Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Torchlight II

  • PC 80
Toto je jeden ze žánrů, které baví i mou manželku a tak byla jen otázka času než se dostaneme i k Torchlight II. První díl, který jsem hrál sám pouze chvíli, co-op nenabízí, takže jsme začaly rovnou druhým dílem. Osobně mám ze hry pocit, že je jakýmsi předělem Diabla 2 a 3. Přítomno je ovšem i dost nových prvků. Hra zaujme už během tvorby postavy. Ta působí standardně pouze do chvíle, kdy vyzve k volbě mazlíka. Těch je proti prvnímu dílu překvapivě hodně a jsou k dispozici i speciality, například Headcrab. Mazlíci jsou užiteční nejen jako pomoc při boji, ale mohou odnést prodat nepotřebné předměty a dokonce nakoupit třeba lektvary nebo svitky. Díky tomu a nedostatku peněz jsme po celou dobu sbíraly všechny předměty včetně obyčejných. Bojovou efektivitu mazlíků lze zvýšit nakrmením rybami, které ho po omezenou dobu promění na jiné zvíře se speciální schopností. Ryby lze získat rybařením, což ale není moc zábavné. Naštěstí je přítomen dynamit, který celé rybniště vyřídí naráz.

Volby dovedností připomínají spíše druhý díl Diabla, stejně jako možnosti práce s předměty. Peníze spotřebovávaly hlavně očarování, která jsou na vyšších úrovních celkem drahá. Možností je opravdu hodně a tak se postavy nechají pěkně uzpůsobit. Radost nám udělala i přítomnost vedlejších misí, které jsme prostě musely splnit všechny. Lokace zůstanou i po ukončení hry vyčištěné, takže jsme prošli každý možný koutek. Příběh je přítomen, ale jde spíše o průměr a mnohdy byly zajímavější a záhadnější právě vedlejší úkoly. Povedené jsou i zlaté truhly, ke kterým je nutné najít klíč. Průchod hrou byl zábavný, ale problém je spíše endgame. Při průchodu na normální obtížnost jsme nedosáhly ani na šedesátý level ze sta. Po dokončení hlavního příběhu je možné se věnovat speciálním mapám nebo zahájit new game+. Zkoušely jsme oboje, ale nějak nebyla moc motivace pokračovat. Na rozdíl od Diabla prostě chyběla chuť se do toho vrhnout znovu. Torchlightu prostě chybí nepopsatelné cosi. Pochválit musím systém portálů. I z vlastního svitku je možné cestovat na různá místa a nejen do vesnice, což ušetří zbytečné běhání. Svitků je více než dostatek, ani není nutné je kupovat. To platí víceméně i pro identifikaci. Potěší i portály ze spodních lokací dungeonů - jako v Diablu 3. Povedené jsou lokace za fázovými portály, které se objeví po zabití náhodně se zjevující potvory.

Prostředí a monstra jsou hezky různorodá a dostatečně se mění. Nehezké je ale stejné pořadí prostředí v aktech jako v Diablu. Jde o drobnost, která mě ale zbytečně zarazila. Inspirovat se slavnou hrou je v pohodě, ale až takovéhle detaily jsou prostě zbytečné. Grafika je sice barevnější, ale v běhu působí hezky a rozhodně neurazí. Hráli jsme co-op pomocí LAN a vše fungovalo bez potíží. Funkční byla také slušná čeština. Dohráno za berserkra a mága. Předpokládám, že se ke hraní ještě vrátíme a alespoň druhý průchod dokončíme. Jen to bude chtít pauzu, proložení jinou hrou. Celkově vlastně nemám moc co vytknout a alespoň jeden průchod mohu doporučit každému koho "diablovky" baví.
+31