Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

I Am Alive

  • PC 70
No, po pár prvních chvílích jsem to chtěl vzdát, nakonec jsem vydržel. V něčem je hra na první pohled nedodělaná, jednoduchá a snad i odpuzující, v jiných aspektech zas dosahuje zajímavé změny oproti konkurenci.

Sledujeme obyčejnýho chlápka (žádnej bijec, tvrďák nebo agent FBI - díky!), kterej hledá svý blízký. Proč toto později nedělá a radši pomáhá jen cizejm, už je do jisté míry záhadou. Střelné zbraně jsou tak k dipozici jen dvě - pistole a luk - což bohatě postačuje.

Prostředí rozpadajícího se velkoměsta po sérii ničivých zemětřesení má svou atmosféru i vcelku povedenej hudební doprovod, kterej tuto celkem hezky podpoří. Hlavní hrdina se tedy po tomto městě (no... pár ulic) může pohybovat, což je často složitý, páč musí všemožně šplhat nebo i bojovat s nepřáteli.

POHYB
Často je potřeba někam vylézt, přeručkovat, překonat překážku - protože je to dětsky snadný, přidali autoři jakousi hodnotu únavy - která se spotřebovává tímto lezením. Moc logický to není. Takhle uprostřed výšlapu tak člověk musí pít občas limonádičky a jíst plechovky, aby se zas výdrž doplnila. Najít onu "cestu dál" mi snad ani jedinkrát problém příliš nedělalo.

Sběr těchto itemů (limonádičky, vyjimečně náboje) probíhá všude možně, ale protože nejsou tyto věci skoro vidět, je u nich "odporný bílý cosi", aby je člověk snadno našel.

Co mě však opakovaně rozčilovalo byl fakt, že hrdina sice může akrobaticky ručkovat a vylézt po ledasčem, ale třeba přeskočit kapotu auta už ne (nebo třeba jenom vyskočit jinde než na místě k tomuto určenýmu). Kolikrát bych já sám byl schopen dostat se dál celkem snadno, ovšem hlavní protagonista zde volí cestu co nejvíce krkolomnou - efektní. Ano, bohužel - cestu připravili autoři a není možné (v drtivé většině případů) jít jinudy.

Taky ještě pohaním konzolovité ovládání. K otevření dveří asi třicetkrát kliknout v časovym limitu mě tedy příliš napětím nenaplňovalo.

BOJE
Boje jsou zajímavý v tom, že dochází k jakýmsi vypjatým okamžikům, kdy hráč může blafovat (mířit prázdnou zbraní) a i jinak tak trochu taktizovat. Prvních pár střetů tak působí realisticky - bohužel pořád se opakuje tentýž herní vzorec a tak v závěru člověk nezažívá nic než více-méně rutinní situace.

SUMMARY
Hra se zajímavou atmosférou i námětem, ale poměrně odfálkým příběhem a ostudnou hrací dobou. Herní mechanismy nejsou úplně špatný, ale je jich tak málo, že se brzy stávají stereotypními. Postup je ve většině částí zcela lineární. Do samotnýho závěru to přes všechny negativa mou pozornost udrželo, přesto mi to zpětně přišlo jaksi chudý, krátký a odfláknutý.

Doporučení se tentokráte asi zcela zdržím, sám nemám sebemenších pochyb, že si tohle už nikdy zopakovat nechci.
70%

Pro: Námět, soundtrack, atmosféra, ze začátku zajímavý souboje

Proti: Extrémně krátký i jednoduchý, nelogický prvky, příliš lineární, ovládání

+10