Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Garret

Garret

Bernard Dean • Ostrava (ČR - kraj Moravskoslezský)

Komentář

Přejít na komentáře

Aliens: Colonial Marines

  • PC --
Původní žalostný stav hry po vydaní nebylo něco, přes co bych se nepřenesl. Důvod, proč jsem jí tenkrát hodil k ledu, byl druhý level a souboje s lidmi. Tentokrát jsem zatnul zuby a tenhle Duty Calls fest prostě přetrpěl. Možná záplatami autoři odstranili ty největší bugy a jiné chyby, hra je ale stále tak mizerná, že to určitě není důvod jí dávat další šanci.

Grafika je stále příšerná, něco jako vyhlazování hra tady neexistuje, textury nelícují, jsou rozpatlané, nasvětlení scén je příšerné, cutscény jsou totální hnůj.

Umělá inteligence je jednou z nejhorších vůbec. NPC se zasekávají, neútočí, stojí a čumí, teleportují se na místa, kam nejsou schopni doběhnout (jako že "puf, tady jsem" teleport), nereagují na danou situaci. Jejich střelba je navíc celkem bezvýznamná, protože dávají tak malý dmg, že stejně většinu nepřátel musím zpracovat sám. A to i když většinu času slyším O'neilův Smartgun. Alieni jsou vysazení většinou jen na mě, proskakují skrze mé komredz ve zbrani a ti je tiše ignorují.

V první tutorial misi je potřeba během soubojů (!) odklikávat tabulky s textem říkajíc, že když zmáčknu C, taxi kleknu. Nemůžu ovládat postavu, nepřítel do mě stále střílí, mačkám OK ale to už se válím na zemi a sleduju neskutečně béčkovou animaci smrti.

Při používání Smartgunu bylo jeho rozhraní nepříjemné na oči - horizontální linky mi způsobovaly mžitky a bolela mě z toho hlava. Asi jako v Blood Dragon. Jenže v ACM se toho jde zbavit tím, že člověk zajede do upgradovací nabídky zbraní a po najetí zpět do hry jsou linky pryč... autory nechtěný, ale velice vítaný bug, kterého jsem rád využil. Když už jsme u těch zbraní - mám k dispozici tři brokovnice a každá z nich má své vlastní střelivo! WTF!!!

Prvenství si hra odnáší v bossfightech. Zatímco ten na konci pátého levelu, kde je potřeba fackovat aliena nakladačem, jsem opakoval asi patnáctkrát a byl jsem jen malý krůček od toho celou hru zabalit, ten poslední bossfight byl hotový asi za dvě minuty a mě nezbylo jen tak koukat na obrazovku s hubou dokořán. V obou případech jedny z nejhorších bossfightů, které jsem kdy v FPS viděl. Bez přehánění.

Levely s vetřelci (jsou tady asi tři, z desíti) nebyly nejhorší a nemůžu říct, že bych se během hraní nudil. Čas od času se objeví zajímavý moment, dobrá přestřelka nebo situace, ale je toho tak málo, že tuhle hru musím naprosto a jednoznačně nedoporučit ani pro ty nejzapálenější fanoušky universa. Příběh to prostě nezachrání a jestli se autoři spoléhali na to, že použijí licenci a všichni se z toho poserou, tak to jsou pěkně vedle.

Hodnocení: ✰
+15