Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Husk

  • PC 65
Vzpomínám si, jak mi kamarád poslal tehdy odkaz na článek, který upoutával na nově vycházející hororovou hru, kde mě strohý článek zaujal svými obrázky noční a potemnělé krajiny. Walking simulátor, noc, horor a snaha přežít při rozkrývání čehosi - hra jako vyšitá pro mě, řekl jsem si.

Hráč se ujímá role muže, který se svou ženou a dcerou váží cestu vlakem do města Shivercliff, kde přebývá váš pomalu umírající otec. Už podle úvodu je znát, že se asi nemáte svým otcem příliš v lásce a podobně vřelý vztah nemá hlavní postava ani k rodnému městu.

První minuty hraní se mi vcelku zamlouvaly, vizuál i stránka ambientních zvuků působily sympaticky. Jdete po mostě v noci, slyšíte vrzání ocelové konstrukce a plápolání jakýchsi praporů nedaleko. Po nějaké době dorazíte do liduprázdného nočního městečka, kde se formou lineární explorace ujmete rozkrývání toho, o co tu vlastně jde. V tuto chvíli se začaly střídat příjemné chvíle s nudnými. Příjemné bylo objevovat nová místa, takže s postupem hry neustále procházíte novými scenériemi, které nejsou okoukané a které zejména při nočním hraní působí vizuálně povedeně. Spíše nudně na mě působila samotná mechanika toho, kdy se hráč konfrontuje s nepřítelem. Poprvé to nevypadá zle, nicméně napodruhé a napotřetí je zjevné, že celá tahle mechanika je poměrně jednoduchá (proplížit se / projít předem naskriptovanou cestou / zabít nepřítele, máme-li čím).

Přestože hra na mě moc hororově nepůsobila, přesto se občas objevily momenty, při kterých mě při nočním hraní příjemně zamrazilo v zádech - žádné lekací momenty, spíše komorní téměř nepostřehnutelné detaily). Těch momentů však bylo spíš poskromnu. Bohužel, některé opakující se herní mechanismy po čase způsobily, že jsem propadal v mrzutost, které po čase přestala pomáhat i okolní měnící se scenérie. Na druhou stranu mé zaujetí udržovalo při životě to, že hlavní postava odhaluje tak trochu něco jiného, než jsem původně čekal, což mě nejprve překvapilo, ale bohužel ne na dlouho. Samotné zakončení hry není špatné, ale v mých očích jde o spíše slabší dějové vyústění, než v jaké jsem původně doufal. Celkové pocity jsou tak spíše smíšené - pěkný vizuál (který kazil naprosto zmršený systém načítání textur a tím celková devalvace herního prožitku), povedené zvuky i explorativní atmosféra se zajímavým dějem, k tomu všemu přidejte opakující se herní mechaniky a víceméně lineární cestu, ze které nejde moc uhnout.

Závěrem, Husk není špatná hra a nelituju peněz ani času, které jsem do ní investoval. Hra nicméně nepřináší nic nového, nic co bych neviděl nebo nezažil u jiné hry. Abych ale jen nekritizoval, to noční liduprázdné procházení za svitu měsíce mělo něco do sebe. Přičtěte občasné drobnosti jako zapálené svíčky na opuštěném hřbitově, liduprázdné ulice obytných čtvrtí s kolem povalujícími se hračkami, nebo třeba v dálce problikávající červená světla na věžích a prostě nemůžete úplně litovat, že jste hru hráli, alespoň ne, pokud jste stejně ujetí jako já.

Pro: scenérie a explorativní atmosféra, komorní tíseň

Proti: velmi špatné načítání/chování textur, slabší technické provedení, zamrzí nevyužitý potenciál toho, co všechno hra mohla nabízet

+7