Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Star Wars: Squadrons

  • PC 40
Tak tedy Squadrons. Mnoho z nás čekalo na znovuzrození staré dobré série. Bohužel nic takového se nekoná. Od té doby co mají EA značku Star Wars to šlo s hrami tohoto universa poněkud z kopce. Snad jediný povedený titul byl Jedi: Fallen Order, který byl čistě Singleplayerový. Ale pojďme se podívat co nám Star wars Squadrons přineslo, nebo spíše nepřineslo.

Začnu tím co se mi na hře líbilo. Hra má nádherné grafické zpracování a ozvučení. Taktéž zpracování interiéru u stíhaček se povedlo na jedničku. Rozhodně jedna z nejlépe vypadajících her co jsem hrál. Dalším plusem byly vcelku zábavné dogfighty a i přes všechny možné neduhy mě dokázal některé vesmírné bitvy vtáhnout.  Bohužel tady končí ta pozitivní stránka hry.

Předem bylo známo, že hra bude zaměřena na multiplayer, který ve výsledku není nijak zábavný.  Singleplayer je žalostně krátký, který dohrajete za jedno odpoledne a multiplayer vás zabaví na pár desítek minut. X-Wing vs. Tie Fighter, který byl ve své době jako první hra ze série zaměřen na MULTIPLAYER a byl kritizován za nedostatek obsahu, i tak oproti Squadrons obsahoval 30 misí! Zde jich najdete pouhých 14 plus prolog. Není tu žádná instant action, žádná tvorba vlastních misí jako to bylo u X-Wing Alliance kde jste si mohli vytvořit bitvu obřích rozměrů. Jen ubohý practice mod a pak fleet battles vs AI. To je všechno co vám EA nacpe. Žádný dodatečný obsah do budoucna se navíc nekoná. Hra má tedy minimální životnost. Ten krátký příběh co tu máte navíc není žádný zázrak a charaktery jsou otravné. 

Co dál? Lítatelné stroje. Těch je tu taky poskromnu. Za Novou republiku si zalítáte pouze za X-Wing, A-Wing, B-Wing, Y-Wing a U-Wing. U impéria tu pak máme Tie Fighter, Tie Interceptor, Tie Bomber a Tie Reaper. Zatímco v posledním titulu X-Wing Alliance z roku 1999 můžete lítat až ve 27 strojích tady máte jen tohle. Dřív se navíc všechny lodě navíc musely modelovat. Myslím že dnes můžete jakýkoliv model naskenovat, převést ho do hry a hotovo. Přesto nebyli schopni dodat dostatek lítatelných strojů. Ovládání u některých stíhaček i když se nejedná o simulaci bylo utrpení. Zvlášť u X-wingu jsem měl pocit, že řídíte nějakou supertěžkou loď, která nedokáže pořádně manévrovat. Nemožnost ručně vysouvat křídla do útočné pozice a ručně skákat na rychlost světla je taky zklamáním i když jde jen o drobnosti. Prostě proč to tu nemůže být když dříve to šlo? Pilotování je tu někde mezi Simulátorem a arkádou. Oproti původním dílům tu je i zjednodušený management energie převádění do šítů, motoru a zbraní což může mnoha lidem sednout víc než komplexnější původní provedení. Tady musím podotknout, že to mě nijak zvlášť nevadilo a možná i více vyhovovalo. Za každou dokončenou misi dostáváte medaile, které jsou vlastně úplně k ničemu protože vám nic neodemykají a nemáte žádné osobní ohodnocení, tak jako to bylo ve starých dílech. Briefingy jsou odfláknuté, tak že se z nich nedovíte v podstatě nic a nemůžete ani taktizovat na přehledné mapce jako ze starých X - wingů. 

Co dodat? EA za celou dobu co měla tuhle značku nedokázali vůbec využít její potenciál a kromě Jedi Fallen Order, zprasili co mohli. Tahle hra šla po dohrání okamžitě z disku a pro uklidnění jsem si musel nainstalovat X-Wing Alliance, který je definitivním dílem této série. S modifikací XWAupgrade hra vypadá pořád famózně. No uznejte sami odkaz Nechápu ten downgrade oproti devadesátkovým hrám, které byly komplexnější, lepší a obsáhlejší.  Velké zklamání, ale co se dalo od EA čekat že.

Pro: Grafika, občas zábavné dogfighty, zjednodušený power management

Proti: Žalostně málo obsahu, nezábavný multiplayer, málo lítatelných strojů, nezajímavý příběh a postavy.

+10 +11 −1