Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Balrum

  • PC 75
Ráno se probudit, vyčistit si u studánky zuby a opláchnout obličej, něco si v kotlíku uvařit k snídani, zkontrolovat jestli mají prasata co žrát, u slepic vzít vajíčka na prodej a zalejt záhonky s mrkví. A pak už se jen teleportovat do víru dění a pokračovat v questech.

Balrum není v poslední době standardní lineární (až tuneloidní) RPG s okázalými efekty a superepickým příběhem. Je spíše založené na bázi "na, tady máš svět a prozkoumej si ho jak chceš". Hlavní příběhová linie není příliš propracovaná, zato herní svět ano. Naposled jsem měl takovouhle radost z explorace v Gothicu 3, tady jsem opět procházel každý kout na mapě a stále objevoval nová místa, NPC, side-questy, puzzle či alespoň skryté truhly. Balrum skvěle zpracovává proces vývoje postavy, kde se z absolutní nuly stane Legolas posílající kritické zásahy na desítky metrů.

Jak vždycky nesnáším sáhodlouhé texty popisující nějaký kus historie (zdravím Stasis), který se v herním světě odehrál, tady je forma prezentace zvolena velmi dobře a v průběhu hry nacházíte svitky s krátkými texty, které člověka neunudí k smrti. Soubojový systém, i když není nijak originální, se povedl a zažil jsem několik pamětihodných soubojů, kdy jsem se opravdu musel ohánět a použít veškeré dostupné možnosti, abych vyhrál. Hra je poměrně těžká a i relativně slabí nepřátelé mají schopnosti, jimiž mohou řádně zatopit a při troše smůly vás velice jednoduše pošlou pod drn. Potěší i takové maličkosti, jako že můžete v noci v posteli spící NPC probudit, když třeba potřebujete odevzdat quest.

Velice se mi líbí možnosti, které hra nabízí. Dostanete k dispozici kus půdy, kde si podle sebe můžete postavit svoje obydlí. Když na to nemáte náladu, může to být prostě jen malý domek s postelí, nebo se můžete odvázat a vytvořit záhonky pro pěstování kukuřice, ohrady pro slepice, krávy nebo pavouky, postavit studnu, teleportační sloupy, svatyně pro jednotlivá božstva, atd. Při hře za huntera si zase můžete vybrat, jakého peta si ochočíte - může to být nudný vlk, nebo třeba obrovská žába či hbitá kudlanka. Možnosti craftingu jsou obrovské - od vaření a míchané lektvarů přes kutání rudy až po vyrábění luků. Hudba je podařená, ale je jí bohužel hodně málo.

Přijde mi neuvěřitelné, že hru vytvořili jen dva lidé. Opravdu skvělá práce, i když občas je bohužel trochu vidět, že by to chtělo při daném rozsahu hry (zabrala mi několik desítek hodin) více vývojářů - side questů je spousta a jsou v pořádku, ale hlavní příběhová linie by chtěla trochu učesat a prodloužit, protože mi ke konci přišlo, že všechno skončilo příliš rychle. Plus svět byl příliš velký a druhá půlka hry už nebyla tak nacpaná detaily a i když zde bylo pár zajímavých lokací, nakonec se tu odehrál jeden-dva side-questy, přičemž potenciál byl mnohem větší.

Pro: Velký svět k prozkoumání plný zajímavých míst, puzzlů a side-questů, pocit z vývoje postavy, možnosti craftingu a stavění vlastního obydlí, obtížnost hry

Proti: Stejně jako v Gothicu 3 pokulhávající hlavní příběhová linie, trošku kostrbatý pohyb postavy po čtvercích, pro někoho pomalejší tempo hry, potenciál druhé poloviny hry není plně naplněn

+20