Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

World of Warcraft: Legion

  • PC 95
Musím se vám k něčemu přiznat. Nezůstal jsem jen u dohrání kampaně (která je v legionu poměrně dlouhá). Ani u dohrání všech "hlavních" questů. Tak nějak jsem do wowka spadl. Dlouho jsem se do komentářů nevysral, takže jedeme od začátku!
Nasraně sleduji updaty do Destiny 2 a cuká mi levé oko. Vývojáři se hrou v podstatě nic nedělají a já jim nasypal peníze za plnou verzi i season pass. Odmítám si tedy už nechat penetrovat gumovou pěstí anální otvor a z trucu poslechnu kámoše. Prý bych měl wowko zkusit. Je to fakt dobrý. Zaujatě jsem nasypal blizzu další peníze. Battlechest + legion + měsíční poplatky. Co vám budu povídat, ošíval jsem se. Z wowka si totiž pamatuji pomalý soubojový systém a tunu fetch questů. A jak to tedy je doopravdy?
Ano, wowko obsahuje extrémní množství fetch questů, které svou náplní jsou absolutně nezajímavé. Převážně v lokacích vanilly je to extrémní. V okolí se nám rozšiřuje nákaza. Archeologové na východě objevili podivuhodnou kobku trpaslíků. Něco tam nesedí. Běž mi tedy posbírat 15 prasečích rypáčků, jo?
S příchodem legionu se to sice malinko zlepšilo, ale ve výsledku jde pořád o fetch questy. Jenže nějakým zázrakem se cítíte odměnění. Baví vás to. Nedokážu to přesně popsat, ale podle mě dělalo na legionu i oddělení zabývající se psychologii. Dokáží vám dát takovou dávku dopaminu, že prostě chcete víc. A taky dostanete mnohem, MNOHEM víc.
Každý známe wowko. Víme, o co přibližně jde. Já vám ale povím, proč ještě nikdo nesesadil wowko z trůnu krále MMORPG. Přitom je to tak prosté. Vývojáři poslouchají komunitu a velmi často přidávají nový obsah, který nefunguje pouze jako nějaká výplň, ale rozšiřuje herní mechaniky nebo třeba lore.
Od profesí po chytání "pokémonů" (vážně. Cestujete po světě a chytáte bytosti z celého Azerothu. Bojujete s trenéry a cvičíte vlastní potvůrky) až třeba po extrémně komplexní lore.
Něco málo k loru. Pokud máte strach, že se nechytíte, tak máte strach oprávněný. Nechytíte. Všechny střípky příběhu nemáte šanci pochopit, pokud do tohoto rozjetého vlaku naskočíte. Tedy za předpokladu, že vynecháte knihy, pročítání wiki forum a vyloženě aktivní hledání poznámek ve hře. Legion ale tak nějak pochopíte. Kdo je hlavní zlobivec a proč je to big deal je celkem patrný. Často se ale postavy odkazují na jiné postavy a těch je fakt nesmírné množství. Když to spojíte s tím, že každá lokace má vlastní story linií, tak zjistíte, že je toho fakt moc. To ale není špatně. Můžete tomu zasvětit herní bádání. Opět budete odměněni.
Soubojový systém je svižnější a komplexnější, než si pamatuji. Převážně raidy. Pokud chcete znát taktiku, tak se připravte na brodění se v rozsáhlých textech a pamatování skillů. To se samozřejmě dá obejít používání některých addonů. Hlavní jádro mechanik však zůstalo stejné. Skilly, classy, specky a hraní na harmoniku, pokud nemáte nabindovanou myš. Pokud ale děláte to, co dělat máte, tak to poznáte. Je to takový specifický autistický pocit. Stříkne na vás dávka dopaminu a vy chcete víc. A tak to točíte znovu. A znovu. A znovu...
Důležitou součástí MMOčka je samozřejmě i komunita. Ta překvapivě není až tak extrémně rakovinotvorná. Přesto doporučuji vyhledat server, kde nejsou češi. Víte, jak to chodí...
Ostatní už sepsali jiní. Já s wowkem každopádně rozhodně nekončím. Půjdu opět posbírat 15 prasečích rypáčků a udělat emissárky. Nebo pushnu ilvl 950+ na m+keystone. Zní to drsně, co?

Pro: obsah, lore, gameplay, odměňování, návykovost, profese, sbírání, fashion, raidy, dungeony, možnost hrát sólo, PvP, emissary, class halla, specifické příběhy pro každou classu, artifact, postavy, "uvěřitelný" svět, hudba, technická stránka

Proti: fetch questy, grind, měsíční poplatky

+10 +11 −1