Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords

  • PC 90
Hra, která díkybohu vyšla v době, kdy jsem si neuvědomoval útrapy spojené s vydáváním her a tak jsem ji bral takovou jaká je. Excesů tam byla hromada a s blížícím se koncem narůstaly do kosmických výšin, tehdy jsem to ale zas tolik nevnímal, a to je možná dobře.

Princip jak co funguje v obou KOTORech, jsem popsal u prvního dílu a jelikož komentáře píšu v rozmezí jednoho dne, nerad bych opisoval to samé. Proto se nevyhnu čistému porovnávání. Tak tedy k plusům.

Oproti jedničce mi přišla příjemná změna být uživatelem síly už od samotného začátku, ač bez světelného meče. Postavy byly zajímavé, každý má nějaké tajemství jen je tentokrát vše trochu temnější. I záporných postav je víc. Ke společníkům bych výtky vyloženě neměl, líbil se mi ukazatel vlivu, kdy se na mě může společník naštvat nebo mě naopak uctívat za to že jdu buď po dobrých skutcích, nebo po kreditech. Zase jsem si našel 2 oblíbené postavy, se kterými jsem hru několikrát dohrál a na nějaké obměňování jsem se odhodlal málokdy. Druhý díl rytířů staré republiky také nabízí jednoho z nejzajímavějších společníků vůbec a je to Kreia. Hezky promlouvá do hráčovy duše a je milé vidět, že to psaní fungovalo, protože zatímco jako školák na základce jsem ji nesnášel za její názory, později jsem je čím dál tím více akceptoval, ba co víc souhlasil s nimi. Tady v těchto místech člověk rostl s hrami. A dodnes si kladu otázku jaký je vlastně rozdíl mezi pragmatismem a temnou stranou síly. A kdo je nakonec temnější? Rada zbylých členů Jedi je zde představena poněkud zvláštně a jedná se opravdu o trochu dospělejší příběh, kdy hráč neustále přemýšlí, co je vlastně dobro a zlo. Dá se omluvit jednání řádů Jedi v dobách té největší krize? Nebo se nám jen ukazují v tom pravém světle a byli takoví vždycky. A co je vlastně horší? Zlomený Jedi, nebo jen upřímnější? A je vůbec na to jednoznačná odpověď? Ještě v minulé hře jsme vše viděli asi růžověji. To akademie existovala. Nevím, asi se zeptám Krei.

A on to vlastně psal Obsidian, takže to dává smysl. Kde jedno studio zachraňuje neustále dokola svět, to druhé tvoří příběh osobní, plný budování osobnosti hráče samotného. To je zde provedeno opravdu na výbornou.

Lze si nově k zaměření vybrat i regulérní temnou stranu kdy se bude lišit i samotný název hráčovy třídy, jednoduše řečeno lze hrát za Sitha a ne jen schopnostmi ale i titulem, což je příjemné.

Naopak mi zde chybí jakýsi výcvik na rytíře Jedi/Sitha. Ačkoliv se výcviku účastníme a trvá vlastně po většinu hry, nějaké to absolvování akademie jako v jedničce mi zde prostě chybí, přišlo mi to jako neodmyslitelná součást hvězdných válek – učitelé, zkoušky. Také meč hráč získá tak nějak sám a sestrojí ho dle tipů kolegy v lodi. Což je škoda. Ale v podstatě vás hra opravdu školí celou dobu, takže to je spíš takové postesknutí nad zdevastovaným Dantooienem s nímž odešlo daleko více, než jen akademie samotná. Až teď si v podstatě zpětně psaním komentáře uvědomuju, jak je hra temná.

Největším záporem je, že ke konci začíná být hra dosti nepřehledná a člověk lítá z jednoho místa na druhé a v podstatě ani neví, kam jeho příběh směřuje. Jednička byla přímočařejší a fungovalo to lépe, zde chápu myšlenku, je to víc osobní příběh a možností je zde daleko více, ale vystřihnutým obsahem se ze hry jednoduše stával maglajz, kdy jsem nejednou přemýšlel „tak a jsem tady… ale proč vlastně?“. To už snad ale opravují módy z obnovenými dialogy, místy a dalším obsahem.

Pro: Emotivní hra s hráčem, která se až posmívá zažitým hráčovým zkušenostem, je zde vše prostě trochu jiné, složitější. Drcení Xka (zbraň schovat/vytáhnout) aby hráč neustále vytahoval meč za zvuku *vžum*, nebo si švihácky točil dvěma blastery na prstech.

Proti: Hraní bez modu.

+16