Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

The Forest

  • PC 85
The Forest. To si takhle letíte se synkem na dovču první třídou, ale při ,,mezipřistáním'' vás vysadí mimo rekreační zónu. Skoro by se dalo až říct, že sednete skoro až babě na lopatu. Chvilku vám potrvá, než pochopíte, že vás žádnej all inclusive na 14 dní nečeká. Ale dost už vtípků. Hned ze startu vám hra ukáže rudého pána, který vám syna čmajzne přímo před očima a vy budete muset hodit ruku do ringu abyste ho našli. No a když se vám to nebude dařit, můžete tam hodit i druhou :D místní obyvatelstvo takovou oběť jistě ocení.

The Forest je hra, při které se budete muset ze začátku setsakramentsky otáčet, abyste dali prvních pár dní. Je to realita natolik surová, že vám hra neposkytne ani čas na rozkoukání. Jakmile skočíte z letadla, možná se chvíli budete okolo kochat lecčím, dokud vás neprobere první partička hladových žebráků, pro které nejste ničím jiným, než bránící se oběd. Ano je to tak, na ostrově, na který jste spadli to žije až běda a budete se muset rychle rozhodnout, co uděláte, abyste neskončili jak vaši spolucestující. Na začátku na to všechno dostanete jednu sekyrku z letadla a jednu chytrou knížku, kterou velmi příhodně těsně před havárií vezmete synovi. Knížka je prakticky takovej receptář prima nápadů. Budete do něj chodit pokaždý, když dostanete architektskou slinu. Problém je, že hra se při projíždění v receptech nezapauzuje, takže prvních pár dní, než kolem vás vyroste nějaká ta hradba či plot na vás bude dýchat pěkně klaustrofobická atmosféra, dokud si to neosaháte. Kanibalové totiž chovají pramalý respekt k tomu, že zrovna zušlechťujete ostrov a budou vás řezat hlava nehlava ať děláte cokoliv. Párkrát jsem si málem měnil spodky, protože pánové ječí až když vás berou po hlavě. No a pokud zrovna nejste typ na stavění si příbytku, místní vás i bez dovolení ubytují u sebe, s netopýry na stropě, tam je místa dost.

Autoři této hry vsadili na jednu silnou kartu, a nutno dodat že zafungovala velmi dobře. Tím je stručně řečeno atmosféra. Je to balík všech herních mechanik, které se hrou prolínají a vzájemně fungují ve skvělé harmonii.
Grafika nemusí být zrovna top toho, co lze v dnešních titulech vidět, ale v kombinaci s efekty a zvuky hra navodí takovou atmosféru, že budete zadržovat dech, obzvláště pokud se v noci ocitnete mimo bezpečí své báze. Autoři naprosto skvěle dokázali vystihnout ducha lesa. Budete mít pocit, že opravdu v lese jste. Bude šustit listí, jak bude padat ze stromů. Při silnějším větru na louce bude šumět tráva, tady a támhle praskne větvička a to mi věřte, když řeknu, že na začátku, kdy zabít vás je otázkou pár ran, se těch praskajících větviček budete opravdu bát.
Vaše postava se bude potýkat s řadou pro survival typických problémů jako je hlad, žízeň, stamina. Tady vám ještě přibude celková diagnóza- může vám být špatně, ať už z jakéhokoliv důvodu a budete slabší. Také ale má vaše postava měřítko s psychickým stavem a pokud nedopřejete vaší postavě trochu spánku, odpočinku, zdravého jídla a timeoutu od místních gangů, vaše postava to nemusí zvládnout a mohli byste z toho mít mírné halůžky.
Ani obstarávání těch základních potřeb ale nebude taková legrace jak se může zdát. Zvířata si tady rozhodně malovat terč na tělo nebudou a zdrhnou jen co vás uvidí. Nejjednoduším způsobem jak se najíst je chytit pár ryb a nebo narazit na nejedovaté rostliny. Když už něco přeci ulovíte, čeká vás dilema. Mám rozdělat oheň a upéct to? Oheň je jeden z největších magnetů na místní. Ty přiláká kdeco.

Stavění. To je kapitolka sama pro sebe. Hra nechá na vás, jestli si budete chtít postavit několikapatrový hillton, nebo si vystačíte s kurníkem obehnaným jednou řadou kamenů. Můžete si postavit i pevnost o něokila zdech. Máte zde na výběr několik různorodých pastí, které budou-li správně umístěné, můžou vyřešit většinu problémů za vás. Můžete si postavit dům na stromě, který se bude jevit zpočátku zdánlivě nedosažitelný pro nepřátele. Ať už postavíte cokoliv, nenechte se mýlit, všechno se dá zničit. I vy nedopatřením můžete poškodit svoje stavby když blízko nich budete řezat nějakého souseda. Ale co není zničené uplně, dá se opravit.
Další důležitou věcí je, kde stavět a kde byste rozhodně neměli. Při první hře, bez znalosti čehokoliv, a to především hustoty a bází domorodců, vás asi bude zajímat hlavně nějaký ten zdroj pitné vody, stavební materiál a pěkným bonusem rozhodně je výskyt zvěře.

