Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

The Quest

  • PC 70
Moudří mužové z diskuze na GoGu přirovnávají The Quest k Morrowindu. Asi chápu co je k tomu názoru vedlo, ale na mě hra celou dobu křičela "Might and Magic VII". Podobá se mu světem, některými mechanikami a s trochou fantazie i grafikou.

The Quest je krokovací RPG odehrávající se v otevřeném světě omezeném přírodní bariérou. Na jeho samém okraji se objevuje zmatený hrdina s úkolem důležitějším než by se na první pohled zdálo. K úspěšnému dokončení poslání je potřeba splnit šest misí, a cokoliv mimo ně nemá na výsledek žádný vliv. Respektive tak trochu má, protože mechaniky obsahují stupnici reputace, rozmáchlou od nenáviděného nepřítele všeho živého po velebenou modlu celého světa. Zobáček na stupnici se posunuje plněním mnoha vedlejších úkolů a dialogovými volbami.

Hovorná NPC se sice nesnaží pohřbít hráče pod lavinou textů, ale i tak toho mají hodně na srdci. Vyplatí se dávat pozor a nad odpověďmi přemýšlet, protože občas zpřístupní nové možnosti, nebo pomůžou se zapeklitou situací. Většinu problémů ovšem musí vyřešit hráčův meč, luk, nebo kouzelná hůlka - to podle preferencí. Povolání jako taková hra neobsahuje. Hrdina se rozvíjí pilováním oblíbených schopností, přičemž každá z pěti nabízených ras je vhodnější na něco jiného. Je možné vzít bojovníka od přírody a vypiplat z něj mága, stačí jen přetlačit nevhodnou genetickou výbavu. Praxe přeje univerzálněji zaměřeným postavám. Část bojů se vede nablízko, část na dálku, přičemž v takovém případě je tupý válečník s obřím mečem a nešikovnýma rukama v obrovské nevýhodě. Naopak éterický mág zažívá pravé peklo v těsných prostorách.

Boje jsou tahové, ale taktické orgie od nich nečekejte. Většinou se dají odbýt opakovaným mačkáním shiftu, jen občas prokládaného vypitím lahvičky hojícího lektvaru. Díky pomalejšímu respawnu se nedá dost dobře trénovat, takže šarvátky mohou být náročné. Zvlášť v prvních fázích hry je nutné občas takticky ustoupit a přeskupit se v hospodě. Hodně pomáhají protekce, kouzelné svitky a očarování předmětů. Doporučuji nepodceňovat poslední kategorii, protože bojovník s mečem vysávajícím životy a štítem zvyšujícím magickou rezistenci je opravdová mašina na zabíjení.

Ostrov Freymore je překvapivě rozlehlý a vystavěný s vnitřní logikou. The Quest nevede hráče za ručičku. Zadavatel úkolu řekne pár instrukcí, vzácně přihodí i nějakou cennou radu a pak zabouchne dveře své chalupy. Zbytek je na hráči. NPC mají nezřídka své vlastní zájmy, brání se svému osudu a kladou si podmínky. Často jsem běhal po ostrově od čerta k ďáblu a se slovy "Redwood Forest je zase co?" lovil indicie a proklínal nespolupracující mapu. Ta se bohužel nedá skrolovat, takže pokud nemáte alespoň mlhavou představu o tom co je daleko na východě, nebo hluboko na jihu, tak se dost nachodíte.

Na příběhu se autoři vyřádili a i když jsem ho na začátku trochu podceňoval, nakonec mě vtáhl. V poslední třetině do sebe reálie zapadly a sázky se posunuly na úplně jiný level. Samotný závěr přinesl chytře vymyšlené větvení lákající k novému rozehrání s diametrálně odlišnou postavou a jiným přístupem. Nejde o nic objevného, přesto se většina RPG neobtěžuje ani s takovou mírou invence. Bohužel i díky jásavé barevné paletě a svébytnému grafickému stylu není hra příliš atmosférická, což zážitku trochu škodí.

The Quest je překvapivě svěží a starosvětská hra s velkým potenciálem. Při pohledu na to jak malý kousek světa Monares zabírá ostrov Freymore jsem zatoužil, aby někdo hodný vzal těch třicet datadisků, spojil je dohromady a vydal na GoGu. Asi bych tam nechal půl výplaty, ale těch několik set hodin zábavy by za to stálo.

Pro: skvěle vymyšlený svět, grafika, příběh, nápadité úkoly, nelinearita, dialogy

Proti: slabá atmosféra, malé dungeony, boje postrádají taktiku, nenápadití nepřátelé, špatně využitelná mapa

+13