Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Honza, Jan, Jeník, Jenda, Hanz, Johnny.... • 33 let • Gigolo • planeta Země (ČR - kraj Středočeský)

Komentář

Přejít na komentáře

Far Cry: Primal

  • PC 35
Po přečtení Garretova komentáře, - jenž vypadá jako útržek z deníčku Ubisoft PR managera - jsem se donutil tento druhý spinoff, avšak již pátý full prize produkt v sérii po několika měsících vytáhnout z krabice, oprášit a nainstalovat.

První okamžiky byly více než příjemné. Plížení ve vysoké trávě mezi majestátně vyhlížejícími mamuty na pozadí obrovských hor, jejichž vrcholy pokrýval závoj z mlžného oparu, vyvolaly pocit údivu z atmosféry a vizuálního opojení. Následné osamocené putování členitou krajinou, jenž pokrýval život flory i fauny a jejich potřebné sklízení a lovení skrze pohled lovce mě opět nenechal chladným. Nebesa již začala navlékat svůj černý hábit a já zakládám tábořiště, vyrábím svou první kamennou palici, kterou zapaluji a vytvářím tak provizorní louč. V cestě mi stojí hráz z trnitého houští, které ve mžiku pohlcují plameny z mého univerzálního nástroje. Pokračuji dále, světlo z měsíce osvětluje mou cestu, přesto ale svůj zdroj světla a potenciální zbraň stále třímám v ruce, neboť mě z dálky vyhlíží šelma. Sleduji stopy krve, slyším rozléhající se vlčí vytí. A vskutku velmi brzy narazím na vlčí smečku na lovu, odháním je již dohořívajícím plamenem.

Po chvíli narážím na vstup do skály, kde je syrové ohniště, jenž zapaluji a doplňuji zásoby. Brzy zjišťuji, že v jeskyni opravdu nejsem sám. Kradmě se plížím a plavu pod vodou, aby jsem se vyhul zraku svých nepřátel. Zákeřně jim zezadu rozlousknu jejich dutou lebku. Potkávám něco, co vypadá jako lidská samice, ta mi do náruče nevrhá. "Nejsem její typ, prozatím." Říkám si. V okamžiku se ze tmy vynořuje monstrum a dívku napadá. Já ji jako pravý alfa samec pomáhám. Stěží jsme vyvázli živí, dívka je těžce raněna. Výstup do jeskyně již osvětluje mladé denní světlo. Vyrážím ven nasbírat bylinky, ty snad pomohou té hluboké ráně na zádech dívčiny.

Vše doposud bylo téměř snové s přidaným "survial/hardoce" modem se obrovsky navýšila atmosféra a vtažení do děje. Potom co se však hra otevřela přišlo vystřízlivění jak po mamutím nárazu. FaFar Cry primal je v kostce přeskinovaná čtyřka, která je přeskinovanou trojkou, jen s tím rozdílem, že je vykastrovaná. Vše, včetně mechanik zábavy a smyslu. Představte si klasickou Far Cry nebo jakoukoliv otevřenou ubisoft hru. Vytáhněte z ní střelné zbraně, šplhání po věžích, dopravní prostředky a vznikne vám Primal. Kde váš bouchací a píchací repertoár zahnuje hlavně zbraně na blízko. Ted si představte, že tyto souboje na blízko nemají žádnou hloubku. Se sekerami, holemi a bodáky nemůžete blokovat nepřátelské útoky, natož je odrážet. Jen mácháte sem a tam a doufáte, že trefíte nějakého nebožáka do jeho křehké lebky. Animace jsou navíc neskutečně nedodělané. Při útoku svým kopím jsem měl pocit, že nepřátelům poskytuji "drbací masáž" čemuž absence vizuální (ne)indikace (ne)zranění na jejich tělech také nepomáhá. Takže jsem si řekl "Uga, uga. Prdím na to a jedu jen na stealth postup." Tak jo, to zní jako řešení. Ne? Možná by to fungovalo, kdyby Ubi změnil systém obsazování táborů, což nezměnil, ergo to znamená, že když jsem byl zpozorován, pán zahulákal a druhý pán zatroubil a najednou se magicky teleportovala armáda jejich kámošů (což dává smysl), kteří mě zmasakrovali. Jo, kdybych měl kulomet, tak bych to možná dokázal odrazit, ovšem s jediným párátkem v ruce a několika šípama v toulci toho fakt moc nezmůžu. Jediné, co mohu dělat, je čekat až se situace uklidní a jednoho po druhém potichu ty tupounky s trochou štěstí masově likvidovat. Jaká to zábava.

Ted ani nezmiňuji ty recyklované prvky ze čtyřky jako ovládání zvířat, vyhazovací hák, což opět dává smysl a samozřejmě neuvěřitelný grind-fest, který zahrnuje sbírání kytiček a lov zvěře, aby jste si mohli metafyzicky rozšiřovat vesnici a získávat tak určité výhody.
Příběh je klasická FAR CRY tupotina, akorát že všechny postavy konečně skrze opičí mluvu reflektují svoje IQ. Ani nevím jak onen jazyk popsat. Celé názvosloví se skládá z jaké si lámané angličtiny, maďarštiny a obrácené ruštiny. Hlavní postavy mi jak povahově, tak vzhledově připomínaly postavy z Far Cry 4, stejně jako celá příběhová linka, která opět zahrnuje drogy, snové pasáže a záporáka, který utlačuje váš kmen, zemi, lid, whatever. OPĚT. JIŽ PO ČTVRTÉ! TA SAMÁ ŠABLONA! Akorát bez zábavy a s retardovanými mamutími sekvencemi, které mě málem poslaly do masochistického limba.

Ne, já na to opravdu neměl sílu. Nemohl jsem to hrát dále. Urážení mého již tak nízkého IQ a ubíjení mé duševní energie má své hranice. Ubisoft mě dokázal konečně zlomit, gratuluji. Opravdu srdečně lituji všechny ty nadané grafiky, enviromenal, art designéry, kteří dokážou vytvořit tak půvabnou vizuální podívanou na enginu, který jede jako rozlobený medojed na kokainu, jen aby ostatní matlalové mohli jejich práci zazdít, zabít a zahrabat.
Recyklace obsahu je jedna věc, ale masakrování a zjednodušování již zavedené formy a ještě za to žádat plnou cenu, to je opravdu SAVAGE. Pro všechny, kdož ohodnotili toto šaize 100% a donutili mě si to pustit a zahrát, tak s naprostou úctou a kolegiálností hráče k hráči říkám "NASRAT! DĚKUJI" :)))

Pro: Krásné vizuální pokoukání, engine šlape jako hodinky, atmosféra noci a parádní začátek. Garret maká pro Ubisoft

Proti: Vše, co bylo na Far Cry 2/3/4 fajn je fuč, zbyla jen mršina už tak tupého ubisoftího konceptu. Garret líže Ubisoftu gule.

+28 +30 −2