Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Martin Čulák • 32 let • Brand & PR Manager • Praha (ČR - kraj Praha)

Komentář

Přejít na komentáře

Freedom Fighters

  • PC 85
Pokud bych měl vybrat pro mě osobně nejoblíbenější hru z potrfolia EA, volba by určitě padla na Freedom Fighters. Je to sice jedna z těch typických amerických ód na prapor z hvězd a pruhů (zdravím paní Parkanovou) a hlavní hrdina je klasický \"hero\" typ, kterého od instalatéřiny dovedla ohromná souhra náhod až k samotnému vrcholu odboje, přesto jsou Freedom Fighters velmi sympatickou hrou. První mise při invazi do New Yorku dokonale hráče vtáhne do dění - HIND prolétávající mezi domy na typicky New Yorské ulici a pod ním vyděšený dav, kterým utíkáte, to člověka nakopne.

Vykopnutí přichází až při velkém finále na Governors Islandu; Freedom Fighters se dobře hrají na jeden zátah. Je to možná až divné, protože ve hře jen střílíte, pokládáte C4ky a tím to hasne, žádný propracovaný příběh ke hraní nenutí, ale člověk chce hrát dál a dál. Ani zdánlivá volnost při postupu hrou (v každé \"kapitole\" hry máte svobodný výběr toho, kterou z několika nabízených misí začnete) nebo náznaky ... ehm RPG prvků (\"čím víc charisma, tím víc Freedom Fighters\") pro mě tahákem nebyly, protože jako první stejně vždycky musíte vybrat ten level, kde je potřeba vyhodit do vzduchu helikoptéru, která v další misi téměř znemožňuje postup, a získávání charizma moc ovlivnit nejde (max. budete mít na konci hry místo třinácti bojovníků deset, protože jste nevyléčili pár vojáčků, ale to není žádná hrůza).

Tím zajímavým jsou asi jednotlivé levely a jejich atmosféra. Tak věrohodně zpracovaný New York nebyl ani v Max Paynovi. Černí policajti se slunečními brýlemi, tmavé zadní uličky, přístav, dálniční podjezdy a nakonec i Socha Svobody, všechno to dělá New York přesně takový, jak ho já jako člověk, který v USA nebyl, zná z televize. Nádherně a uvěřitelně propracovaná je i invaze sovětů do New Yorku: přijeli loděmi -> často budeme bojovat v přístavech a podobných lokacích. Invazi si dobře naplánovali -> kromě tanků si přivezli rychloskládací barikády. Rusáků mnógo -> nezapomněli do lodí naložit "maringotky", aby bylo kde bydlet. Američané doslova visí na televizi -> okamžitě ji obsadí a začnou své vlastní (komické) propagandistické vysílání v čele s nezapomenutelnou Tatianou Kempinsky (a nikdy neukázanou hlasatelkou počasí Illyianou).

Nejvíce mě na FF okouzlilo právě zpětné dobytí televizní stanice. Čekalo tam totiž jedno plechové překvapení, televizní stanice byla zase typicky nádherně zpracovaná a především - bylo to v zimě. A atmosféra zimy, ta je ve FF neuvěřitelně reálná, což já rád :-). V kombinaci se soundtrackem Jespera Kyda přímo smrtící ... Co mi naopak na FF nejvíc vadí je, že nemá systém krytí, ten by hře dal nový rozměr (spolubojovnící se kryjí nádherně, hráč nemůže). Ale holt je to z roku 2004 :-)

Pro: Grafika, hudba, perfektní levely -> skutečná atmosféra New Yorku, rusáci a jejich promyšlená invaze

Proti: Moc jednoduché, hodně americké, chybí možnost krytí, krátké (ale intenzivní)

+7