Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

RymdResa

  • PC 50
Nikdy jsem neměl v oblibě roguelike hry a z toho, co jsem zkusil, mě chytlo jen Dungeons of Dredmor. RymdResa by se dala brát jako druhá taková hra, jelikož jsem nahrál místo obvyklých několika desítek minut již přes 12 hodin. Bohužel s touhle hrou to jde od nadšení k totálnímu rozhořčení.

Většinu lidí asi zaujme grafická stránka hry a vůbec sklon k uměleckému pojetí. Podporují to i "velmi" deep monology a vskutku nádherný soundtrack. Co se samotné grafiky týče, tak ta sice vypadá zajímavě, ale počase je to velmi stereotypní a všechno vypadá tak nějak stejně, že už to člověka ani nebaví zkoumat. Některé objekty jsou hádám dle realných sond apod. Nedokážu je sice rozpoznat, ale jsou mi povědomé.

První dvě kapitoly jde o jednoduchou relaxační záležitost, pokud si teda zvyknete, že musíte být trochu opatrní a nevletite do asteroidů nebo jiného vesmírného bordelu. Vašim úkolem je doletět z jednoho bodu do druhého nebo nasbírat materiály. Mezitim zkoumáte planety, sondy, raketoplány a spoustu dalších objektů. Z těch získáte nebo naopak ztratíte suroviny a spacepoints (herní měna). Mimo to taky hledáte různé vybavení pro vaše lodičky. Nečekejte, že by planety měly nějakou oběžnou dráhu. Všechno to tam lítá tak všelijak, občas je vše nakupené hnusně na hromadě, že se nedá ani prolítnout a někdy zas letíte několik herních let a nepotkáte ani prd.

S třetí kapitolou jde ovšem všechno do kopru. Jelikož nemáte k dispozici v podstatě žádné zbraně, tak není moc způsobů jak se bránit nepřátelským lodím. Ty kolem vás prosviští sotva si jich člověk stačí všimnout a samozřejmě během sekundy jste mrtví. Chápu, že k roguelike hrám patří náhoda, ale tady jsou ty náhody tak časté, že ze zábavné hry se stává otravná frustrace. Navíc při letu vidíte vcelku malý prostor kolem sebe, takže srážka je kolikrát prostě nevyhnutelná. Mimo lodě se taky objeví náhlá anomálie, která znamená třeba 50% šanci na přežití. Chci od hry aby byla těžká při férovém zacházení a vyžadovala skill, ne aby mi házela klacky pod nohy. Mimo to jsou v závěru i bossové, což je jen konverzace a musíte volit správná slova. K tomu nemám moc co dodat.

Útěchou budiž to, že když už se vám podaří vrátit se ve zdraví ke své mateřské lodi a odevzdat materialy, tak tam zůstanou i po vaší smrti stejně jako vám zůstává veškeré vybavení. Jenže nic není tak jednoduché. I když jsem dokázal dopravit dostatek materiálu, splnit všechny úkoly a porazit všechny bossy, tak jsem měl to štěstí, že narazím na bug, který mi nedovolí hru dohrát. A to mi zbývá poslední úkol, který zabere asi 10 sekund a je konec. Nic nepotěší víc, opravdu. Hra je ovšem bugů plná (viz. steam diskuze). Sám mám problémy při hraní v okně nebo se zázrakem doplňují zásoby pokud otevřu inventář. Chápu, že jsou na to vývojáři pouze dva, ale nějaký ten pátek ani nereagují na stížnosti, tak jsem zvědavý jestli s tím někdy pohnou.

Přestože jsem hře spoustu věci vytkl a momentálně mám sto chutí dát hře červená čísla, tak to udělat nemůžu, jelikož jsem dokázal u hry vydržet tolik hodin a minimálně první dvě kapitoly stojí za to. Velká škoda, budu doufat že se na hru vývojáři nevybodli a v budoucnu ji třeba přehodnotím.
+11