Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Assassin's Creed III

  • PC 75
AC III má mnoho chyb, ale tou úplně největší je jeho hlavní hrdina - Connor Kenway. Král nudy bez jakékoliv osobnosti, ještě ke všemu s nevýrazným hlasovým projevem. Střídavě s ním a střídavě proti němu pak stojí jeho pravý opak - Haytham Kenway. Ani nemůžete uvěřit, že by někdo takhle charismatický, zajímavý a zábavný (a ještě ke všemu s tak okouzlujícím britským přednesem), zplodil něco tak nudného, jako je Connor. Stejně jako nemůžete uvěřit tomu, proč se hlavní postavou nestal právě Haytham. Pravda jeden zádrhel mě napadá, ale vlastně je to jenom taková maličkost... :D Příběh AC III je víceméně prostinký, nejprostší doposud - Charles Lee vypálí polovičnímu Indiánovi Connorovi jeho vesnici a ten se mu rozhodne pomstít. Připlete se mezitím do války mezi Patrioty a Loajalisty, setká se se svým otcem, ale zjistí, že jejich povahy a názory se příliš různí. Hádejte jak to celé dopadne?

Hra mě zklamala hned v několika úrovních: 1) hrdina - viz. výše. Nedostanete se mu pod kůži, je nudný, nic neříkající, nemáte důvod mu fandit, za celou dobu hraní se o něm dozvíte jen dvě vlastnosti - je klidný a vytrvalý. Trochu málo, ne? 2) doba - Válka za nezávislost pro mě jako pro Evropanku není dostatečně zábavná a tvůrci se ani moc nesnažili ji zábavnou udělat. 3) místa - strašný skok oproti úžasné architektuře renesanční Itálie! Strohé, jednoduché domy, stejné, nudné dřevěné kostely. Každá ulice vypadá v podstatě stejně, lhostejno, jste-li v New Yorku nebo v Bostonu. 4) příliš striktní zaměření na historická fakta a jména - skutečně mám ráda dějiny, a domnívám se, že každý, kdo AC hraje, ale tohle je prostě moc a je to příliš suché! Chtělo by to okořenit trochou lidskosti. 5) Příběh - tuctová cesta za pomstou okořeněná miliony historických dat, bitev a osob, hlavní záporák Charles Lee je stejně nudný, jako hlavní hrdina.

Na druhou stranu pár kladných věcí by se tu taky našlo: 1) Haytham Kenway - Ubisoft zřejmě neúmyslně stvořil nejzajímavější, nejkomplexnější a nejnejednoznačnější postavu vůbec. Templáře, který hravě zastíní všechny Assassíny, jakkoli se nám snažili zalíbit se svými bohulibými řečmi o svobodě... :) Kdyby byl on hlavním hrdinou, zlepšilo by to hru nejméně o 50%. 2) možnost projet se po lese - příroda a počasí jsou udělány velmi pěkně. Každou chvíli fouká nebo prší, lesy a krajina vůbec je velmi různorodá a rozsáhlá, v lesích je spousta zvířat, která můžete lovit. Je to sice, podle mého názoru, kruté vraždit zvířata kvůli kožešině, na druhou stranu v rámci hry a historické věrnosti si na to zvyknete. S kožešinami i jinými výrobky můžete obchodovat a vydělávat tak peníze. 3) budování usedlosti - tahle činnost mě bavila víc, než samotný nosný příběh hry. Kolem Achilleova domu můžete zbudovat novou vesnici a sehnat do ní všechny obyvatele, kteří budou potřební v rámci společného soužití - truhláře, kováře, lovkyni, švadlenku, hospodské, doktora atd. - každý má svůj vlastní příběh a každému z nich budete muset do své vesnice dopomoci. 4) osvobozování Bostonu a New Yorku - můžete pomáhat v různorodých úkolech obyvatelům, aby se jejich život ve městě zlepšil - opět zábavnější, než hlavní linie příběhu.

Sečteno a podtrženo - 75%.

Pro: Haytham Kenway, nový, méně černobílý pohled na Templáře, grafika, příroda, hodně vedlejších misí

Proti: Nudný hlavní hrdina, nudné reálie měst, ne příliš zajímavý nosný příběh, nadbytek suchých historických faktů

+10