Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Green Hell

  • PC 90
Protože jsem se ke Green Hell vrátil kvůli updatu s trofejemi a strávil jsem v něm dalších 25 hodin, rozhodl jsem se napsat nový, podrobnější komentář. Z prakticky nulového očekávání od hry, která vznikla v early accesu, jsem byl velmi tvrdě vyveden z omylu a musím přiznat, že Green Hell mě ohromil zejména hloubkou příběhu a svým technickým zpracováním.

Jedná se o survival zasazený do Amazonského pralesa. Po krátkém uvedení do děje se podle očekávání ocitnete sám uprostřed nehostinné džungle, doslova s holýma rukama a očekává se od vás, že přežijete a dovoláte se záchrany.

V prvních hodinách může hra připomenout třeba Firewatch, například kvůli komunikaci přes vysílačku, záhadnému příběhovému pozadí ale i krásnému prostředí (zatím) a velmi dobrému voice actingu. Postupem času tato similarita zmizí, zvláště kvůli survival prvkům, které se časem přihlásí o slovo, ale pro navázání vztahu ke hře tento úvod funguje velmi dobře. Časem hra postupně čím dál více opouští komunikaci s vaším parťákem a navozuje pocit čím dál většího osamění, jak se noříte hlouběji do džungle a odkrýváte stále temnější části příběhu. Jeho dávkování a prezentace je opravdu velmi VELMI dobrá a jednoznačně se jedná o nejlepší věc na celé hře. Příběh vás potáhne od začátku do konce a z postupného odkrývání temné minulosti vám bude běhat mráz po zádech.

Z hratelnostního hlediska je Green Hell celkem návykový. Je třeba počítat s tím, že prvních pár pokusů o přežití nejspíš skončí vaší smrtí. Je třeba nenechat se odradit a zkoušet se dostávat pořád dál, časem zjistíte co jíst, na co nestoupat a jak se ubránit všemu co na vás v džungli číhá. To může někoho odradit, ale kvůli příběhu se rozhodně vyplatí u hry zůstat. Hra navíc nabízí několik druhů obtížnosti, včetně "vycházkového" módu, který ze survival hry dělá prakticky pouze walking simulátor. Pokud ve hře strávíte delší dobu, je bohužel nutno říct, že ani nejtěžší obtížnost pro vás nadále nebude žádnou výzvou. Po grafické stránce je hra velmi pěkná a džungle působí v kombinaci se zvuky a faunou velmi přesvědčivě. Bohužel, často jsem narážel na propady FPS a celkově horší odladěnost hry po technické stránce. Zapálení tří ohnišť vedle sebe hra skoro ani nezvládne.

Z dalších negativ musím bohužel vyjmenovat pár špatných designových rozhodnutí a způsob jak hra funguje. Například obnovitelnost surovin, kde se stromy vykácené okolo vašeho tábory neobnovují vůbec a suroviny jako kamení, jídlo a zvířata pouze pokud odejdete prakticky na druhou stranu mapy a pak se vrátíte. Dále pak umělá inteligence, která je opravdu příšerná a z každého střetu s domorodci učiní směšnou naháněčku, souboje s faunou jsou ještě primitivnější a hloupější. S těmito problémy se pojí režim výzev, který je jednoduše nevybalancovaný a spíše frustrující než zábavný díky všem problémům popsaným nahoře.

Poslední věc, na kterou si musím postěžovat je podpora ovladače. Štítek na Steamu vám sice tvrdí, že je hra hratelná s ovladačem - to však není pravda. Podpora ovladače ve hře je ale hratelná hra rozhodně není. Je vidět, že Green Hell byl od začátku zamýšlen pouze pro ovládání myší, protože ovládání na ovladači je čirá hrůza. Hra se má v blízké době objevit na konzolích, tak jen doufám, že celý systém ovládání projde VELMI radikální změnou.

S vyjímkou ovladače, výše zmíněné problémy jsou spojeny většinou výhradně se survival módem a v příběhovém módu pro vás nebudou překážkou. I přesto tedy Green Hell můžu určitě doporučit, protože se jedná o velmi zábavnou hru se skvělým příběhem.

Pro: Příběh, grafika, návykovost

Proti: Nízké a kolísající FPS, špatná AI, ovládání s controllerem je zločin proti lidskosti

+10