Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Milan Koubský • 38 let • Praha (ČR - kraj Praha)

Komentář

Přejít na komentáře

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

  • PC 80
Tahle hra ze začátku není moc přívětivá. Popravdě mě to docela odrazovalo. Nejhorší je respawn všeho. Zvířat, lidí, úkolů. Vedlejšáky, které se den co den obnovují. Nemá to žádný smysl a slouží to jen k nahrabání si peněz a koupení lepší výbavy. Kterou stejně nakonec seberete i bez toho. Ještě k tomu kvůli nim často musíte zdlouhavě šlapat. Výdrž jsem vyřešil artefakty, ale střílet stále dokola tu samou partu vojáků je nuda.

Tma je taky otravná. Naštěstí se mi jí podařilo vyřešit vypnutím dynamického nasvěcování. Frakce jsem moc neřešil, protože se mi sekl hned první quest za jednu z nich (verze s českým dabingem). Nějak mi to v dalším postupu neublížilo. Interiéry některých budov byli hodně atmosferické. V kanalizaci jsem se i trochu bál. A ještě mi k tomu došla munice. Jinak je celý svět takový nemastný. Připadá mi to nedodělané. Možná to dělá ten stupidní respawn už sebraných věcí a zabitých lidí.

Doporučuji držet se hlavní dějové linie. Ta je navržená skvěle a příběh vám poskytne pár příjemných překvapení. Jak se blížíte ke konci hra se zlepšuje a zlepšuje. Hra má víc konců. Jeden konec to dokonce usekne o dost dřív. Trochu mi to připomnělo Fallouta 1-2. Stejně jako skvělá Gauss puška. AI nepřátel není špatná. Bitky mají docela šťávu a rozhodně to není procházka růžovým sadem. Trochu mě rozčilovalo neustálé manuální obírání nepřátel. Ono jich totiž není málo a je to zdlouhavé. Dobré je že AI si toho všímá a v tu chvíli drtivě útočí.

RPG prvky jsou zanedbatelné. Máte tady jakýsi žebříček stalkerů, ale žádné výhody to nepřináší. Zkušenosti nezískáváte. Jediné, co je RPG, je popis zbraní, věcí, brnění. Ty se ničí a nejdou spravit. To je další důvod, proč jsou vedlejší úkoly tak nekonečný a nudný kolotoč. Lidi, co chtějí mít všechno splněné, prozkoumané a vybrané tady budou dost trpět.

Hra má obrovský potenciál a jsem fakt zvědavý na další díly.
"Nerozbalený dárek"

Pro: hlavní dějová linka, příběh, zábavné přestřelky, víc konců, Gauss puška, atmosféra interiérů

Proti: respawn lidí, respawn příšer, respawn věcí, respawn vedlejších úkolů, nudné a zbytečné vedlejší úkoly, zdlouhavé obírání mrtvol

+32