Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Mirror's Edge

  • PC 60
Tak to mám za sebou. Když jsem si přečetl první zmínku o téhle hře, byl jsem nadšenej, ovšem čím víc videí ze hry jsem viděl, tím víc moje nadšení opadalo. Říkejte si co chcete, i když byl pohled z 1st person zvládnutý dobře, autoři prostě neví jak parkour na vlastní oči vypadá (věřte mi, vím o čem mluvím). Důkazem toho jsou na první pohled nedůležité prkotiny jako planche (vytažení se nahoru z visu) přes loket (první věc co vám řeknou abyste nedělali :) nebo jeho pokračování přes koleno (ježiši). No, ale nebudu hnidopich, konec konců, málokdo si toho všimne.

Ale co už je víc do očí bijící, tak level design. Ne, že by lokace byly poskládané za sebou nějak vyloženě nesmyslně, spíš dost často není na první pohled patrné kudy se vydat, což kazí požitek ze hry a řekl bych, že to není zrovna zanedbatelná chyba. Komu se chce zmateně pobíhat po lokaci plné policajtů, kteří po vás střílí kulometem a hledat přitom tu zatracenou římsu, na kterou máte skočit?!

Když už jsem u toho střílení, tak za sebe můžu rozhodně říct, že mě to bavilo víc jak všechno to běhání, skákání a lezení. Zbraně mají konečně pořádný zvuk a sílu, která vám dá ten správný pocit převahy a když to šlo, řešil jsem všechny situace víc střelbou než útěkem. Boj beze zbraně je sice taky použitelný, ale osobně mi přišel takový nemastný neslaný, za hlavní jeho nedostatek považuji především nemožnost se krýt, což mi přišlo docela otravné (především v souboji s Celeste někdy u konce, kdy mě vyloženě sralo, že mi každou druhou ránu chytne a vrátí).

Anyway, audiovizuální stránka? Co se hudby týče, tak imho neurazí, občas se mi dokonce celkem líbila, ale nic co by stálo za nějakou zvláštní zmínku. Grafické zpracování je skutku originální, ovšem jak kdysi řekl PipBoy tuším v diskuzi o Half-Life, spíš takhle. Navíc je tam na můj vkus trochu přeshaderováno, což mi vadilo zejména při přestřelkách, kdy mi navíc z neznámého důvodu občas muška lítala nahoru a dolu (a ne, není to mojí myší). Hra je jinak myslím celkem pěkně optimalizovaná, takže na mé dneska-už-šunce jela celkem pěkně plynule (FPS jsem neměřil), když nepočítám občasné záseky před loadingem nové lokace.

A nakonec příběh. Tady už se nebudu moc rozepisovat. Řeknu asi jen tolik: je to celkem sračka, plná všemožných béčkových klišé, navíc vyprávěný v divných animovaných scénách, ale narozdíl od PipBoye mi nějak zvlášť nevadily s klasickým šťastným koncem, navíc když už mi bylo jasné kam příběh směřuje, čekal jsem aspoň velkolepější konec.

Tak abych to shrnul - nemůžu říct, že by to byla vyloženě špatná hra, byť se to tak může z mýho komentáře zdát, v mnoha je celkem originální, ale dohromady mi to dává celek, který mě zas až tak nic moc netáhlo dohrát, být to delší (tak dvojnásobně), tak se na to asi vykašlu. Pořád je to ale lepší průměr, i když si nemyslím, že by to stálo za těch 1100 Kč (který jsem za to teda ale nedal... pšššt :), ale možná časem až to, stejně jako Crysis, klesne na nějakých 400 Kč nebo kolik, bych si to i dal do své sbírky budgetovek.

Pro: Občas celkem slušně akční, přestřelky, parkour z FPS (ale jenom proto, že to tady ještě nebylo), krátkost, příjemná hudba

Proti: Příběh, grafická stylizace, rozporuplný level design, konec, spousta klišé a znovu příběh

+8 +11 −3