Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Werewolf: The Apocalypse - Earthblood

  • PC 40
Her s vlkodlaky je poměrně málo, těch opravdu dobrých ještě méně. Řadí se k nim Werewolf: The Apocalypse - Earthblood.

Už od počátku hry si všimnete, že tahle hra rozhodně nemůže nésti označení současný AAA her, protože je v mnoha mechanikách pozadu, počínaje grafikou pokračujíce hratelností a končící příběhem. Ale vezměme si to postupně.

Už při prvním spuštění si všimnete neslané nemastné grafiky, která jako by vypadla z oka konzolových hrám předminulé generace, neboť je opravdu poměrně špatná. Obličeje, postavy, lokace, to všechno je na dnešní poměry dosti podprůměrné, ale budiž, to by zas tak nevadilo, kdyby alespoň ty lokace byly zajímavé a různorodé. Ve výsledku jsem si připadal, jako když během stále tu samou chodbu a místnost už po padesáté, abych tam zase vymlátil skupinku padouchů. A to samé platí o postavách, které jsou nevýrazné nejen vzhledem, ale i charakterem.

Ozvučení se zdálo býti super, však úvodní znělka v menu láká na dobrou hudbu, ale obávám se, že to je jediná kvalitnější hudba, kterou zde najdete, neboť si ani teď, pár hodin po dohrání hry, nic jiného nepamatuji. A ozvučení na tom také není zrovna nadprůměrně, ale spíše průměrně.

To nejdůležitější, hratelnost, je největším kamenem úrazu. Jste vhozeni do hry, aniž by vám bylo něco výrazněji vysvětleno, pohybuje se tímhle, mlátí tamtím, mění tímto atd. a šup do bitvy o záchranu lesů a poražení padouchů. Nutno podotknout, že hratelnost spočívá stále ve stylu dojdi, projdi, znič, zabij, seber, obejdi a takto procházíte koridory chodeb, malými i většími místnostmi, mlátíte či stealthově sundáváte nepřátelé, kteří jsou absolutně tupí, ale jakmile objeví mrtvolu, tak jsou v největší pohotovosti, a tak to děláte pořád dokola. A pozor, stealth je opravdu výzva, ne proto, že by hra byla těžká, ale protože zlikvidované nepřátelé nelze nikam schovat a někdy se postaví tak nešikovně, že je prostě bez povšimnutí nesundáte. A to ani nemluvím o schopnosti nepřátel vidět skrz překážky, nebo někdy reagující a jindy zase nereagující na to, že jim před očima sundáte kámoše nebo zlikvidujete panel ke dveřím.
Bitky jako takové jsem si užíval, bral jsem je jako odreagovačku, zhruba první půl hodinu, než mi došlo, že tam opakuju pořád dokola tři stejné útoky se stejnými nepřáteli a stejným zakončením. I když se nepřátelé měnili, na svém bojovém stylu mlátit vším možným a uhýbat se nic moc nezměnilo. A to proto, že hra už byla těmito svými momenty neskutečně otravná. Ale přesto se u toho dalo ve výsledku i docela odreagovat a vypnout na tu chvíli mozek.

Příběh hry je plytký, zkratkovitý, nic pořádně neukáže a bude vám nejspíše úplně jedno. Někde jsem četl, že předpokládá hráče hrající hry z tohoto univerza, ale tvrdě na to doplácí, protože vám všechno jenom naznačí a ve výsledku nic pořádně nevysvětlí a vy si tak nejspíš budete postupovat hrou a bude vám úplně jedno, co se vlastně děje, hlavně že si vymlátíte další místnost, trochu se u toho uklidníte, pak zmlátíte nějakého bosse, projdete koridor a znova a znova. A že zvraty vás asi příliš nepřekvapí a postavy neohromí, protože jsou až příliš ploché a bez hlubšího charakteru.
Mise jako takové jsou na jedno brďo, ozvláštněním jsou mise vedlejších, kterých je ve hře skoro doslova jen pár, ale jsou o něco zajímavější.

Technický stav hry je veskrze v pořádku, asi jednou se ocitl nepřítel stojící v překážce, několikrát nepřátelé stojící v sobě, ale nic, kvůli čemu by se hra musela restartovat. Za technický stav si tak vývojáři zaslouží pochvalu.

Shrnutím se jedná o mlátičku-odreagovačku, kde nemusíte řešit příběh, protože ten vám stejně nic moc neřekne. A je to škoda, protože má zajisté zajímavé a aktuální téma a navíc vlkodlaci jsou prostě vlkodlaci a dostává se jim ve hrách pramálo prostoru. Graficky a zvukově je na tom hra průměrně až podprůměrně, hratelnost je silně stereotypní a vhodná tak maximálně pro chvilkové vypnutí mozku, příběh je nudný, krátký a podivně useknutý, jen ten technický stav si zaslouží opravdovou pochvalu. Na závěr jen dodám poznámku, že mi hra chvílemi připomínala titul Prototype fungující na podobném principu. Třeba se po jeho vzoru v případném pokračování také značně polepší, i když co si budeme povídat, ono ani to druhé Prototype nebylo až tak nadprůměrné.

Pro: Téma, hudba v menu, technický stav, na odreagování, vlkodlaci, vedlejší mise, bossfighty

Proti: Stereotyp, grafika, příběh, ozvučení, postavy, lokace, hratelnost, závěr, nefunkční stealth, umělá inteligence

+11