Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Milan Vašíček • 34 let • IT Administrátor • Dobruška (ČR - kraj Královéhradecký)

Komentář

Přejít na komentáře

StarCraft II: Heart of the Swarm

  • PC 90
Po Wings of Liberty jsem měl pocit, že jsem se hodně rozmlsal, a popravdě jsem trochu čekal, že mě Heart of the Swarm zklame. Má očekávání se ale ukázala být lichá, a já jsem velmi rád, že kampaň za mou nejoblíbenější mimozemskou rasu byla takhle vydařená.

Příběh se sice béčkově točí kolem pomsty, ale stejně jako v případě původní hry je velmi chytře vyprávěn. CGI filmečky jsou klasicky na špičce, ale překvapila mě kvalita ingame animací, jež je oproti Wings of Liberty o třídu výš. Prostředí Zergského Leviatana je rovněž správně slizky vyvedeno a když přehlédnu fakt, že jako pořádný Zerg vypadal pouze Abathur, opět jsem k "prachsprosté" strategii dostal něco navíc.

Modifikaci vybraných jednotek považuji za skvělý nápad, jak zpestřit hru. Sice jsem si většinou vybral jedno nastavení, které sedělo k mému stylu hry, ale oceňuji možnost nastavení měnit a přizpůsobovat na jednotlivé mise. Schopnosti Sarah jsou sice mutací výzkumného stromu z Wings of Liberty, ale na mě perfektně zafungovala nutnost sbírat bonusové levely. Chytrý tah, Blizzarde.

Samotný odstavec věnuji Evolučním misím, které se ukázaly být nebývale zábavnými a poněkud více funkčními, než pouhá videa. Když permanentně vylepšuji jednotku tím, či oním, jistě mi záleží na tom, abych si vybral dobře, a proto oceňuji, že si hráč může v praxi vyzkoušet silné stránky dané jednotky. Všechno kolem těchto misí je klasicky laděno do Zergského prostředí, tudíž jsem si užíval každou asimilaci, každý DNA svazek, prostě všechno. Miluju Zergy. Už jsem to říkal?

Nyní se dostávám k samotné strategické části. Ta totiž opět překvapila větším počtem detailů a modelů. Rovněž se o mnoho zlepšily nahrávací časy na mém téměř kancelářském notebooku. Bravo! Dále musím pochválit, že ačkoliv se v kampani vyskytovaly mise s časovým limitem, razantně jich ubylo, nebo byly zamaskovány tak, že nestihly začít nudit.

Problémem pro mě zůstává nutnost obřího mikra, na které jednoduše nejsem zvyklý a na které pravděpodobně nemám mozkovou kapacitu. I přesto jsem ale dokázal dohrát kampaň na hard (tramtadadá!).

Vnitřně mě pak trochu mrzí odklon od původního vzhledu Zergů. V prvním Starcraftu mi přišli jako slizký hmyz, který se vyvinul aby ničil. Ve Starcraftu 2 na mě tím dojmem působí jen pár jednotek a Abathur, zbytek jsou spíš zubaté šelmy. To je každopádně můj vnitřní problém, a ne záležitost, kterou bych měl promítat do hodnocení.

Zergské rozšíření ke Starcraftu 2 tedy mohu vřele doporučit každému, kdo má rád sliz, velkou násobilku a ničení všeho, co nemá alespoň čtyři nohy. Heart of the Swarm má tu krásnou vlastnost propůjčit hráči pocit charakterizovatelný jako "nas mnogo". A já si ho, ač musím znít jako úchyl, naplno užíval. Protože miluju Zergy. Už jsem to říkal?

Pro: Zergsky pojatý příběh, audiovizuální stránka, perfektní filmečky, evoluční mise, možnost alterovat schopnosti vybraných jednotek, balanc jednotek, miluju Zergy (už jsem to říkal?)

Proti: Kampaň stejně mohla být ještě o chlup delší, ale vlastně jsem jen nechtěl tohle políčko nechávat volné :)

+8