Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena

  • PC 80
Escape From Butcher Bay

Původní Butcher Bay jsem v raných letech puberťáka mnohokrát rozehrál, leč nikdy jsem se nedostal z temného podzemí Jámy, které následovalo po krátkém úvodu a splnění několika questů pro spoluvězně. A pravda je, že i teď to byla jedna z mála frustrujících částí hry, byť samozřejmě dnes už ne tak děsivá, jak si pamatuju.

Je fajn, že tvůrci přidali k druhému dílu i remaster původního EfBB. Mohl jsem si tak poměrně starou FPS užít v o poznání vymazlenějším kabátku, full HD rozlišení a kompatibilním stavu. V zásadě je to jen pár lepších textur a přes to plácnutý nějaký postprocess, ale vypadá to hezky. Technicky mi hra nepřijde nijak výrazně odlišná od originálu, po stránce hratelnosti už vůbec ne. Proto mě překvapuje, jak je to i na přes své relativní stáří zábavný titul. EfBB kombinuje prvky adventury, stealth akce a klasické FPS. Kde by však dnešní hry poměrně jasně oddělovaly jednotlivé prvky hry, tady hráč mezi nimi neustále plynule a neschematicky přechází. Nechybí quest log a jednoduché dialogy, byť o RPG hru se nejedná. Spíše bych EfBB označil jako akční adventuru, někdy lineární, ale často spíše v mírně otevřeném prostředí. Působilo to na mě hodně osvěžujícím dojmem. Chvíli jsem se procházel věznicí, občas se někam proplížil, splnil pár questů pro spoluvězně. Kdo mě nasral, toho jsem sejmul. A nesmíme zapomenout na palné zbraně, které se Riddickovi čas od času také dostanou do ruky. Všechny vyjmenované prvky nejsou jednotlivě kdovíjak propracované (především stealth mi přišel někdy dost nespolehlivý), ale jako celek fungují velmi obstojně a chytlavě.

Butcher Bay je správně atmosférické místo a i přes menší rozsah a relativní strohost designu jsem si prostředí užíval a Riddickův smysl pro ne(humor) oblíbil. Samotný příběh neohromí, dialogy jsou nablblé a záporáci jsou vesměs jen macho karikatury, ale ve výsledku mi to nevadilo. Herní doba není moc dlouhá, hra si neustále drží tempo a nikde jsem se moc dlouho nezdržoval. 80 %

Assault on Dark Athena

Riddick to nemá jednoduché. Jen co uteče z Butcher Bay, dostává se do spárů otrokářů a... utíká znovu. Náplň stejná, mění se akorát prostředí. Koho však bavila jednička, ani dvojka ho nezklame. Že jsme se posunuli o 5 let dopředu je na herním designu rozhodně znát. Je sevřenější, ale i dynamičtější a nebloudil jsem, jako občas v případě BB. Oproti BB je AoDA i o poznání akčnější. V první polovině se hra více blíží známému stylu kombinujícímu adventuru, plošinovku a stealth akci s tu a tam nějakým tím střílením. V polovině druhé už je znát větší příklon k samotné akci, což mě zprvu trochu děsilo, ale tvůrci akční stránku citelně vylepšili, takže hra funguje i jako plnohodnotná FPS. A vzhledem k tomu, jaká moudra lezou z Riddickovy čuni místo normálních dialogů, tak jsem to skoro až uvítal.

Vizuálně jako celek hra odpovídá standardu roku 2009. Co mi však přišlo velmi nadprůměrné jsou dynamické světelné efekty. Tak promakaná a dobře vypadající baterka se ve hrách zas až tak často nevidí. Díky tomu jsou veškeré pasáže v temnotách na oko velmi lahodící. Obzvlášť pokud jsem se potuloval ve větší místnosti obsazené nepřáteli se svítilnami v rukou. Vskutku adrenalinový zážitek. Jakmile jsem se však dostal z lodi na povrch planety, atmosféra tím rozhodně utrpěla a příklon k rychlejšímu tempu a střílení jsem tak velmi uvítal.

Finále mě nicméně trochu zklamalo. Ze samotné Dark Atheny jsem toho zas až tak moc neviděl a i když jsem se po celou dobu fakt výborně bavil, měl jsem pocit, jako kdyby hra neukázala všechno, co ukázat měla. Nejvíc je to cítit v naprostém závěru, který přijde nečekaně rychle a působí dost nedotaženě (na některé věci jako kdyby se úplně zapomnělo, např. co se sakra stalo s Johnsem). 80 %

Pro: skvěle hratelná kombinace žánrů, mírně otevřený design, grafika - zejména dynamické světelné efekty,

Proti: bouchač Riddick chovající se jako anděl smrti působí občas spíš úsměvně, u EfBB nespolehlivý stealth; AoDA působí osekaně (budget?), zejména v závěru

+27