Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Void Bastards

  • PC 80
Tohle je hra, na kterou jsem se vážně těšil. Věděl jsem ale o ní jen to, že se budu pohybovat po vesmírných stanicích/lodích z pohledu první osoby, že na ní pracovali někteří tvůrci Bioshocku a že má velice osobitý komixově laděný vizuální styl.

V roli oživeného vězně se vydáváte ze své mateřské lodě (převážející kupu Vám podobných vězňů) na náhodně generované ztroskotané lodě, kde hledáte vybavení potřebné pro výrobu lepších/nových zbraní, úkolových předmětů a dalších nápomocných udělátek. Pokud zemřete, vůbec to nevadí, protože na Vaší mateřské lodi vytáhnou prostě dalšího vězně, ten dostane základní balíček (jídlo, palivo a nějaké náboje) a vy tak začnete hrát za novou postavu. Předměty, co už si člověk jednou vyrobil, po smrti neztrácí, ale veškeré náboje jsou ty tam. Každý nový vězeň má navíc jiné perky, které dále ozvláštňují hru - může to být například barvoslepost, velká výška, u které málem mlátíte hlavou o strop, nebo třeba moje oblíbená familiérnost, kdy má každý nepřítel namísto typového označení jméno (takže místo "útočná věž" člověk vidí "Suzie" nebo třeba "Jane").

Jak uvádí popisek hry, všechno ve hře prostupuje perfektní černý a suchý britský humor - od návrhu nepřátel (například "juves" od anglického "juvenile", kteří neustále pořvávají nějaké nadávky), přes příběh, kdy Vám úkoly zadává velice korektní palubní počítač mateřské lodi (namluvený skvělým Kevanem Brightingem, kterého jsem si zamiloval už ve The Stanley Parable), který ale nezmiňuje důležité detaily o dalším postupu, až po vyráběné předměty (výbušný kočičí robot na kolečkách).

Ačkoliv se prozkoumávání lodí může po čase zdát repetetivní, dokud jsem měl co vyrábět, hodně mě bavilo sledovat a skládat si v hlavě až epizodické příběhy jednotlivých oživených vězňů (protože smrt může přijít velmi snadno). Překvapilo mě zároveň, že vlastně nejde tolik o střílečku, protože nábojů není nikdy dost a nepřátelé je většinou jednodušší nějak šikovně obejít (zvlášť protože se téměř na každé lodi rodí z jakési líhně další a další).

Trochu mě mrzelo, že si konkrétní vězně nemůžete nějak dále vylepšovat nad rámec perků, díky čemuž by mi snad více přirostli k srdci a nepůsobili by pouze jako "spotřební zboží". I když on je to vzhledem k příběhu nejspíš záměr.

Jedna epizoda z průzkumu lodí:
Epizoda č. 5 - Vězeň Taylor - Zatčen za létání na hoverboardu u reaktoru krellské elektrárny. Radiace mu způsobuje pouze poloviční poškození. Měl za úkol najít kuličku do myši, což byla poslední část k postavení HR počítače. Našel ji v lodi plné radiace a raketových věží, kde ani kyslíku nebylo moc, a tak ji raději proběhl, něž nějak důkladně prošmejdil. Podařilo se mu vylepšit pár kusů vybavení, pak ale narazil na měnič genů a začal být barvoslepý. Naštěstí se mu po návštěvě lodi s dalším genetickým měničem vrátily barvy do života, ale jen proto, aby ho na stejném místě stihla smrt, když ho obklíčili Juves a Janitoři...

Pro: humor, spousta vybavení na výrobu, vizuální styl, většinou je třeba taktičtější přístup

Proti: po čase repetetivní, nemožnost dále zlepšovat jednotlivé vězně, po vyrobení všech předmětů není moc důvod pokračovat

+20