Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Fallout: New Vegas

  • PC 90
Asi by ode mě bylo příliš troufalé označit tento díl za vrchol Fallout série, to bych si nedovolil ani v nejlepším rozpoložení. Každý přece ví, že ten přišel s druhým dílem již před více než dvěma desetiletími. Nicméně si už dovolím označit tento díl za mě nejvíce vyhovující a za díl, který mě dokázal nejvíc pohltit a v táhnout do toho úžasně hrozného světa.

Jak je již u Falloutu zvykem, opět se budíme, probíráme, prostě začínáme hru v jisté formě dezorientace, hráč, ale především samotná postava nemá moc šajnu, co se děje, kde je a co má dělat. A tak je na něm, teda na nás, jak se s touto situací popasujeme. Je tu jistý jasně daný začátek, po kterém se nějak musím vydat, ale po pár (snad doslova) hodinách už je to dost na nás, kam se vrtneme.

Na téhle hře je hrozně super to, že nám vůbec nenutí nějaké tempo. Na své si tu přijdou rychlejší i pomalejší hráči, ve hře tak můžete strávit zábavných dvacet, stejně tak 60 hodin. A přesně tohle mě baví, přemýšlet, kam se vrtnout dál, jakou oblast ještě prozkoumat, pro koho ještě něco udělat, kam co dodat či se jen kochat opět úžasný post-apo světem.

K tomu úžasnému bych měl ovšem jednu výjimku, hra se bohužel vizuálně od třetího dílu příliš neposunula, což je trochu škoda, neboť i na svou dobu se jednalo maximálně tak o průměr, vlastně spíš o lehký podprůměr. Na druhou stranu to vynahrazují některé dech beroucí lokace, jako třeba Red Canyon, Jacobstown či samotné New Vegas a samozřejmě samotné vaulty, kterých tu je sice hned několik, ale každý je originální (ale osobně u této série dávám daleko větší přednost exteriérům).

Opět je zde spousta různých frakcí, komunit či komunitek, některé jsou staré známé jiné originálně nové, každá je úplně jiná, ale všechny jsou poměrně dost ujeté a to je přesně to, co máme na Falloutu rádi. To a výborně napsané questy, které v tomto díle dokáží poměrně zdárně napodobit ty, které byly ve druhém díle. Prostě jen namátkou vyberu - řešení kanibalismu v jednom kasínu, to je prostě to, proč tuhle sérii tak žeru a takových questů tu bylo mnohem víc.

S hlavním příběhem jsem byl poměrně spokojený, nikam nás nežene, což je v tomto případě velmi dobře, neboť vrchol jsem prožíval právě při plnění různorodých side questů či questů více či méně spjatými s hlavní linkou. Závěr se dle mého docela povedl, trochu jsem se nedokázal smířit ani s jedním příběhovým vyústěním, ale u zároveň jsem dokázal pochopit motivy jednotlivých aktérů.

Co se týče hratelnosti, tak ta mě dost bavila, řekl bych, že je to taková kombinace RPG s velmi akčním pojetím, ale herních stylů tu je poměrně značné množství, takže si na své přijde poměrně široká škála hráčů. Takové drobnůstky jako je crafting, opravování, vaření, montování či hraní v Casinu nebo Karavany, považuji za příjemný bonus, který hru okoření.

Věci jako zábavné dialogy, silně vtahující hudební podkres či výborně napsané charaktery už jen zmíním takhle jmenovitě. V jednom komentu jsem četl mínus neviditelně zdi - jojojo, tohle mě párkrát taky připravilo o nervy, neboť to znamenalo prodloužení již tak namáhavé cesty k nějaké tajuplné jeskyni a fakt to bylo k naštvání...

Jak jsem psal na začátku, pro sebe jsem nejspíš dosáhl vrcholu u této série, tady bylo téměř všechno takové, jaké jsem si to od tohoto světa a herní série žádal (F4 už tolik nevěřím). Herně jsem dosáhl velkého uspokojení a o to tu jde především.

Pro: questy, postavy, hlavní zápletka, zvuková stopa, samotný svět (opět různorodé lokace a frakce)

Proti: slabší grafika (na svou dobu), nelogicky neprůchodná místa

+34