Bůh stvořil zemi za 6 dní a sedmý odpočíval. Jenže vy bůh nejste a holýma rukama to nedokážete. Budete potřebovat vybavení a na vybavení materiál. Jako téměř v každé hře výpravy za materiálem sebou nesou jisté riziko. Kromě toho, že budete muset nejdřív překonat svůj strach vyjít za svojí branku, mnohem horším je fakt, že většina materiálů se nachází na území kanibalských vesnic nebo v jeskynních komplexech. Zatímco do vesnic na povrchu máte solidní šanci se proplížit a vzít si nějaký ten hadr, lano či flašku s chlastem, v jeskyních váš žádná procházka tuplem nečeká.
V jeskyních jste mnohdy nuceni slanit do neznáma, ze kterého vychází nepřívětivé zvuky, budete tápat po tmě, namočíte se a prochladnete a hlavně, můžete snadno zabloudit. Slovem jeskynní komplexy mám na mysli skutečně komplexy, ba až megalomanské řekl bych. Asi by zasloužily více péče, ale já řeknu jen toliko, že jsou různorodé, mnohé se napojují na jiné, mají vícero vstupů, jsou obydleny různými ,,monstry'' a především, dá se v nich najít lecjaký unikátní předmět ulehčující život na povrchu a to hodně. Monstra se v nich nerespawnují a dá se v nich dokonce žít, ale vaše postava se tutově zblázní. Mnohé ani celé neprojdete, protože budou vyžadovat jisté nádobíčko. Co je kuriózní je, že ani monstra zvenčí se do nich nedostanou. Jakmile ji komplet vyčistíte, je prakticky vaše, chcete-li.
To ovšem rozzuří doběla jiné sousedy. Návšťěva určitých míst na mapě způsobí, že nepřátel přibude, budou tužší a po přežití jistého počtu dní přibudou dokonce i unikátní monstra, která jdou uplně stranou od kanibalů co do vizáže, tak do výdrže a udělované damage. Mutanti narozdíl od kanibalů nemají žádnou morálku a pokud jste někdy byli partičkou kanibalů pouze sledování z povzdálí jako v zoo, mutanti pokud vás uvidí, smetou vše z cesty aby vás zabili, a to včetně zdí, domů a někteří i stromů.

Hra má i příběh, na který se až takový důraz neklade a fakt, že na ostrově není hlavním problémem přelidnění kanibalů, budete zjišťovat sběrem různých obrázků a roztodivného haraburdí cestou, kterou si budete brázdit ke svému synovi. Najít vašeho syna je totiž hlavním úkolem celé hry ale jak říkám, příběh/questy jsou zde až poslední kolej.

No a čas se nachýlil k mému kritickému okýnku. Hra by se dala zkritizovat za fádní příběh a vyvrcholení, ale o tom to vůbec nebylo tak to vynechám. Můžu pominout i obtížné stavění některých partů základny, což bylo až otravné, ale budiž je to o skillu. Co ale rozhodně nevynechám je označení itemů, skelety jednotek a celková prapodivná fyzika ve hře. Označení itemů je bílou barvou a tak přehlédnutelné, že se vám některé věci budou lépe hledat v noci než ve dne. Skelety jednotek a terénu a fyzika ve hře- hru jsem rozehrál víckrát a troufnu si tvrdit, že jsem se obstojně naučil střílet/ házet všemožnými zbraněmi ve hře. Jenže kolikrát jsem bojoval s duchy. Jednoduše řečeno některými enemáky projektily prostě prolétly, přímo skrze ně. Zda-li to bylo špatným skeletem skalky za kterou milý drahý vyčuhoval, nebo byl hubenější než vypadal, to fakt nevim. Další věcí je ,,tekutý'' písek všude možně ve hře. Je sice hezké, že si oštěpy a šípy můžete potom z mrtvol/ země posbírat, ale v druhém případě vám to bude k ničemu. V této hře mají věci tendenci se prostě propadat do země. Jestli to má něco společnýho s prapodivnou fyzikou, kde se předmět je schopnej odkutálet přes půl mapy nebo mizerný označení, kde v pravé poledne téměř nic, co se přímo neleskne nevidíte, to nevim a ani mě to nezajímá.

Se všim všudy musím nakonec říct, že Forest rozhodně stojí za koupi pro všechny milovníky žánru. Byť nemá dle mého názoru v SP moc co nabídnout při opakovaném hrání, stále je to hra, která dokáže na desítky hodin zabavit a své ceně bohatě dostojí.

Pro: ATMOSFÉRA, stavění,různorodá AI kanibalů

Proti: mapa jeskyní, označení dropu,menší bugy v MP

+18