograficky modrém pásmu, aby se vám mezi ryby "under surface" neplety ty z mělčiny a případně i vegetace (to jsou ty těsně u břehu, které zabírají na hladině i pod).
7. Ryb je v jezerech omezené množství. Cca 1000 na druh a je možné je vychytat. Chycenou rybu, kterou hodíte zpátky můžete chytit znovu. Plyne z toho, že můžete vychytat ryby v určitém místě (trvá než tam doplavou jiné) a je dobré se přesunout po čase jinam. Také z toho plyne, že pokud neplníte achiev, tak ryby pitvejte, prodávejte, ale neházejte je zpátky. Chytíte tak spíše ten druh, který vám v daním místě uniká (a má menší procentuelní hodnotu úspěchu, než ten, který se vám tam plete a který chytáte častěji).
8. Zvětšte si v nastavení velikost proužku, který indikuje rybu na háčku.

Pro: silný explorativní prvek, minimalismus, procedurální generátor jezer a ryb, příběh a humor

Proti: grafika je v určitých aspektech strohá až moc, neosobní svět, malé množství NPC a dialogů a po dohrání hlavního příběhu extrémní grind

+13