Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

We Were Here Too

  • PC 80
K této logické hře mě přivedl kámoš, dříve taktéž aktivní na databázi a jelikož máme rádi logické a puzzle hry, rozhodli jsme se jí pokořit.

Hra se odehrává ve fiktivním středověkém hradě kdesi za polárním kruhem (jak se tam dostal hrad je záhadou), kam se spolu s Vašim kolegou ukryjete, poté co jste se ztratili expedici. Tento hrad není však jen tak obyčejný, je v něm několik místností, ze kterých se postupně pomocí řešení různých puzzlů musíte dostat. V každé místnosti jsou vždy 1-2 úkoly, které je nutné splnit pro postup dále.

Hra se dá hrát pouze kooperativně, neboť jeden z Vás řeší ty puzzly a druhý ho po většinu času naviguje a pomáhá. Některé místnosti se dají v klidu projít, jinde jste omezení časovým limitem a nám se například povedlo určité puzzly splnit až po velmi častém opakování.

Obtížnost hry je však vybalancována velmi dobře, některé hádanky jsou docela lehké, jiné zase těžké, nicméně po chvilce uvažování vždy na řešení přijdete.

Jedním z nejzajímavějších prvků na hře je potom způsob dorozumívání. V dnešní době, kdy má kdekdo nainstalovaný Skype nebo TeamSpeak je to asi zbytečné, nicméně kdo si chce hru užít pořádně tak, jak by se hrát měla, využije právě způsob komunikace ve hře. Tím způsobem jsou staré známé “push-to-talk“ vysílačky, kdy vždy jeden mluví a druhý poslouchá, přičemž není možné, aby oba mluvili současně. Abych pravdu řekl, občas jsme v hektických situacích a při úkolech, které jsme museli dělat několikrát, prostě zapli TéeSko a k vysílačkám se vrátili až v další místnosti.

Graficky hra běží na enginu Unity, což je v dnešní době jeden z nejpoužívanějších enginů u Indie vývojářů. Hrad vypadá docela obstojně a atmosféra také není špatná, občasné lekačky jí pak krásně dokreslují.

Jediné, co na hře opravdu hodně zamrzí, je herní doba. Ačkoliv jsme to nehráli vkuse, tak čistý herní čas byl asi necelé 3 hodinky. Je to také zapříčiněno tím, že je ve hře obsaženo pouhých 8 místnosti, kdy některé jsme měli hotové klidně za 10 minut, ani ty nejdelší však nezabraly více jak 30 minut. Popravdě je to velká škoda, neboť hra by si zasloužila minimálně dvojnásobek místností nebo třeba 2 různé lokace. Jediná tak zbývající možnost prodloužení herní doby je prohození rolí, neboť většina puzzlů má náhodně generována řešení, a proto nejsou nikdy stejné. Na druhou stranu, principy stejné bohužel jsou a někoho to už třeba nemusí bavit.

Bohužel, hlavně kvůli herní době nemohu hře udělit více než 80%.

Pro: Atmosféra, puzzly, coop, zábavnost

Proti: herní doba, jediná lokace

+10