Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Codename: Panzers - Cold War

  • PC 60
Třetí díl této poměrně proslavené série vyšel narozdíl od druhého pokračování celkem dost dlouhou dobou po předchůdci - bylo jasný, že dojde k větším změnám, doufal jsem, že budou rozumné.

Hned v úvodu je znát, jak to chtěli kluci vytunit - posunout na pole Áčkovejch strategií. Grafika je tedy fakt hezká, uznávám (i můj compl s i5 [4x3,4 GB], 8GB-RAM a GTX660 měl co dělat, aby to rozjel v slušnějch detailech bez sekání = super optimalizace na hru z roku 2009!) Bohužel vše originální, čím se pyšnily dva předchozí díly, autoři zcela nepochopitelně nezařadili nebo to tam nechali jenom na oko, aby se neřeklo:

Téměř kdykoli si lze nově volat posily, pro jistotu mi dá vždycky hra (i na ULTRA obtížnost) repair truck, tj. počítá se automaticky s tím, že hráč je debil a nakoupí jen vojáky a tanky. Tento repair-truck nově nejen, že umí opravovat jednotku i za jízdy a z úctyhodné dálky, ale aby to nebylo moc složitý, rovnou ho autoři sloučili s ammo-truckem - munice i dílů na opravy samozřejmě s sebou vozí nekonečné množství. Nutnost zásobování je tak sice jaksi zachována, ale taky neuvěřitelně zjednodušena. Celkově přibylo HUDU a ubylo voleb, stejně tak strategických výzev. Hra se setává spíš hektickou, náročnou na rychlost přivolávání posil a kontrolování jakýchsi "prestige points", kam nepřátelé posílají zase své respawnující se jednotky. Vojákům nelze již vybírat speciální vybavení, nelze jim navolit plížení, když někoho z družstva zabijou, lékař doplní jednotku zdravejma vojákama přímo při boji. (Tito lékaři ozdravují tak, že normálně bojujou, střílej na nepřítele a současně s tím doplňují healthy ostatním jednotkám. Pokud máte v armádce tři družstva mediků, je smrt kohokoli prakticky nemožná.)

Koncept vlastní armády, kterou si hráč hýčká, leveluje a postupně vybavuje je zcela pryč, většinou dostáváme jednotky hrou přiděleny a často si jich můžu docvičit, kolik se mě zachce (jsem omezen jen limitem maximálního počtu jednotek).
Pokud si autoři třeba někdy myslí, že bych měl nastražit nějaký miny, upozorní mě na to obrovskym svítivym obdélníkem přímo na mapě, kde je osmnáctkou písmem napsaný: "PLACE THE MINES HERE!". Tanky jezdí hrozně rychle a jsou nezdravě pohyblivý - připomínaj tak spíš malý modely než skutečný kovový kolosy z roku 1950. UI jednotek šla spíš dolů - přesun většího počtu družstev se rovná zmatenýmu pobíhání pěchoty kolem dokola, zatímco tanky se třeba běžně zaseknou jeden o druhýho a v pohybu dále vůbec nepokračujou. Díky nemožnosti nastavit vojákům plížení nelze tyto efektivně použít k průzkumu terénu. Na to máme nový (částečně neviditelný) jednotky, co na mapě blikaj, aby hráč jakože věděl, co použít aniž by nad tím musel přemejšlet.

K náplni misí musím poznamenat, že průběh byl často poměrně nenápaditej a občas si autoři vypomůžou časovym limitem na splnění daného úkolu, což nepovažuju za rozumný ani zábavný a nádech rozvážné taktické strategie to zcela kazí.

Ani se zvukovou stránkou jsem nebyl spokojen - málo basů, špatná vyváženost, při více zvucích naráz některé úpně vypadnou, jen hudba, uznávám, celkem ušla.

Všechny pozitiva činící hru specifickou vymizely, hra se soustředí spíš na dětskou generaci, myslím si, díky výraznému zjednodušení gameplaye, kterej už není ani tak obtížnej, už vůbec ne zábavnej, vše hráči podstrkuje pod nos a chalenge spočívá spíš v rychlosti doplňování posil, než v přípravě léčky nebo přepadu.

Tohle dohrávat fakt nebudu. 3. mise třetí části byla pro mě poslední. Krásný příklad, jak snaha přiblížit se mainstreamu kazí původní koncept, kterej stálo za to udržet.

Osobně tuhle hru doporučit nemůžu, narozdíl od obou dílů předchozích, bohužel.

60% (kdo si potrpí na WW2 a hezku grafiku, může přičíst +5%)

Pro: Grafika

Proti: Rychlost hry, zvuky, zjednodušené, místy dost snadné (ze začátku i na ULTRA obtížnost), pokaženej koncept vlastní armády, osekání herních i strategických voleb, hektičnost, nuda, možnost docvičování posil

+5