Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

A Plague Tale: Innocence

  • PC 80
Pro mě osobně příjemné překvapení roku 2019 v roce 2020. Kdo by řekl, že hrát za dívku ze středověké Francie, které je uprostřed válek s Anglií a objevuje se mor, bude něco, na co budu příjemně vzpomínat.

A abych to vzal popořadě. Jaká je vlastně hra? Naprosto lineární, kdy nemůžete nikde moc zabloudit. A pokud se dostanete do slepé uličky, musíte tam najít buď suroviny, zvláštní předměty, květinu nebo místo, které má nějaký význam ve hře. Není to Open World, není zde otravný multiplayer. Je to čistá singleplayer hra, která jede v koridoru s jasně danou cestou a cílem.

Hratelnost? Místy zajímavá, místy mírně nedotažené, protkaná mnohými hádankami. Ty jsou jednoduché, ale pokud člověk občas nevidí malý detail, může si být jistý, že bude umírat. A bude umírat často. Ať už s rukou lidí nebo zmutovaných krys. Není to žádný Dark Soul, ale pokud si špatně naplánujete postup, zabije Vás hned první hlídka, protože prostě se nebudete řídit tím, co Vám nabízí prostředí. A ano, hra je zaměřena z 99 % na průchod hry "potichu", bez zabíjení, s odlákáním stráží a následném útěku. Ano, v pozdější fázi hry jde zabít defacto většinu lidských protivníků, ale není to vyloženě ono. Navíc jsou pak lokace, kdy máte 5 stráží a při smrti jednoho ostatní začnou ihned po Vás pátrat. Celé je to tedy koncipováno jako tichý průchod hrou. Nehraje se totiž na životy nebo počet životů. Všichni protivníci Vás zabijí ihned. Přeci jenom, jste třináctiletá dívka. Budete tedy využívat prostředí, skrývat se, dělat rozruch a utíkat. Utíkat, aby jste Vy a Vás malý bratr neumřeli. A to je další aspekt hratelnosti.

Společník. Váš malý bratr, kterého musíte chránit. Plní jednoduché úkoly a Vám pomůže při postupu hrou. Ale nic není tak jednoduché, jak se na první pohled zdá. Ale sama hra Vám ukáže postup a bude jen na Vás, aby jste zjistili, jak se máte pohybovat a kdy malého brášku využijete a kdy naopak ho musíte "vyloženě" vést za ruku, protože jinam Vám ho nepřátelé dostanou. A i tehdy hra končí a musíte znovu.

Grafická stránka hry je povedené a deprese středověku na Vás rozhodně nejenom dýchne, ale puch mrtvol, zvířecích výkalů a ošuntělých domů středověké Francie Vás možná bude strašit ve snech. Graficky nádherné, jediný problém je, že jakmile člověk má zapnutou vertikální synchronizaci, tak se hra v určitých lokacích sama zamkne na 30 FPS, doporučuji vypnout a hra pak běží naprosto v pořádku. Na maximální detaily na 2600X s 1060 6BG OC jsem držel stabilních 80 FPS a že některé scenérie jsou opravdu nádherné.

A jaký je tedy verdikt? Je to hra na dvě odpoledne, pokud vyloženě nechcete mít vše na 100 %. Místy Vás bude neskutečně štvát Váš malý bratříček, ale dá se to zvládnout. Je to určitě milé překvapení a všem, co mají rádi zajímavě vyprávěný příběh, Thief byl oblíbená hra a nikoho jste nezabíjeli, hru si užijete. A největší výhoda? Součástí Game Pass od Microsoftu.

Pro: Hratelnost, grafika, poutavý příběh, stealth

Proti: Chování bratra během hry, krátká herní doba,

+27