Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Mirror's Edge Catalyst

  • PC 80
Catalyst je v podstatě jen nový oblek prvního Mirror's Edge. Vedle běhání přibyly side questy, user generated content a nemůžete střílet. Což mě osobně nijak nevadí, i když bojový systém je dost zjednodušený, dalo by se říci i primitivní nebo prostě volšovej. Občas jsem stál jak nějakej panák mezi hloučkem týpků z K-Sec, kteří si se svou inteligencí mohou podat ruce s některými členy MP. Prostě stojíte na místě a kopete nohama vzduch kolem sebe, epesní podívaná. Dá se rozběhnout "z fleku", jenže to samý tlačítko (RMB defaultně) slouží i pro obíhání a vyhýbání se útokům od protivníků.

Sub questy (neplést se side questy - těch je pár a doplňují příběh, postavy atd.) jsou generické, tuctové, ničím originální (dones, nerozbij, odveď pozornost). Multiplayer (jestli se to tak dá nazvat) je omezen na dvě věci - proběhnout jiným hráčem vygenerovanou trať, anebo tzv. BEAT L.E., což je takový jednoduchý geocaching. Zbývá teda fakt jen běhání a hlavní příběh. Běhání je super, ve zpracování pohledu první osoby podle mě nemá DICE konkurenci. Až na pár výjimek jsem nepoužil fast travel, neměl jsem potřebu, velikost města, resp. vzdálenost trochu klame. Celou herní plochu přeběhnete za cca 10 minut, navíc mezi jednotlivými částmi města se můžete přemisťovat jen jedinou cestou a nejspíš i kvůli tomu jsem pak měl tendenci volit vždy stejnou trasu. Hra by vás mohla k objevování nových cest motivovat více a pouhé vypnutí runner's vision nepomůže (doporučuji vypnout až v pozdější fázi hry, pro svižný pohyb městem je nutné dostat prostředí do paměti). Dějová linka byla dostatečně motivující a nezapůsobilo na mě žádné hluché místo. Jakoby se snad DICE hrozili toho, že nacpou do hry nějakou vatu, děj končí náhle. Rozhodně ještě jedna nebo dvě mise a malé natažení herní doby by zde bylo ku prospěchu.

Grafické zpracování a design města hrají důležitou roli. Bílá hraje stále prim, ale barev je tentokrát trochu víc. Místy nesmyslná architektura podtrhuje utopii a sterilitu města. Optimalizace je celkem v pořádku, na pár menších propadů (okolo 55fps) jsem byl schopen jet ve full HD na Hyper nastavení v 72fps. Před poslední misí však přišel crash (freeze obrazu, zvuk běžel, žádný error). Když jsem zapl hru znovu, dostal jsem jen info, že save file byl poškozen a bude přepsán novým. Jakože úplně novým. Takže jsem si to dal celé znova :) Origin FTW! Jaký je pak smysl cloud syncu?

Catalyst nijak nerozvíjí první díl. Naopak, některé postavy (Caitlyn) zde mají naprosto jinou minulost, takže na původní Mirror's Edge můžete úplně zapomenout, nemá smysl jej ani rozehrávat. Po šíleně dlouhých titulkách (30 minut... WTF!) si nechá Mirror's Edge Catalyst pojistku pro možné budoucí pokračování, takže uvidíme. Zatím jsem odehrál poctivých 30 hodin, ještě chvilku si po Glass poběhám a uvidím, jestli budu mít motivaci dotáhnout vše na 100%. Přestože je stále co zlepšovat (pořád to trošku zavání takovým "zkusíme-uvidíme" odérem prvního dílu), Catalyst se povedl a nijak výrazně netrpí ani na umělé nekonečné natahování herní doby. Virtuální běhání a skvěle zpracovaný pohled první osoby spolu s kontrastem (jak vizuálním, tak iluze svobody z běhání vs. utopické město budoucnosti s dobrovolně "zotročenými" občany) působí jako svěží relax.

Pro: Zpracování pohybu, design města, kontrast (vizuální i myšlenkový)

Proti: Klišovitý příběh, zakončení, Origin cloud sync (ještě teď jsem na***nej)

+11 +12 −1