Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Shadows: Heretic Kingdoms

  • PC 65
Příběh se slušně rozjíždí a vypadá i celkem zajímavě, koncept "duší" jako hratelných postav a přepínaní mezi nimi je relativně neotřelý, i když to znamená nutnost hlídat a vylepšovat vybavení u více postav najednou (případně i u těch, které jsou zrovna ustájené mimo hlavní dění), ale první kapitolu z celkového počtu 3 zabíjí relativně nudná akce. Pro akční RPG relativně zvláštní volba spíše menšího počtu nepřátel bohužel nepřináší kýženou radost z boje, kdy hlavní postava kosí až desítky nepřátel mocnými kouzly a dovednosti. Časem začne být akce zábavnější, bohužel nejzábavnější je až v poslední kapitole, kde hráč získá naprosto nesmyslně silnou duši, která se správným vybavením (není tak těžké ho získat) znamená průchod zbytku hry bez nutnosti použít jakoukoliv formu uzdravování včetně závěrečného bosse.

Prostředí se relativně slušně střídají a i když nejsou kdovíjak originální, neurazí a než se stihnou okoukat, přichází změna včetně barevné palety. Pro akční RPG jsou neobvyklé i občasné puzzly, které je potřeba vyřešit pro další postup hrou, takže za ty rozhodně plus. V čem hra naprosto ztrácí jsou úkoly. Člověk by i čekal naprosto lineární úkoly, ale "přines každou variantu zbraně", které z nepřátel padají náhodně , případně úkol(y), které se naprosto legitimně nedají splnit (o čemž se hráč dozví leda z nějaké diskuze s vývojáři na internetu), do hry rozhodně nepatří. Vrcholem všeho je, že hra vlastně nemá konec. V jednu chvíli se prostě spustí animace, která je k nerozeznání od ostatních, které uvádějí nové lokace a jejich historii, a po ní hra prostě skončí.

Stejně jako úkoly je na tom prachbídně i celý systém předmětů. Hra se tváří jako standardní mix náhodně generovaných předmětů a jejich unikátních, speciálně nadesignovaných variant. Opak je pravdou a typů předmětů je za celou hru do každého slotu maximálně několik (příklad - kouzelnice může do ruk vzít pouze magickou hůl a za celou hru jich lze najít jen 5 typů, které se od sebe liší prakticky jen způsobeným zraněním). Vytváření předmětů je na tom ještě hůře, nejdříve jsou potřeba recepty, které vypadávají náhodně z nepřátel, a když už nějaký použitelný recept vypadne, nejsou k nalezení zase potřebné ingredience. Za celou hru jsem vytvořil jeden předmět (potřebný pro úkol) a pár léčivých bylinek.

Grafika je pěkná a na slušné technické úrovni, co ale nechápu je nezvládnutý (nefunkční) vsync, kdy po celou hru byla ve spodní částí obrazovky "čára", ve které se měnily snímky. Zhruba celou první kapitolu mě to neuvěřitelně štvalo, potom jsem si asi zvykl. Další věc, kterou nechápu, je samotné hardwarová náročnost. V hlavním menu, kde je prakticky statický obrázek, přes který fouká nějaký písek či co, jsem měl zhruba 40FPS. Během hry sice nikdy FPS nekleslo pod 30, ale o stabilních 60 jsem si také mohl nechat zdát. Nemyslím si, že by hra vypadala tak dobře, aby toto ospravedlnila. K tomu se ještě přidalo relativně dlouhé nahrávání (nestopoval jsem, ale pocitově leckdy i nízké desítky vteřin), které jsem nechápal hlavně u některých lokací (jedna místnost, osm postav).

Pro: Koncept, puzzly, grafika

Proti: Nevyváženost, úkoly, příběh, předměty, technické "problémy"

+9